MC-lyft 2995:-

Smokey Hooker

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, GSX-R 1100 -88, GSX 1100 -82, Ariel 350 -46
Köpte tidningen Nostalgibörsen nr.7 och hittade där en annons från Verktygsboden i Borås. Annonserade bl.a ut en mc-lyft för 2995:- inkl.moms.
"Lyftkapacitet 400kg. Längd 2060 mm. Bredd 550 mm. Lyfthöjd 700 mm. Vikt 120 kg. Hydraulisk. Lägsta höjd 160 mm." Ser helt okey ut på bilden.
Företaget har en hemsida som dock är helt ointressant men det går att maila från sidan. Det kanske finns någon i Borås som kan svepa ner och kolla på Källbäcksrydsg.1. Webbadress: www.verktygsboden.se Tel.033-157275

hEcYh00k

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR1100XX Blackbird
Jag har erfarenhet av lyften. Fungerar helt okay om man inte har så höga krav och inte skruvar så mycket.

Själv är jag van med "riktiga" bord och tycker att det känns lite B att använda den lyften, men skruvar man inte mycket och inte har använt nått annat innan så är det MYCKET bättre än att ligga på golvet :tummenupp

kk74

Medlem
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
Yamaha SZR660, Termignoni Helsystem, Mikuni RS34*2, ISR, Wilbers...
hEcYh00k skrev:
Jag har erfarenhet av lyften. Fungerar helt okay om man inte har så höga krav och inte skruvar så mycket.

Själv är jag van med "riktiga" bord och tycker att det känns lite B att använda den lyften, men skruvar man inte mycket och inte har använt nått annat innan så är det MYCKET bättre än att ligga på golvet :tummenupp

Förklara gärna lite mer om vad det är du inte gillar med den. Är lite småsugen, priset är ju kanon...

Poison

Member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skruttibangbang
Jula har en för 1000:-

Vet dock inte hur den är, men jag har funderat på den. Någon som vet något om den kanske?

Produktlänk

Bild:

Bifogat

• 601009_c.jpg
    601009_c.jpg
    60.4 KB · Visningar: 142
Last edited:

kk74

Medlem
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
Yamaha SZR660, Termignoni Helsystem, Mikuni RS34*2, ISR, Wilbers...
Poison skrev:
Jula har en för 1000:-

Vet dock inte hur den är, men jag har funderat på den. Någon som vet något om den kanske?

Produktlänk

Bild:

Var på Jula för ett tag sen och tittade på den och, tja, den verkade vara relativt välbyggd. Har inte provat den själv och i sanningens namn har jag svårt att se nyttan med den. Det kanske bara är jag som har missuppfattat men borde inte hojen stå väldigt ostadigt på den?

Poison

Member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skruttibangbang
Wiseguy skrev:
Hur fungerar den på en sporthoj ?
En sporthoj har ju oftast inte ramen undertill. Där nere sitter ju oftast avgasrören och kåpan.
Hellre en variant som stödjer sig på båda hjulen.

Jo, med sporthojar kan det ju vara lite krångligare. Om man inte lägger något under däcken så det blir en "bänk", och hissar allt (om det går?).

kk74 skrev:
Det kanske bara är jag som har missuppfattat men borde inte hojen stå väldigt ostadigt på den?

När jag har gjort liknande hemma med en annan dålig lyft, så har jag använt spännband för att stabilisera mc:n i lyften.

Poke

"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Gick med
12 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200s -99/såld, trampcykel :-(
Jag har jula lyften för 995kr och tycker att det är klart prisvärd.Den lyfter hyffsat högt och är stadig om du inte tänker använda den på en guldvinge eller liknande..

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln