Nyteknik
Bannad
Det är möjligt att bilderna som brittiska Suzuki visar på sin hemsida inte är nästa upplaga av GSX-R 1000. Men oavsett det har Suzuki haft en märklig linje i designen av GSX-R.
Kolla in exemplet nedan som visar hur mycket utseendet i fabrikens enduranceracer som lånades till den serieproducerade modellen. Man förstår att alla som älskade racing 1985 fick glädjetårar i ögonen.
Uppdateringen till -88 frångick den designen rejält men var forfarande en lojal replika av de racers man tävlade med på Suzuka och Le Mans.
Men sedan började urspårningen.
Istället för att göra kopior av de exotiska prototyperna har man sneglat åt landsvägsloket Hayabusa. Speciellt konstig framstår detta sedan man har börjat tävla i MotoGP med en 1000 cc fyrtaktare. Var uppstår vitsen att satsa miljarder i MotoGP om sambandet mellan prototypen och den serieproducerade modellen varken finns i utseende eller motorlayout?
Kolla in exemplet nedan som visar hur mycket utseendet i fabrikens enduranceracer som lånades till den serieproducerade modellen. Man förstår att alla som älskade racing 1985 fick glädjetårar i ögonen.
Uppdateringen till -88 frångick den designen rejält men var forfarande en lojal replika av de racers man tävlade med på Suzuka och Le Mans.
Men sedan började urspårningen.
Istället för att göra kopior av de exotiska prototyperna har man sneglat åt landsvägsloket Hayabusa. Speciellt konstig framstår detta sedan man har börjat tävla i MotoGP med en 1000 cc fyrtaktare. Var uppstår vitsen att satsa miljarder i MotoGP om sambandet mellan prototypen och den serieproducerade modellen varken finns i utseende eller motorlayout?
Bifogat
Last edited: