Hojägare slår tillbaka mot hojtjuvarna

Vad tycker du om vad de i artikeln gör? (Se länk nedan)

• Antal röstningar
    0

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Skulle jag bo i ett stöld-tätare område å min eller nåns polares hoj blivit stulen skulle jag gott kunna tänka mig att pröjsa en hacka för att möra upp några puckon. Själv e jag en fridens man å skulle inte åka runt å mangla folk. Fegt? Tja, kanske det, men vi kan ju inte alla ha samma intressen, finns så många som gillar att mangla folk så då kan dom ju för en gångs skull mangla till dom som förtjänar det....

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
De verkar ju ha en rätt skön attityd till det hela, men det är fortfarande en lag- och moralvidrig sysselsättning. Men, eftersom stölder och annan kriminalitet inte verkar minska, så kanske det behövs något liknande lite då och då, för att rensa upp i träsket.

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Helt rätt! :rock :tummenupp :rock

Jag är inte för misshandel annars, men det här är så j*vla rätt åt dom. :mad: Skulle min egen hoj (om jag hade haft en) bli snodd så att jag såg det, då skulle inte den j*veln göra om det, det kan jag garantera :crash

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Eftersom de tar bovarna på bar gärning så, visst! :rock

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Hehe...gammal performance bikes artikel det där, och eftersom det är dom som har gjort den så kan man ju undra hur sann den är ;)

....men....nog faan föreställer man sig själv med crosskängorna och gp-tech handskarna på om man skulle ta en satan på bar gärning när han ska ta pärlan.....
Crosskängor är bra för många saker :D :fakta

Skorpan

Guest
fattar fan inte folk som inte kan skilja på mitt och ditt
ger man sej in i leken får man leken tåla :crash

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Som man bäddar får man ligga.
Hade nog kunnat titta någon annanstans om det var min hoj dom snodde.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Jag vet om ett bostadsområde som hade probs med inbrott i bilar.
Fyra goa grabbar i still med dessa gjorde exakt samma sak.
Dom pryglade upp två snubbar i 20årsåldern och hör och häpna, bilinbrotten upphörde. :rock
Visst visst, dom kan ha flyttat till ett annat område. :rolleyes:
Men den mest inbitne småbov lär juh tröttna på att få stryk.
För vad gör polisen om man ser ngn stryka längs bilar, hojar eller annat stöldbegärligt, i bästa fall dyker dom upp efter ngr timmar.

Skulle jag se ngn bryta på min hoj eller bil nog fan skulle dom få prata med farbror högernäve!
Rätt eller fel?
Ja nog fasen tycker jag att man ska ha rätt att försvara sig själv och sin egendom.
Men jag tycker det låter farligt att folk börjar leja ut sig som tjuvpryglare.

Skönt att man har garage!

Diversion

Guest
Har väl ingen större sympati för tjuvar, men problemet är ju om någon oskyldig får smörj.

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Helt jävla rätt....... försöker man sno eller göra åverkan på annans egendom får man fanimej vara beredd på o gjuta blod,
(undrar varför H A får ha sina hojar ifred?)

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Riktiga svin. Dom borde fan in på kåken. Även om det är hojtjuvar dom spöar upp. :mad:

R400

12.79!? Säg att du skämtar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
TRX 850
Våld föder våld. Detta leder kanske till minskade stölder på kort sikt, men till beväpnade hojtjuvar på lång sikt.

Vi måste blir bättre på att uppfostra våra barn istället för att slå andras ungar när de blivit vuxna.

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Helt rätt gjort!

Vet hur man käner sig efter att surt sparat ihop till nått och sen ska nån annan vara där och "pilla"...

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Så länge man är helt säker på att det är en hojtjuv så kör på bara!

Kanske lite väl mycket stryk i artikeln, men det kan ju vara journalisten som tar sig lite "skrivande frihet", men helt rätt metod.

Borde iochförsig räcka med att hålla i personen tills snuten kommer. Bättre om de blir tagna ordentligt en att bara få sig en omgång.

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
amullo skrev:

Borde iochförsig räcka med att hålla i personen tills snuten kommer. Bättre om de blir tagna ordentligt en att bara få sig en omgång.

Förhör och släppt nån timme senare. Ting om ett par månader och sen ytterligare böter som läggs till högen av obetalda skulder. Usch så avskräckande. :rolleyes:

Excalibur

Hata höst o vinter
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Honda CBR600FSport-01
R400 skrev:
Våld föder våld. Detta leder kanske till minskade stölder på kort sikt, men till beväpnade hojtjuvar på lång sikt.

Vi måste blir bättre på att uppfostra våra barn istället för att slå andras ungar när de blivit vuxna.
Helt rätt... Men jag tror iofs inte att hojtjuvar går och beväpnar sig och riskerar sitt eget liv bara för att sno en hoj för 60000. Då ger dem sig nog på något annat istället.
Så länge hojen är ordentligt låst och inte inbjuder till stöld så tycker jag fan det är helt rätt. :smasha :fatta!

Men det bästa är naturligtvis att lära folk skilja på "mitt och ditt" redan från början...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati