Virtasalmi/motopark * The official tråd *

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
NU!

Äntligen är det dags att åka! Hojarna är lastade och imorn tar vi färjan över till Vasa och sen vidare mot Virtasalmi och motopark.

:yoparty

Bifogat

• web2.jpg
    web2.jpg
    118.1 KB · Visningar: 139
  • web1.jpg
    web1.jpg
    116.8 KB · Visningar: 149

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
cbjorkman skrev:
NU!

Äntligen är det dags att åka! Hojarna är lastade och imorn tar vi färjan över till Vasa och sen vidare mot Virtasalmi och motopark.

:yoparty
Ja ca 400 spännband senare var allting lastat och klart...

Kan du cbjorkman prata med vår bullvan på Shell, vi skulle ju behöva en ny kulhandske. Borde inte ta mycket mer än en svinblink att byta.
För er som missade det så tog det nästan 30 min att ta loss släpvagnen från kulan igår, ändå var vi 4 pers som hjälptes åt... :skrämd

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
RJ skrev:
Ja ca 400 spännband senare var allting lastat och klart...

Kan du cbjorkman prata med vår bullvan på Shell, vi skulle ju behöva en ny kulhandske. Borde inte ta mycket mer än en svinblink att byta.
För er som missade det så tog det nästan 30 min att ta loss släpvagnen från kulan igår, ändå var vi 4 pers som hjälptes åt... :skrämd

Det är lugnt det fixar bjorkman!!! eller :rolleyes:

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
leffe75 skrev:
Det är lugnt det fixar bjorkman!!! eller :rolleyes:

Kom vi inte fram till att den funkar ändå eller?
Roger skulle ta med sig en donkraft också så går det nog finfint å byta...

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Kan det inte va så att kulan på bilen va ny? Då kan det kärva.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Hej Boyz!

Jag skulle bara vilja veta hur det gick för Christer? Det var en j-vligt otäck vurpa...

Grusbuse

11.37s 199,2 Km/h
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Honda CBR 900 RR / Yamaha TT 600 / KTM 450 -05
Kommer det nån rapport på hur det gick för er alla i helgen... ?

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
625 motard/grusbus
Niklasinorr skrev:
Hej Boyz!

Jag skulle bara vilja veta hur det gick för Christer? Det var en j-vligt otäck vurpa...
AJAJ........ har han vurpat hoppas att det gick bra

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Efter samtal med Christer så ska jag lägga ut lite info om läget.
Men starta nu inte någon större frågesport här på forumet kring hans läge. Det kommer han själv säkert att få träningsvärk i både fingrar och mun efter att alla ska ha en redogörelse.

Läget är följande.

Christer mår under omständigheterna bra.
Han var med om en avåkning på ett ställe på banan där du går ut ur en högersväng och accelererar kraftigt hela tiden fram till en chikan. Efter denna raka började cykeln wobbla, detta efter att framhjulet hittat av ett litet gupp/ojämnhet som finns på krönet på rakan, med kraftiga styrutslag som var omöjliga att häva, och Christer var mer en passangerare än chafför vid det laget. (nej, cykeln saknad styrdämpare)
Cykeln styrde av banan och Christer sländgdes av hojen och slog i gräset/däckstraven hårt, han verkar inte ha landat på asfalten utan glidit efter banans förlängning på gräset. Därimot så vart det som sagt en flygtur och en kraftig landning i backen.

Som läget är nu så ligger Christer kvar på lasarettet i Finland. Han har fått tre brutna revben, kraftigt ont i båda axlarna, fast inget är brutit. Han är omtummlad och har av förklariga själ vädigt ont och lär så få ha det ett tag. Vi får se hur länge det dröjer innan han släpps ut, men räkna med att han ligger inne några dagar för observation.

Han vill hälsa till alla som tog hand om honom där han låg på backen innan ambulansen anlände.
TACK...

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
usch...
krya på dig christer

revben är INTE skoj att bryta (värst är det att hosta/nysa)

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
"Han har fått tre brutna revben, kraftigt ont i båda axlarna, fast inget är brutit."

Krya på dig Christer!!
Med tanke på fälgarna med däck på!!?? som vi hittade efteråt i däcktraven så kunde det ha gått mycket värre.

För övrigt måste jag tillägga att detta var en fantastisk bana, tyvärr hann man inte köra in sig på den pågrund av allt pissande under dom tre dagarna, men var så säker på att hit återvänder man.
/Lasse

lastu

nu med 1000
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
K5 tusen
Instämmer i krya på sig hälsningar, inge trevligt att bli "kvarlämnad".
Hoppas du har bra läkkött så det går fort med tillfrisknandet, sen är det lite småfix med hojen å back on track som gäller.

/lastu

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Grusbuse skrev:
Kommer det nån rapport på hur det gick för er alla i helgen... ?
Här kommer en liten rapport från rookien i gänget när det gäller bankörning i vårt östra grannland.
Vår resa startade i fredags från Holmsund kl 18:00, fyra timmar senare plus en timme i tidsförskjutning var vi framme i Vasa. På kajen stod Christers föräldrar och väntade med regndäck och en kasse med godsaker till lillgrabben så hans mage skulle hålla sig god och glad. Regndäck skulle för övrigt visa sig vara hårdvaluta denna helg.
Nåväl vi ställde in siktet mot Virtasalmi med vår nästan alltid hungrige vän som kartläsare, redan efter fem mil var den första stooora påsen med ostkrokar slut, jag åt inte en endaste liten krok...
Efter en liten felnavigering och ett litet vykort till den finska polisen i form av ett kort på delikatessgrabbarna (Umeå Rej´s nya namn, läs på deras buss så förstår ni... :lol ) gled vi in på campingen strax före fem på morgonen. Körningen skulle inte börja förens kl 12:00 så några timmars sömn skulle det bli.
När vi vaknat och gnuggat de små blå hade det regnat, inget att göra åt utan ut till banan och de som hade med sig regndäck satte igång med däcksbyte. Vi övriga fick vackert vänta på att det skulle torka upp. Efter en stund började det faktiskt att finnas torra partier på banan, fort som attan på med skinnstället och ut och kryssa mellan vattenpölarna. Banan torkade upp riktigt fort faktiskt och tempot skruvades upp en aning. Hamnade bakom en CBR 1000 som skulle göra en omkörningen av en långsamare förare, allt såg ut att gå bra men av ren otur krokade de ihop och Hondan gick i backen. Den andre höll sig på hjulen, de blev till att väja för förare och en hoj som kasade längs asfalten. Turligt nog hände det här på ett av banans långsammaste partier. In i depå och ambulans tillkallades, en timme senare kunde vi åka ut igen, då kom regnet. Inga mängder i början men efter en stund var det färdig åkt. På kvällen blev det sedvanlig kappljugning över grillelden. Dessutom spelades en film in om vad motoriserad ungdom gör på en finsk camping, i huvudrollerna ser vi en R1:a (inte min) och .....75, fyll gärna på i listan ni som vill se den utlagd. :hihi Jag börjar...
1. RJ
2.
3.
På söndagmorgon var det strålande solsken tyvärr öppnade banan kl 12:00 även denna dag. Ut på banan och nu kunde man verkligen stå på de var bara en fråga om att våga. Banan är verkligen kanon, snabb, kurvig, kuperat osv
Ungefär kl 14 började de första regndropparna falla, ut på banan för ett nytt pass men jag hann bara ett varv innan det var för blöt. Tack och lov hade det blivit en hel del körning fram tills regnstoppet. Sämre var det för Christer och Ante M, de bytte till slicks, upptäckte att bromsskivan var knäckt, bytte bromsskiva, upptäckte att den var skev, bytte igen osv, var det tre varv ni hann köra? Kvällen var tämligen lugn, alla laddade inför körningen på måndag som började kl 10:00. Vad tror ni det var för väder på måndagmorgon, naturligtvis regn :4skrika . Många av de som var med åkte direkt hem när de såg att de regnade men vi trotsade regn och kyla (6-8 grader) och på med regndäck för de som hade det och ut och gasa. Själv gick jag och satte mig i sekritariatet och klockade de som körde. Efter någon timme vurpade Christer rejält.
Krya på dig Christer!
Ingen var väl speciellt sugen på att fortsätta köra efter vurpan utan vi lastade och började köra mot Vasa. Nu fick Leffe vara kartläsare och vi hittade en väg som var kortare och snabbare. :va Alla var ganska slitna så båtfärden hem blev stillsam. Efter all avlastning, omlastning m.m. kom jag i säng kl 01:00.
Kontentan av resan är att regn är skit, banan var kanon den åker jag gärna tillbaks till.
Vi syns till helgen på Midlanda! :tummenupp

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...