Tack Alla Gotland Ring Åkare :)

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Vilken härlig dag ni hjälpte till att göra på Gotland Ring i lördags.
Ni är underbara.

Vi passade på att stanna kvar några dagar till nere på ön för att åka lite hoj och ha skönt. Därför har jag inte haft tillfälle att tacka er alla tidigare.

Vi hade tur med vädret trots att det var regn på natten innan och banan var blöt när alla kom upp. Väderguden var med oss, torkade upp banan snabbt och solen hittade fram.

Vi körde hela 3,2 km som visade att banan ha potential att bli riktigt bra i framtiden. Mycket teknikkrävande, rolig, kuperad och härliga kurvor.

Vi hade några få tillbud men för att vara nästan 90 förare och bara två lite större olyckor så kan jag bara säga :tummenupp för allas körning. För banan var halare den del som inte hade slitlager.
Dom tillbud vi hade har vi följt upp och vi vet att det är okej med förarna. En bröt ett ben i handen och stukade foten men annars helt okej och den andra en spricka i nyckelbenet. Ingen var så illa vid att abmulanshelikopter behövdes. Utan vi körde dom till lassaretet direkt med bil efter omplåstring av sjukvårdspersonalen på banan.

Vill tacka alla som hjälp till och sett till att vi fått en underbar dag

Swedie - Stället upp med tillgång på Sporthoj.com

Din MC - Varit med och sponsrat en hel del av dagen för alla förare

Nitrous - Som hjälpt till med förhandlingar med Destination Gotland och annat

Våra instruktörer - JohanFÖK, Tony Meijer, Dino. Penguin, Misi, Mattias och Johan R.

Visby lassarett - Snabb service och helt otroliga. Vi hade bokat in med dom att Sporthoj.com fanns på plats på Gotland ring denna dag. Helikopter skulle komma om något hände och var akut. Vilket vi inte behövde nyttja. Men när jag ringde och sa att vi var på väg in med en kille och hans hand troligen var bruten så hann jag bara säga mitt namn i telefonen och dom hade stenkoll på att det var Liwa1 med bandag på Gotland Ring.

Prillan & Badtoy - Höll med grillad korv och läsk till försäljning.Samt tillhandahöll med vatten och bil att köra med till lassarettet.

Hornet & Betsy - För sjukvården på plats

No Fear - Som skänkte presentkort, sålde kläder till bra priser för bara sporthoj.com och erbjöd alla en flyers som ger alla 10% på kläder i deras butik om man tar med flyarsen

Tore - Gotlands egna proffsfotograf. En del har redan beställt bilder av honom och ni kommer få mail med all information om bilderna. Han var även upp till banan innan vi kom för testa vart bästa bilderna kunde fotas.

Dea - Som tryckt affischer för Gotlands dagen och som håller i förstoringar av bilderna som Tore tagit. Dea kommer lägga upp information om det.

Uffe - Som funnits ett samtal bort eller via msn för hjälp vid frågor och hjälpt till med fixa en fotograf.

Samt tack till alla er förare som var med och gjorde denna dag till vad den blev. Det var enormt kul att köra och få träffa er alla. Det här gör vi om :kär


Det fanns en del negativt att ta upp med

- Banans färdighet och skick, var inte vad som hade lovats. Trots att dom sopat och spolat banan var sten kvar när jag kontrollerade och dömde ut banan på fredagskvällen. Slutade med att två ansvarig fick ta sig an piasavakvastar och för hand sopa. Slitbanan var inte lagd på hela banan vilket gjorde att det var lite halt på en del ställen.
- Depår fanns ej färdigt och vi gjorde en tillfällig depå
- Faciliteter fanns men inte av bästa kvalitet
- Skyltningen påpeka vi kvällen innan och den blev bättre till lördagen men dock ej helt tydlig
- Kommunikationen mellan mig och instruktörer om slicks

Vi för redan nu förhandlingar med Gotland Ring ang att banan inte var klar och saker runt om inte höll måttet. Återkommer om det.

Säkert fanns det mer negativa saker och vi tar lärdom av allt till nästa gång...för klart det blir mer

Låt mig säga såhär

DET KOMMER MERA


För alla er som körde på Gotland Ring, håll ögonen öppna, för mer saker kommer ske för er, se i forumet imorgon (kväll) för en sak :banana

Tack alla och jag hann själv inte köra så mycket då jag gjorde allt för få en bra dag för er och jag hade även Leja att ta hand om. Hon bör nu vara inbiten sporthojsfantas.

:klappar :klappar :klappar

/Liwa1
 
Last edited:

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Tack Liwa1 för ett bra arrangemang! :tummenupp
...å alla andra som hjälpt till å var med.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Liwa1 skrev:
--//--
Det fanns en del negativt att ta upp med

- Kommunikationen mellan mig och instruktörer om slicks
--//--
/Liwa1

Jo, jag såg att nån hade det. Och jag antar att vi vanliga åkare inte skulle ha det pga att det skulle vara gathojar osv men varför fick inte föråkarna ha det?
Bara en undran...

Sen trodde jag att Mattias var en välkänd moderator som skulle visa spårval med det var det uppenbarligen inte.
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
soppatorsken skrev:
Jo, jag såg att nån hade det. Och jag antar att vi vanliga åkare inte skulle ha det pga att det skulle vara gathojar osv men varför fick inte föråkarna ha det?
Bara en undran...

Sen trodde jag att Mattias var en välkänd moderator som skulle visa spårval med det var det uppenbarligen inte.

Det var inte samma Mattias. Moderator Mattias ser man sällan ute på event med Sporthoj.
Mattias som körde nu är instruktör och en bra sådan.

För mig är det okej att instruktörer har slicks trots att vi förare inte får ha det. Men eftersom det kom in ett klagomål på det så måste vi se över den biten och se hur vi gör i framtiden. Kanske får dom köra med slick eller så inte.
 

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
Liwa1 skrev:
För mig är det okej att instruktörer har slicks trots att vi förare inte får ha det. Men eftersom det kom in ett klagomål på det så måste vi se över den biten och se hur vi gör i framtiden. Kanske får dom köra med slick eller så inte.
Vad skulle det vara för skillnad på instruktörer eller andra åkare? Det hela är väl egentligen en försäkringsfråga. Att blanda försäkrade gatugodkända mc och ickeregistrerade/-försäkrade fordon.

Nu när TH och IF ändå inte gäller på bana och vi blandade försäkrade oförsäkrade fordon så borde det inte ha spelat någon som helst roll.

Tackar för en mycket bra dag, ett bra arrangemang, trevliga männinskor och en mycket kul bana.
 
Last edited:

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Ang. slicks osv så var det faktiskt jag som klagade. Tycker det är helfel att "vissa" får ha slicks men inte andra.
Samma regler för alla tycker åtminstone jag ska gälla.

Att köra med slicks/regndäck eller "vanliga" racedäck med mönster har absolut inget med försäkring att göra.
Jag menar, om det inte är "race" däck man får ha så är väl egentligen inte Dunlop D208GP tillåtet heller? De är ju gjorde endast för bana, egentligen.. får man inte supersofta däck heller? .. man kan långdra det här om man vill...

Personligen kör jag med slicks på gatan utan att ha några som helst bekymmer med det. Polisen kanske har bekymmer men inte jag eller försäkringsbolaget.

Om man nu skulle ha nån regel på däck så är det väl att man måste ha DOT märkta däck?

och varför klagade jag då? joo, för jag har ett gäääng slicks i garaget som jag hellre hade kört på än mina DYRA gatdäck...

... och att bara för att man råkar ha gått en kurs nånstans så skiter väl försäkringsbolagen ganska fullständigt i det? om man så har vunnit motogp så gäller väl inte försäkringar mer för det? ...

//Håkan

EDIT: Sen ska jag inte bara klaga! för övrigt var det en JÄTTEBRA DAG!! och jag är toknöjd :rofl
Mer sånt :rock

och alla kan vi väl göra fel?
 
