Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Så har man äntligen gått och skaffat sig en ny hoj.
Det blev en Honda CBR900RR Fireblade -99.
Den har varit nedlagd och är lite skrapad.
Vid köpet satt det på lackerade krashkåpor.
Ifall ni undrar varför den lutar så mycket så sitter det tailraisers på den. Jag når knappt ned till marken. Få se ifall jag låter dom sitta kvar eller...
180/55 bakdäcket ser fjuttigt ut med den breda häcken. Tror det blir ett 190 däck snart.
Bort med alla kåpor till att börja med.
Denna instrumentering är enormt stor. Måste hitta något annat. Vill ha varvräknare, digital hastighetsmätare, tempmätare, trippmätare och alla indikeringsljus kvar dock. Det lär bli ett problem.
Observera den smälta överdelen av varvräknaren. Det blir så när man har ett genomskinligt doubblebubbleglas.
Nu börjar den få lite bättre proportioner. Dock så är häcken fortfarande på tok för stor. Måste få tag i en mindre.
Givetvis dubbellyse. MadMagnus du behöver inte vara orolig över att våra hojar ska se likadanna ut. Dom kommer nog att skilja sig rejält när dom är färdiga.
Det som skall göra närmaste tiden är att gå igenom hojen ordentligt och serva den. Oljebyte, nytt luftfilter, nytt drivpaket, nytt bakdäck (det gamla hade punktering och lagades med punkaspray), ny bakdel, fixa mindre mätare, backspeglar, blinkers, styre, osv.
Det blev en Honda CBR900RR Fireblade -99.
Den har varit nedlagd och är lite skrapad.
Vid köpet satt det på lackerade krashkåpor.
Ifall ni undrar varför den lutar så mycket så sitter det tailraisers på den. Jag når knappt ned till marken. Få se ifall jag låter dom sitta kvar eller...
180/55 bakdäcket ser fjuttigt ut med den breda häcken. Tror det blir ett 190 däck snart.
Bort med alla kåpor till att börja med.
Denna instrumentering är enormt stor. Måste hitta något annat. Vill ha varvräknare, digital hastighetsmätare, tempmätare, trippmätare och alla indikeringsljus kvar dock. Det lär bli ett problem.
Observera den smälta överdelen av varvräknaren. Det blir så när man har ett genomskinligt doubblebubbleglas.
Nu börjar den få lite bättre proportioner. Dock så är häcken fortfarande på tok för stor. Måste få tag i en mindre.
Givetvis dubbellyse. MadMagnus du behöver inte vara orolig över att våra hojar ska se likadanna ut. Dom kommer nog att skilja sig rejält när dom är färdiga.
Det som skall göra närmaste tiden är att gå igenom hojen ordentligt och serva den. Oljebyte, nytt luftfilter, nytt drivpaket, nytt bakdäck (det gamla hade punktering och lagades med punkaspray), ny bakdel, fixa mindre mätare, backspeglar, blinkers, styre, osv.
Last edited: