Blir galen på detta!!!!

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Har drabbats av ett elakt virus som förstör hela mitt internetanvändande:(
funkar inte med AD-AWARE,SPYKILLER,eller några sånna progz.Vad ska jag göra? allt bara laggar.Den blir min startsida varje gång jag släcker browsern.Bara en massa popups m.m....SKULLE KUNNA STRYPA DOM SOM GÖR SÅNT HÄR!!!! :fatta!

Bifogat

• Bulden.jpg
    Bulden.jpg
    90.7 KB · Visningar: 214

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
twinner skrev:
funkar inte med AD-AWARE,SPYKILLER,eller några sånna progz.Vad ska jag göra? allt bara laggar.Den blir min startsida varje gång jag släcker browsern.Bara en massa popups m.m....SKULLE KUNNA STRYPA DOM SOM GÖR SÅNT HÄR!!!! :fatta!

prova CWShredder

BusNicke

Så har man blivit pappa igen....Junie!!
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
den e dessvärre såld...
twinner skrev:

jag har preeecis samma skit som du :kulspruta

tala om hur de går....

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
twinner skrev:
Har testat/Har..
Spykiller
Ad-aware
CWShredder
+ en massa andra..inget funkar tyvärr..

Fixar inte SpyBot version 1.3 av det där... lär du kontakta nån datorkunnig som kan hacka bort det från ditt Registry.

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
Extremt irriterande - jag har fått samma sak skulle jag tro (Norton registrerade det som bloodhound.exploit.10 men lyckades inte ta bort det). Har försökt med Norton Antivirus 2002 (med nyaste virusdefinitioner) samt Adaware men inte lyckats få bort det.

BusNicke

Så har man blivit pappa igen....Junie!!
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
den e dessvärre såld...
andersbrink skrev:
Fixar inte SpyBot version 1.3 av det där... lär du kontakta nån datorkunnig som kan hacka bort det från ditt Registry.

Saaaaaaaaaaatan va ja e less på elaka virus.... :kulspruta

:FU alla virusmakare :FU

Hmm.... undra när ja fick de :censored

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
PM:a mig så får du lösen o sånt så du kan ta det bästa progget av alla från min ftp! Clean-my-pc Registry Cleaner. Tar bort allt skit.
Antar att du redan kör typ zero-popup eller liknande också? annars finns det på ftp:n också.
//B

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Nacka skrev:
Extremt irriterande - jag har fått samma sak skulle jag tro (Norton registrerade det som bloodhound.exploit.10 men lyckades inte ta bort det). Har försökt med Norton Antivirus 2002 (med nyaste virusdefinitioner) samt Adaware men inte lyckats få bort det.

Om det är ett virus som inte tas bort av norton brukar det finnas speciella virus-remover tools för just de virusen att tanka ner gratis från www. symantec.com. Brukar vara vissa trojaner eller maskar..
//B

Mingves

Guest
Jag körde system restore på min dator när jag fick det senast. Fuinkar klockrent om man inte lagt in något viktigt på datorn de senste dagarna...

joelwideqvist

Äntligen vifferägare igen
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda VFR800FI -98
ok, vad kan jag mer ta bort?

Har samma skit som Twinner och de andra. Jag kör Hijack this som jag tycker är bra. Men det måste finnas fler saker som jag ska ta bort än de uppenbara. Någon som kan ta en koll på bifogad logfil och se om det är något där jag kan skrota?
mvh
Joel

Bifogat

• clip_image002.jpg
    clip_image002.jpg
    118.7 KB · Visningar: 43

Maciver

None
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
VFR -08
Hur fick ni viruset?
Klickade ni på en bifogad fil i ett mail eller vad?

Tycker nästan det ser ut som det spam mailet man brukar få från någon som utger sig för att vara Microsoft, men det är bara det att microsoft inte skickar ut några mail.
Hemskt tråkigt för er del, försök att kontakta någon av de olika antivirus tillverkarna, t.ex symantec, f-secure, panda mfl

Hoppas att ni får bort det.

MT

Hojlös:(
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Saknar min KTM
Jag har tyvärr inte halkat på denna variant ännu så jag vet inte riktigt vad som löser den.
Det jag har hittat om den så påminner den väldigt mycket om Coolwebsearch's
med lite filer som byter namn och kan funka på olika sätt.

Kan finnas en lösning här på problemet:
http://www.majorgeeks.com/vb/showthread.php?t=35917

Glöm inte att tanka ner uppdateringen till AdWare manuellt ifrån www.lavasoft.nu och uppdatera då det funkar inte så bra på vissa v. av Adware.

Det som är JÄKLIGT viktigt är att när man gör scanningen eller renasr manuellt , ha INTE IE , MSN igång.
Starta det inte heller när du har rensat klart utan starta om datorn och testa om det funkar!

Mingves

Guest
Maciver skrev:
Hur fick ni viruset?
Klickade ni på en bifogad fil i ett mail eller vad?

Tycker nästan det ser ut som det spam mailet man brukar få från någon som utger sig för att vara Microsoft, men det är bara det att microsoft inte skickar ut några mail.
Hemskt tråkigt för er del, försök att kontakta någon av de olika antivirus tillverkarna, t.ex symantec, f-secure, panda mfl

Hoppas att ni får bort det.

Min storebrors odåga till son i värsta åldern 15år surfade in på nån gamesida och sedan var det kört....

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Mingves skrev:
Min storebrors odåga till son i värsta åldern 15år surfade in på nån gamesida och sedan var det kört....

Hur var den där sketchen från "macken" när killen kom in med sin utombordare som... ehh.. hans SON dumpat i vattnet.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år