SF-Schweden logga...

SpoonMannen

Hojbyggare
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
1950 Triumph, 1951 Svalan 75LYX, 1971 Honda CB 450, 1981 Kawa Z1000, 1990 Kawa ZXR 750 H2,
Lämna era förslag här...

Den logga som har mest röster den 1 Juli kan vi väl utse till det vinnande förslaget... Diskutera förslagen i en annan tråd men lämna eran röst på förslagen här... ex 1. (Förslag "namnet på loggan") SpoonMannen osv...

Fight on!!!

Last edited:

SpoonMannen

Hojbyggare
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
1950 Triumph, 1951 Svalan 75LYX, 1971 Honda CB 450, 1981 Kawa Z1000, 1990 Kawa ZXR 750 H2,
Förslagen hittils...

1. SpoonMannen

sf_logo_sweden.jpg

2. Pierc

pierc.jpg

3. Tysken

sfschwedentysken_copy1.jpg

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Annan font önskades

Bifogat

• dopejam.jpg
    dopejam.jpg
    99 KB · Visningar: 187
  • dienasty.jpg
    dienasty.jpg
    106.1 KB · Visningar: 192
Last edited:

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Wiseguy skrev:
Nr 2 säger jag absolut nej till. Lite för mycket tredjeriket stuk på det typsnittet.

Skall försöka plita ihop några egna loggor så fort jag har lite tid över.

Vaddå? S:en är ju vända mot varandra. :rolleyes:

Nej du har nog rätt där.
Men Dope Jam funkar ju alltid.

Edit: Eller ifrån varandra kanske,,, jaja, skit samma.
S:en? :3freak

Last edited:

SpoonMannen

Hojbyggare
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
Super-Henkan skrev:
Jag gillar 3an... men kan det stå Sweden?

Istället för Sweden så känns Schweden bättre. Då HA inte gillar att man använder Sweden i loggan, som jag fötstått det...

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
SpoonMannen skrev:
Istället för Sweden så känns Schweden bättre. Då HA inte gillar att man använder Sweden i loggan, som jag fötstått det...

Det är nog mer en kombination av "MC" och "Sweden" som inte gillas av :tomten

Schweden är väl mer en kul sak nu i utvecklingsstadiet. Klart det ska stå Sweden istället. Eller?

Bifogat

• Casmira.jpg
    Casmira.jpg
    102.7 KB · Visningar: 149

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Givetvis skall det stå Sweden. HA har ju ingen copyright på det ordet. Dom blir väl bara kinkiga ifall man har en liknande logga som dom. Eller skriver xxx, Mc Sweden.

Jag tog och vände på hojen i Tysken logga.

Bifogat

• Image4.jpg
    Image4.jpg
    40.6 KB · Visningar: 118

Blindhenke

BRAAP!!!!
Gick med
14 May 2003
Hoj
naken
Wiseguy skrev:
Givetvis skall det stå Sweden. HA har ju ingen copyright på det ordet. Dom blir väl bara kinkiga ifall man har en liknande logga som dom. Eller skriver xxx, Mc Sweden.

Blir det inte för mycket med knogjärnet oxå?

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Wiseguy skrev:

Vafan,,, en spegelvänd gixxer
Fixa till den där så blir den gr8. Plottrigt med knogjärnet kanske, borde nog vara mindre eller placerat annorlunda?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag har letat som en galning efter bilder eller symboler som passar in med streetfighters men jag hittar inget bättre än den där Gixxern som wheelar.

Det är ju lite elakt att sno den rakt av. Moddar man det lite grann eller vänder på bilden så är det ju rent tekniskt sett inte en rip-off.

Vi skulle dock behöva en bild på gixxer med lite högre upplösning. Hur man nu fixar det...

SpoonMannen

Hojbyggare
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
Jag tog kontakt med en vän idag som jobbar med reklam och tryck. Men tydligen var det väldigt dålig upplösning på den som sagt. Så den behöver en del "vård" för att vara duglig. Jag tänkte iaf trycka en GiXXer med StreetFighter ovanför och Sweden under i det teckensnitt som Tysken hade på det första förslaget. Är det någon sida på G eller? Jag hade tänkt att man kunde ha www.******.*** på högerarm. Men som sagt. Kolla om det finns någon bild som har lite finare kvalite eller om någon kan fixa den i vectorformat. Hoj!

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Mailade Fighters-online och det gick inte så bra att ta deras logo tyvärr...

Hello

It´s nice to hear, that you are planing to start a Streetfighter Club in Sweden. There are still not enough Fighters all over Europe :)

Now to your Question about our Logo. I´m sorry that i have to say, that you can´t use the Logo. Reasons therefore are the following:
1. The Logo was drawed by an artist called "artcore" and was given to us from him as a friendship gift.
2. All of the rights of this Logo belong to the Artist. We are only allowed to use ist.
3. The Logo is copyright protected with the Name Fighters

I´m really sorry, that i must tell you this. But i´m really sure, that you´ll find an other Logo that looks great

something different - Are you interessted in Fighter-Meetings in Germany? Every Year there is an really great Event in germany, called "Fighterama" (that is almost the same as the "Bomber-Weekend" near Helsinki) This event is happening at the end of the year in November

Are you interested? If yes, i will send you more Informations about this Event

Fighting Regards
Jörg

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...