Trisslotter för 2600:-

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Nu när man ställt av hojen så har man ju lite pengar över med tanke på att jag betalar 2900:- i månaden i försäkring.
Så jag och en polare köpte tillsammans 104 trisslotter idag för att pröva lyckan :D.

Vann totalt 1050 kr, vann som mest 75 kr på en lott.
Köpte efter det 105 st 10:a lotter för våra "vinstpengar" från trisslotterna.
Vann där totalt 380 kr, maxvinsten på en lott var där 20 kr. :huvet.

Så nu har ni lite statistik, har kramp i fingarna och ska iaf inte köpa några mer lotter på ett tag :hihi.

Last edited:

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Pinky skrev:
Trodde ju det skulle räcka till iaf en 1000 kronors vinst. :kocko

jo, men i varje sån där bunt så är det bara 750kr vinst, det är sant.

Haha kul försök :tungan vad sa dom i affären?

Optimalt

+ + + + +
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
cbr 1000 -06
Oftast vinner man när man stulit lotten och blivit filmad eller sitter inne på livstid i usa.

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Jobbade på en spelbutik här hemma när jag var yngre.
På sommaren kom det jämt en engelsman, som hade sommarstuga här, och köpte lotter för flera tusen.
hans lilla inköpslista som han hade med sig brukade bestå av typ 50 trisslotter, 30 skrapbingo, 100 tian, ett gäng penning mfl.
Det skojiga var att han aldrig någonsin gick plus. (såvitt jag märkte iaf) :D :kocko

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
jag vet en som skrapen 4 buntar med triss = 2500:-/ bunt.
genomsnittsvinst per bunt = 1800:-

man kan inte bli rik på lotter...

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Hehe, kul idé :D
Har en kompis som vann högsta vinsten 5 gånger på en enarmad bandit under en kryssning till Finnland.

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
DJM skrev:
jo, men i varje sån där bunt så är det bara 750kr vinst, det är sant.

Haha kul försök :tungan vad sa dom i affären?

Man ville ju gardera sig lite så vi köpte 30st, 30st, 44st på 3 olika ställen, just för att slippa få en hel serie (bunt) där det antagligen kommer vara ca 750 kr i vinster.
Dom som sålde lotterna tyckte det var kul, samtidigt som man såg vad dom tänkte "helvete vilken idiot :kocko".
Det var nästan roligare att köpa lotterna och se folks reaktioner än att skrapa dom.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
jo jag vet några som handlade för 2000 i trisslotter, tror de vann runt 700 på dem.
Det är en ofanlig mängd av dessa lotter så om man köper 100 st eller en kan nästan kvitta.

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Helt otroligt alltså. Undrar om inte dom som vinner o får skrapa i tv är skådisar bara för att folk ska tro att man visst kan vinna på triss lotterna.
Fan va surt sen om man trots allt hamnar i tv o har bemödat sig att ta sig till Stockholm o bara lyckas skrapa fram 50.000 kr. Fan jag skulle gå bärsärkargång o slå sönder hela studion alltså :huvet

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Pinky skrev:
Nu när man ställt av hojen så har man ju lite pengar över med tanke på att jag betalar 2900:- i månaden i försäkring.
Så jag och en polare köpte tillsammans 104 trisslotter idag för att pröva lyckan :D.

Vann totalt 1050 kr, vann som mest 75 kr på en lott.
Köpte efter det 105 st 10:a lotter för våra "vinstpengar" från trisslotterna.
Vann där totalt 380 kr, maxvinsten på en lott var där 20 kr. :huvet.

Så nu har ni lite statistik, har kramp i fingarna och ska iaf inte köpa några mer lotter på ett tag :hihi.

Ställt av???? Här ställer vi aldrig av!

Själv vann jag 10 000:- på en triss för många år sedan, räckte precis till att täppa till de värsta hålen - räckte inte till något extra. Vid några tillfällen har jag också idiotköpt triss, ex vis för 500:- och då i en hel serie. Minns att det gick i stort sett jämnt upp.

Annars anser jag att lotterna är tekniskt undermåliga, det räcker med ett fönster att skrapa och där står beloppet eller noll. Inte några tre lika som ska jämföras, inte någon krona eller klave, inga klöver eller tvapparater - allt detta är ju bara fånigt, tidsödande trams (ja, jag har förstått att vissa personer anser detta är spännande =obegripligt).

Alla vinster under 500:- skulle också tas bort (meningslöst) och det frigjorda beloppet läggas på flera 500:- vinster. Inga vinster över en mille heller - hellre 10 miljonärer än en 10-miljonär.

Nu har jag fått det sagt!

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Busafreak skrev:
Alla vinster under 500:- skulle också tas bort (meningslöst) och det frigjorda beloppet läggas på flera 500:- vinster. Inga vinster över en mille heller - hellre 10 miljonärer än en 10-miljonär.

Nu har jag fått det sagt!

Bra sagt! :tummenupp

EDIT: Hojen ska in på stor service, kan lika gärna vänta till våren med det.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln