Köpa minimoto?

Status
Ej öppen för fler svar.

ninian

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Blekinge
Hoj
Yamaha R1
Tja!

Det startades en tråd angående köp av dessa i en annan kategori på denna sida. Jag fick då direkt upp ögonen för dessa små sötingar och blev varse om att en sådan skall jag ha. Jag kan tillägga att jag även ska köpa en 'riktig' hoj snart så ni behöver inte flame'a mig på något sätt.

Länk till företaget. Där finns även bilder. Prislista måste man maila om. Jag har redan gjort det och skriver in priserna nedan. Kan tillägga att jag fick tillbaka mailet från dem ca 2 min efter att jag skickade mitt. Det visar väll lite på att de åtminstone är engagerade och vill sälja deras produkter. Jag blev lite tveksam först med tanke på hur deras hemsida är uppbyggd men trots det så verkar de seriösa.

http://ybob.en.ec21.com/


LY-CIG083 - USD165.00 (49CC 12V 7AH)
LY-CIG083A - USD120.00(47CC)
LY-CIG083B - USD125.00(47CC)
LY-CIG083C - USD265.00(49CC 7ah)
LY-CIG083G1 - USD210.00(49CC 12v 7ah with headlight)
LY-CIG083G2 - USD215.00(49CC with CVT performance engine)
LY-CIG13 - USD200.00(49CC 12V 7AH with headlight)
LY-CIG13A - USD165.00(49CC 12V 7AH )
LY-CIG12 - USD220.00
LY-CIG14 - USD125.00 (47CC)
LY-CIG14A - USD175.00(47CC)
LY-CIG14B - USD130.00 (47CC)
LY-CIG14C - USD155.00(47CC)
LY-CIG14D - USD165.00(47CC)
LY-CIG14E - USD165.00(47CC)
DDTH-17 - USD150.00(300W)
GS301 - USD190.00(49CC)
GS302 - USD200.00(49CC)
GS303 - USD210.00(49CC)
GS304 - USD220.00(49CC)
GS305 - USD235.00
GS306 - USD240.00
GS307 - USD230.00
GS308 - USD240.00
GS309 - USD300.00
GS310 - USD350.00
GS311 - USD275(50CC) USD280(70CC) USD285(90CC) USD290(100CC)
GS312 - USD190.00
GS313 - USD155.00
LY-CIG087 - USD245.00
HG50E - USD400.00
HG50E-2 - USD440.00

Jag lägger även in en del info jag fick i mailet från honom

"""Regarding to dirt bikes,pocket bikes and other models,we here send you our best price list on FOB Shanghai as attached.
We often ship goods to customers' closest basic port.
We hope to know your closest basic port, the specific order models and quantities for each model for us to check the shipping time and quote you the total amount shipped.
We often deliver one single sample via DHL express company,you can get it within 5 days after the receipt of your payment.

All other related details are listed as follows:
-All our products are approved by CE standard.
-Normally there are five colors for your option,red,yellow,blue,silver and black.
-We started to make pocket bikes from last October,we are the best supplier and have the best OEM capability.
-Samples can be supplied to customers'account including the sample value and the freight.
-The minimum order quantity is 5pcs for each model.
-You can mix several models in one container.
-The deliver time is often 10 to 15 days after the receipt of deposit.
-The payment for container orders is 30% deposit by T/T,rest by T/T while seeing the copy of B/L,or by L/C,otherwise,you should wire transfer the whole money in advance.
-We warrant three months for the main parts of our pocket bikes.
-We often supply 2% of main spare parts for container orders freely,you also can buy from us.
-The packing can be decided as per customers'demands,we always use imported cartons with foams.
-Our new catalog brochure is ongoing.
-We dont have branch office in your location.

We are a comprehensive factory of pocket bikes,electric/gas scooters and electric motorcycles,you can find us on alibaba.com,yahoo.com,ec21.com and google.com by key word links.we are sure that our cooperation will be successful and profitable for our two sides,due to our six standard fluidlines and three modernized workshops,high quality staffs and advanced administrations."""


Jag är väldigt intresserad och kommer garanterat köpa en och ju fler vi blir desto mindre blir fraktkostnaden. Själv är jag intresserad av modellen LYCIG-12 eller LYCIG083G2


Och nu vill jag för all del att folk som inte är intresserade respekterar denna tråd och inte förstör den på något sätt. Ni som är intresserade får gärna ela med er av era åsikter och tankar om detta.

Sry för en såpass lång tråd. Jag ville göra det så enkelt för er som möjligt.
 

Therudeboy

Guest
Thopa, dela en container med mig och en annan kille då?
 

ninian

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Blekinge
Hoj
Yamaha R1
VA!!! har jag missat det! :(

Jävla skit också, synd att man missat hela den delen av forumet, dvs 'mc diskussioner'.

Nu blir jag fan besviken, det här va ju riktigt pinsamt, jag som verkligen ville ha en sån. Nåväl, ni som fortfarande vill ha en men som också missat den andra tråden snacka ihop er med mig i den här (#2) tråden - tråden för oss som är lite efter =(
 

ninian

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Blekinge
Hoj
Yamaha R1
Therudeboy skrev:
Thopa, dela en container med mig och en annan kille då?


Jag är som sagt 'på'. Men tyvärr så orkar jag inte läsa igenom den andra tråden, jag menar 61 sidor!! och de missade jag =(


Jag antar att du var/är lite mer insatt än jag i den andra tråden och hoppas att du eller någon annan har lite svar på de frågor jag ställer.. Jag trodde ju att jag nästan var först med detta. :kocko

En container, hur många hojar innehåller den? Tyvärr så har jag inte hur mycket pengar som helst så jag kan nog inte pynta för 5 hojar om ni vill det. En eller 2 är fan max. Jag måste ju spara till en riktig hoj till nästa sommar också :)
 

RAVESMURF

Var är min bensindunk?
Gick med
27 Sep 2003
Ort
hemma
Hoj
En norsk DBS med reflexer och dynamo
ge mig en minimoto!! AGH!!!

jag vill haaaaaa
 

Therudeboy

Guest
Jag är väldigt insatt i ämnet, kom precis hem från utlandet.




I mitt fall handlar det om en 20fots container då minsta antalet dem helst ville sälja var 50st. Momsen landar på 18% dvs 7% mindre än dem andra här kommer betala, dock handlar ju inte det om några jättesummor för er som ej tar 20-30 st. Denna container kommer dock inte tas in förrens våren då det inte går sälja dessa nu på höstkanten.



Ta en titt i signaturen, kanske någon av hojarna är nåt för dig? :=)
 

ninian

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Blekinge
Hoj
Yamaha R1
Men kan man inte beställa 5 st då?

Jag är tyvärr inte på om man måste köpa så många med tanke på plånboken. Vet du vad priserna blir med frakt osv om man bara beställer 5 st. Jag tror jag läste att 5 st av en modelll är minimum.

Ang de i din signatur så återkommer jag till nästa sommar (eftersom jag ej behöver nån nu) då de förhoppningsvis gått ner i pris :tummenupp
 

Therudeboy

Guest
5st går utmärkt att köpa, inga problem. Kanske till och med mindre beronde på antalet som vill vara med på detta köpet.



Nästa år finns inte dessa hojar kvar, jämför priserna på blocket så förstår du varför.
 

kontroll

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
STockholm
Hoj
Ingen just nu
Jag känner ett par som skulle vilja köpa men inte hann i den andra tråden.
Men de går nog rätt snabbt å hitta folk å fylla en container, förutsatt att den beställs snarast å inte i vår.
 
Last edited:

Therudeboy

Guest
kontroll skrev:
Jag känner ett par som skulle vilja köpa men inte hann i den andra tråden.
Men de går nog rätt snabbt å hitta folk å fylla en container, förutsatt att den beställs snarast å inte i vår.






Hitta du folket så kan jag beställa en imorgon om du vill.
 

ninian

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Blekinge
Hoj
Yamaha R1
Vi kan ju göra en liknande lista som de gjorde i den andra tråden och se vart den leder.

1. Jag = Patrik, garanterad!
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
 

Therudeboy

Guest
1. Jag = Patrik, garanterad!
2. Therudeboy ca 20
3. Ac ca 10-20
4.
5.
6.
7.
8.
9.
 
Last edited:

ninian

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Blekinge
Hoj
Yamaha R1
Thererudeboy. Hur många måste man köpa för att få en container?

Sen en till fråga. Äger du en butik eller nått, varför köpa så många? :)
 

Therudeboy

Guest
Jag tror det skulle funka med en container som tar 20 st, men när vi ändå håller på så är det väl bättre att ta för hela sporthoj? Dvs dem som inte kunde få förra gången.




Nej äger ingen butik, sysslar med detta som hobbyverksamhet i brist på annat.
 

ninian

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Blekinge
Hoj
Yamaha R1
Therudeboy skrev:
Jag tror det skulle funka med en container som tar 20 st, men när vi ändå håller på så är det väl bättre att ta för hela sporthoj? Dvs dem som inte kunde få förra gången.




Nej äger ingen butik, sysslar med detta som hobbyverksamhet i brist på annat.


Ok, du kan ju tjäna en hacka på detta med andra ord :)

Jag länkar från den andra minimototråden till 'vår'. Det verkar som om det finns en massa personer i den tråden som missat deras beställning också.
 

Therudeboy

Guest
Länka gärna men det verkar som många bara jiddrar, har erbjudit mig i varenda tråd att dela en container men ingen verkar haka på.
 

ninian

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Blekinge
Hoj
Yamaha R1
Får se vad som händer nu efter jag gav dem en länk i den andra tråden. Hoppas några fler skriver upp sig på listan.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top