Last edited:

hayabusaking

Medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Silentmountain
Hoj
Ducati 1154 med massa trams, ZX12R med Marklund Turbo :)
:banana :banana :banana Jag vill också passa på och tacka för en jätte bra
dag som sagt kul bana och kul folk jätte bra ordnat så jag hänger gärna med igen.
//Hayabusaking :hihi
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Tack för mycket bra bandag. En detalj som störde lite var att det tilläts att folk passerar start/målrakan (depå) under pågående åk. Jag kan inte riktigt fatta att det inte är ett 100% NEJ till passage när hojar kommer i 200+. Insidenter var det dessutom. Det var inte kul att gasa på rakan med vetskap att attityden där framme är minst sagt - slapp :va Tror det är en misstolkning av "grupptrycket". Gissar att 99% accepterar ett TOTALNEJ av säkerhetsskäl.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Kan bara säga att jag var nöjd med resultatet trots den halvfärdiga banan!

"Depån" kändes kanske lite väl spännande men vad gör man!
Det hade kunnat fungera kanon om alla hade följt de få regler som fanns ang den!
Men det blev inte mer tillbud än att nån fick tuta på en sömngångare när han kom ut på rakan!
Kan ju kännas lite udda på en bana!


Annars så hoppas jag att Liwa1 med anhängare gör om detta...
Jag kommer dirrekt och denna gång med egen hoj! (jo tjeeena! den startar ju aldrig :lol )

Och håkans vanilj kröka var kanon gott kvällen efter! :fyllisar
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Det kommer mera och mera.. var så säkra på det :)

Angående depån så håller jag med alla att om det var lite farligt men dock ändå bästa sättet att lösa det på när vi var så många som vi var.

Jag var på Gotland Ring igår onsdag förmiddag och åkte några pass på Lelleträffens bandag och dom hade lagt depån på vänster sida av startrakan med början ända uppe ifrån ingången till raksträckan, det var bra mycket farligare kan jag upplysa om. Eftersom banan lutar utåt en del i början så drev hojarna utåt och det var både en och annan som klippte koner vilket kunde slutat i en katastrof, för att inte tala om ifall någon hade brakat in i alla hojar som stod uppställda i väntan på att få åka ut på banan.

Nästa år så är en riktig depå på plats och tillsammans med lite mer asfalt så lär det bli en ännu bättre UberBra Dag !

/Nitrous
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Nitrous skrev:
Eftersom banan lutar utåt en del i början så drev hojarna utåt och det var både en och annan som klippte koner vilket kunde slutat i en katastrof, för att inte tala om ifall någon hade brakat in i alla hojar som stod uppställda i väntan på att få åka ut på banan.


/Nitrous

:skrämd

Jag håller med om att detta låter värre!!!!

Ser fram emot en riktig depå!
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Håller med om att det 100% förbud mot ta sig över banan under passen. Vet inte varför en del inte kan respektera att vi sagt det och sen gör tvärtom.

Även jag fick några som fick för sig att kliva ut när jag kom, men då tutta jag och kallade dom för *fult namn* inne i hjälmen bakom mitt visir :tungan

Det kommer mera.....så håll ut.


P.S Varför fick inte jag ta del av vanilj-drickan :fyllisar
 

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
Tack för en trevlig dag.
Vi släpper ut en 5 minuters film på nätet därifrån idag om vi bara får rätt på komprimeringen :4skrika
 

sandstream

Guest
För oss som inte gillar att åka båt (den kan ju för f*n sjunka = :död) men som gärna vill åka med SH kanske ni kan förlägga en körning på fastlandet?
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
sandstream71 skrev:
För oss som inte gillar att åka båt (den kan ju för f*n sjunka = :död) men som gärna vill åka med SH kanske ni kan förlägga en körning på fastlandet?

Troligen blir det en i slutet av Juli eller början av Augusti här på fastlandet

Tjollahopp och tjoolahej :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top