Har en undran lite hur långt ni har kört med er hoj, samt vad ni tycker är mycket mil för en 1000cc.
Jag köpte min fzr 1000 för 2 veckor sedan i morgon, och har redan avverkat 100 mil med den(ingen riktig långkörning utan mest runtikring där man bor) Hojjen hade gått 7600 mil precis när jag köpte den, och nu är den uppe i 7700 mil alltså, men den är mycket påkostad i service o underhåll med bl a en motorrenovering vid 6000 mil.
Frågan är? Är detta mycket igenligen på en sådan maskin? Med tanke på allt arbete vid 6000 mil(ALLA lager i motorn, honade cylindrar igenomgådd topp etc) personligen tar jag hand om mina saker och ej "misshandlar" motor o låda, och sköter dem som ett barn, har aldrig varvat över 9000 varv, o de gångerna jag är på de varven är sällan. Den verkar inte dra något nämnvärt med olja heller, som man hört talas om på exup modellen.
Den har ju bara totalt sett gått under 500 mil per säsong med om man slår ut det.
Känner mig jättenöjd i alla fall, då hojen går bra, inga lagerglapp, fina nästan nya däck samt bra drivpaket, den ser jättebra ut, med polerad ram, samt den ovanliga gråmetallicken samt guldfälgar.
Kom gärna med synpunkter, gärna någon som kört riktigt långt och har erfarenheter, hörde en som kört över 12 000 med med någon gammal(början av 80-talet)japansk hoj utan nästan några fel alls förutom sedvanlig service
Jag köpte min fzr 1000 för 2 veckor sedan i morgon, och har redan avverkat 100 mil med den(ingen riktig långkörning utan mest runtikring där man bor) Hojjen hade gått 7600 mil precis när jag köpte den, och nu är den uppe i 7700 mil alltså, men den är mycket påkostad i service o underhåll med bl a en motorrenovering vid 6000 mil.
Frågan är? Är detta mycket igenligen på en sådan maskin? Med tanke på allt arbete vid 6000 mil(ALLA lager i motorn, honade cylindrar igenomgådd topp etc) personligen tar jag hand om mina saker och ej "misshandlar" motor o låda, och sköter dem som ett barn, har aldrig varvat över 9000 varv, o de gångerna jag är på de varven är sällan. Den verkar inte dra något nämnvärt med olja heller, som man hört talas om på exup modellen.
Den har ju bara totalt sett gått under 500 mil per säsong med om man slår ut det.
Känner mig jättenöjd i alla fall, då hojen går bra, inga lagerglapp, fina nästan nya däck samt bra drivpaket, den ser jättebra ut, med polerad ram, samt den ovanliga gråmetallicken samt guldfälgar.
Kom gärna med synpunkter, gärna någon som kört riktigt långt och har erfarenheter, hörde en som kört över 12 000 med med någon gammal(början av 80-talet)japansk hoj utan nästan några fel alls förutom sedvanlig service