sandstream
Guest
Har i ett par tidigare trådar fått tips om hur man enklast byter framdrev och lyckades till slut med operationen: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=45874
Nu har jag varit ute och testat och tyvärr så gav det inte alls vad jag hoppats på. Känner ärligt talat ingen skillnad alls mellan de 16 kugg som framdrevet har nu mot de 17 som originaldrevet hade
Var ute nästan en timme ikväll och jobbade med ettan och tvåan för att få upp den på slangen och på ettan känns det som förut och på tvåan spelar det ingen roll hur mycket jag rycker och sliter, fanstyget verkar ha framhjulet cementerat i asfalten.
Har funderat lite och undrar om det faktum att jag tvingades flytta hjulet bakåt för att spänna kedjan kan ha någon betydelse? 1 cm hit eller dit borde väl inte spela någon roll
Vad ska jag göra nu? Byta till 15 kuggar eller kanske byta bakdrev?
Nu har jag varit ute och testat och tyvärr så gav det inte alls vad jag hoppats på. Känner ärligt talat ingen skillnad alls mellan de 16 kugg som framdrevet har nu mot de 17 som originaldrevet hade
Var ute nästan en timme ikväll och jobbade med ettan och tvåan för att få upp den på slangen och på ettan känns det som förut och på tvåan spelar det ingen roll hur mycket jag rycker och sliter, fanstyget verkar ha framhjulet cementerat i asfalten.
Har funderat lite och undrar om det faktum att jag tvingades flytta hjulet bakåt för att spänna kedjan kan ha någon betydelse? 1 cm hit eller dit borde väl inte spela någon roll
Vad ska jag göra nu? Byta till 15 kuggar eller kanske byta bakdrev?