Tokholm -En lagom eftermiddagsrunda sön 12 sep kl.14.. på SÖDERsidan..

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Snart söndag igen... orkade inte vingla in på SH-puben, så man får väl köra lite hoj istället för att från soffan blicka tillbaka mot en livad/kul lördagskväll... :tungan Kommer nog fler fester och SH-pubar när hojsäsongen väl är avklarad... hoppas jag... :3freak

Väderprognosen för söndagen är IOFS skakig, blir inte riktigt klok på SMHI... :kocko ser dock hyfsat lovande ut, sol och så... och om solen skinar, en SH-Tokholm-eftermiddagsrunda söndag 12 september? (regnar det/är blött på vägarna, givetvis inställt.... :7peta )

Enligt SMHI, i skrivande stund, så ser södersidan solsäkrare ut än norr, så samling/avfärd från Shell vid Globen klockan 14.00, sedan en lite lagom runda ner på Södertörn (fast vägarna söderut i mina ögon inte är riktigt lika kuliga som norrut, men duger...), exakt vartåt får jag fundera på när vädret visar sin verkliga sida, och hur körsugna folk är, men tillbaka i Tokholm senast vid 18.00 är målet, och ett fika/glass/mack-stopp så klart.....

Tempo, hmm, knepigt, inget lugnt glidande, utan en smula inspirerat, dock inte tokfort, och med tanke på att det inte blir SÅ långt, så ska det nog fungera med hyfsat fort i täten, och lite softare bakåt (dock inte überlångsamt...), uppsamling vid korsningar! OBS!... jag tar det lite snyggt på tex Nynäsvägen när vi åker söderut, tänkte behålla KK även i år.. hoppas, hoppas, hoppas!!! Sedan gasar vi lite mer.. :tungan

Har du inte kört i grupp tidigare, eller behöver en uppfräschning, läs: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=2888

Vill speciellt peka på...

1. Om du i kurvpartier väldigt tydligt "kommer efter" framförvarande hoj, och bakomvarande "trycker på", vinka förbi bakomvarande som kanske kör snabbare än dig i kurvor, istället för att tokgasa ifatt på rakor, blir så ryckigt längre bak i ledet då.

2. Håll snyggt/klokt avstånd till framförvarande.

3. Om vi byter riktning vid en korsning, vänta längst ut vid väg/korsning så att nästa hoj ser dig. (alla kollar inte långt åt sidan hela tiden...)

4. Man måste INTE tokgasa ifatt klungan utifall man fastnat bakom en bil vid omkörningar, kör vidare i ditt eget tempo, vi väntar vid nästa korsning! (men inte hur länge som helst... en smula tempo är vad som gäller.. :7peta )

PS/ Fulltankat innan avfärd… /DS

/B

Och, så en liten lista, gammal god SH-tradition sägs det...

1. benkar
2.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
1. benkar
2. Kenta (Äh, vadå? :rolleyes: )
3. Mattias. Förrförra gången jag åkte i klump slog jag mig. Jag försöker igen!
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
1. benkar
2. Kenta (Äh, vadå? :rolleyes: )
3. Mattias. Förrförra gången jag åkte i klump slog jag mig. Jag försöker igen!
4. jP - OM DET INTE REGNAR SER UT SOM DET KAN REGNA OJ OJ OJ O OJ OJ
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Hmm, Iofs lite småblåsigt, och några elaka moln i sikte, men hyfsat i övrigt med sol emellanåt, vi får vid avfärd prata ihop oss om hur lång/kort runda vi tar..

/B
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Itacha75 skrev:
Blir det Slingerbulten?

Är nog inte helt omöjligt att slingerbulten passeras åt något av hållen, vägen ligger där den ligger, svår att undvika när man kör hoj på södertörn... :)

/B
 

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Såld till Victor
Ich liebe das bolt, das bolt ist meine liebling :kär

Solen skiner många watt i Hässelby, jag dyker upp.
 

streetfighter1

För******
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Fighter Honda CBR900 -96/-97, Huskvarna 258
F*n, jag klev upp nyss.
Huvudvärken från igår har inte gått över så jag får hoppa idag.

Ha det så kul!
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Daytona Peter skrev:
Ha det så kul. :fyllisar
//Peter

Var kul tills att regnet kom.... BLÖTT på vägen hem... och nyasfalterade bitarna på Slingerbulten ÄR hala när det är BLÖTT... :eek:

/B
 

Runken

kör som om det vore sista gången
Gick med
27 May 2003
Ort
Nacka
Hoj
NV 250 -55
Det var en trevlig men blöt tur. kul att träffa folk som man annars bara har "sett" på nätet.
Hoppas att det blir en tur igen snart. Jag är på :tummenupp

/Från en färsking.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag höll mig hyfsat torr tills strax efter Haningeavfarten. Där tog regnmakarna i ordentligt, och vips så var det sjöar i stövlarna och i armbågsskydden. Kentas hyland-däck gjorde det hela mer spännande också.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
benkar skrev:
Var kul tills att regnet kom.... BLÖTT på vägen hem... och nyasfalterade bitarna på Slingerbulten ÄR hala när det är BLÖTT... :eek:

/B

Bwaha, jag klarade mig precis, ni skulle gjort som mig :banana Kul runda, trist att man klart känner att hösten är på gång bara med löv på vägen o kyla i luften! :(
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
jP skrev:
Bwaha, jag klarade mig precis, ni skulle gjort som mig :banana Kul runda, trist att man klart känner att hösten är på gång bara med löv på vägen o kyla i luften! :(

Nästa gång du säger att du anar regn, ska jag åka åt det håll du åker... :) Trodde vi skulle hinna en sväng via Sorunda innan det brakade loss, men icke... vi vände innan Fituna-avfarten då det började stänka lite lätt, men det var för sent, väl inne på bulten så regnade det hyfsat, och ute på Nynäsvägen blev det rejält blött, väldigt blött... :gnissla

Men, något positivt med det hela... Innan vi åkte iväg på rundan stod jag och tittade på alla 1,2 miljoner flugor, myggor mm som parkerat på kåpan/kåpglas, väl tillbaka i garaget så fanns det inte ett endaste litet kryp kvar på kåpan.. :)

Samt, jo, känns att hösten är på gång... :död

Och några bilder blev det innan regnet.. (vill någon som fastnat på bild inte vara med, PMa så tar jag bort)

/B
 

Bifogat

  • 01.jpg
    01.jpg
    134.4 KB · Visningar: 78
  • 02.jpg
    02.jpg
    134 KB · Visningar: 100
  • 03.jpg
    03.jpg
    132.6 KB · Visningar: 126

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
och så dom sista bilderna innan det var dags för regnet..

Hoppas på torrt väder någon helg framöver och liten höstrunda, lite kyla kan man överleva, bara det är torrt...

/B
 

Bifogat

  • 04.jpg
    04.jpg
    129.2 KB · Visningar: 96
  • 05.jpg
    05.jpg
    137.4 KB · Visningar: 124
  • 06.jpg
    06.jpg
    130.8 KB · Visningar: 107
  • 07.jpg
    07.jpg
    137.8 KB · Visningar: 100

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Globen ser mig
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Ja, det var en jävla dålig tur du ordna Benkar. Enda turen man kunde hänga med på på 3 veckor så fixar du inte bra väder, skärpning. Sen när man kom hem och bytt om då kommer solen!!!!
 

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Såld till Victor
Mille-R skrev:
Ja, det var en jävla dålig tur du ordna Benkar. Enda turen man kunde hänga med på på 3 veckor så fixar du inte bra väder, skärpning. Sen när man kom hem och bytt om då kommer solen!!!!

Instämmer i klagokören :mad:
Fel mötesplats var det dessutom, jag blir så FÖRBANNAD!!! :kulspruta

Lite kul var det iaf att se Ghostrider (killen i svart Dainese och svarta hojen på bild ovan).
Dock så var han rätt långsam trots att han tydligen kört till lokala pizzerian under 15 min. Tänkte att när vi kom ut på nynäsvägen skulle han visa vart skåpet ska stå men ack icke njet nada. Tuta och gjorde tumme ner/långfinger upp åt den förloraren när han svängde av vid Hammarbyhöjden.

Aja, repris i veckan Benke? :D
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Ska sluta hålla i hojrundor, bara en massa gnällkärringar som hänger med.. :D Det ska vara sol, krokiga vägar, inga gupp, inget grus, inga bilar i vägen, inget regn, gott kaffe, lagom många hojar, inte för få deltagare, men inte heller för många, bra pris på köttbullemackorna, och helst samma avfärdsplats "som det brukar"... :gnissla :tungan

Men.. om det bjuds på bra väder något mer i år, en lördag eller söndag, så ska det väl gå koka ihop en SH-höst-Roslagsrunda i lagom tempo.. :)

/B
 

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Globen ser mig
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
benkar skrev:
Ska sluta hålla i hojrundor, bara en massa gnällkärringar som hänger med.. :D Det ska vara sol, krokiga vägar, inga gupp, inget grus, inga bilar i vägen, inget regn, gott kaffe, lagom många hojar, inte för få deltagare, men inte heller för många, bra pris på köttbullemackorna, och helst samma avfärdsplats "som det brukar"... :gnissla :tungan

Men.. om det bjuds på bra väder något mer i år, en lördag eller söndag, så ska det väl gå koka ihop en SH-höst-Roslagsrunda i lagom tempo.. :)

/B
Ja, jag e på, bara det inte blir nästa helg. Då är jag på sydligare breddgrader, Knutstorp, here I come :squid
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top