Nykomling som laddar om efter olyckan.

gixxer1000Mike

Moosekiller
Gick med
11 Jul 2004
Hoj
Suzuki gsxr 1000 Såld:050415
Ja då har man kommit hem från sjukhuset och ser ljuset i tunneln, körde på en älg den andra Maj och fick en nära döden upplevelse, låg i 17 timmar och 40 minuter med ett krossat knä på utsidan av skinnstället innan jag blev hittad av 3 BÄVERJÄGARE, hur stor chans finns det att detta skulle hända, har inte haft intresse av att köra något mer men efter att jag hittade detta forum börjar jag sakta och säkert känna lusten komma tillbaka, sitter just nu i rullstol men kan ta mig upp på kryckor ibland och räknar med att kunna åka nästa sommar igen, blev kort säsong den här sommaren men det är bara att gilla läget. Tur det finns sidor som sporthoj.com.

M.v.h
Micke

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Shit, tur att du klarade dig någorlunda iaf. Tror jag läste om din olycka i nån lokaltidning. Well Välkommen o krya på dig.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
det är bra.. sätt dig på hojen så fort som möjligt så är risken att du blir rädd för att åka ingen mindre, :tummenupp

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
gixxer1000Mike skrev:
Ja då har man kommit hem från sjukhuset och ser ljuset i tunneln, körde på en älg den andra Maj och fick en nära döden upplevelse, låg i 17 timmar och 40 minuter med ett krossat knä på utsidan av skinnstället innan jag blev hittad av 3 BÄVERJÄGARE, hur stor chans finns det att detta skulle hända, har inte haft intresse av att köra något mer men efter att jag hittade detta forum börjar jag sakta och säkert känna lusten komma tillbaka, sitter just nu i rullstol men kan ta mig upp på kryckor ibland och räknar med att kunna åka nästa sommar igen, blev kort säsong den här sommaren men det är bara att gilla läget. Tur det finns sidor som sporthoj.com.

M.v.h
Micke

Jag har smällt med en älg i 90km/h med en fullastad lastbil (42ton totalvikt) O det gjorde ont som FAN!!! Stanna på knappa 50meter med ett stycke älg i fronten o delvis under :skrämd

Att du ens överlevde e ett under :tummenupp

Hoppas du tillfrisknar snabbt o kan köra hoj igen...

.../Yoshi

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Brukar inte orka hälsa folk välkomna, men gör ett undantag i ditt fall! Varmt välkommen, och som tidigare sagts, lycka till med rehab!!!
/Hasse

gixxer1000Mike

Moosekiller
Gick med
11 Jul 2004
Hoj
Suzuki gsxr 1000 Såld:050415
Yoshi_gixxeRR skrev:
Jag har smällt med en älg i 90km/h med en fullastad lastbil (42ton totalvikt) O det gjorde ont som FAN!!! Stanna på knappa 50meter med ett stycke älg i fronten o delvis under :skrämd

Att du ens överlevde e ett under :tummenupp

Hoppas du tillfrisknar snabbt o kan köra hoj igen...

.../Yoshi

Yoshi_gixxeRR:

Ja det är ett under att jag lever och rygg och nacke klarat sig utan större skador, tror jag hade samma hastighet som dig ungefär och det blev en rejäl smäll.

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Måste bara säga att det är ett under att du lever. Hoppas du varit och köpt en lott för med din tur så blir det högsta vinsten.
Välkommen hit!

missVFR

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
VFR800
gixxer1000Mike skrev:

M.v.h
Micke

Kan inte säga annat än visst du hade tur. Lycka till med rehab!
Välkommen :)

essey

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Numera såld zukka..
Välkommen! :hej och hoppas du läker ihop snabbt.. Ibland har man tur i oturen och det tycker jag du hade som klarade dig såpass bra ändå.. En älg liksom.. :skrämd

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Låg älgen kvar? Hoppas den inte låg och frustade så du behövde oroa dig för den också.

sandstream

Guest
Välkommen! Du var en kändis redan innan du började hänga här :tummenupp

miken

Back with a new bike
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
ZX-10R -08
All lycka med rehab!

Jag gjorde samma sak -02, dvs krossade knäskålen i en MC-krash.
Mitt hetaste tips är att jobba stenhårt med träningen/sjukgymnastiken, så får du resultat snabbare. Sjukgymnastiken gör allra mest nytta i början.

Vad hände med knäet?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...