Knarkare i trappuppgången...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Hmm, knatade till föreläsning i produktutveckling imorse runt 08:00.

Lagom trött öppnar jag dörren i min studentlya, i korridoren luktar det FAN rent ut sagt. Blandning av tobaksrök, annan rök (hmm) och skit.

När jag kommer ner till brevlådorna sitter nån riktig jävla lirare och meckar med stanjolpapper samt har en riktig "feting" i munnen.

Hej säger han. Jag har hela munenn full av flour som jag gurglar, får till ett litet hmm, och en arg blick. Knatar sedan iväg.

Nu till frågan, vem fan har släppt in honom? Det var tomt nu när jag kom tillbaka för att äta lunch, men papper, fimpar, blad å skit ligger kvar i trappen. Samt att det luktar riktigt jäkla illa. Ska man ringa polisen? Ska man ringa hyresvärden? Jag vill fan inte ha några jävla knarkare i min trapp :fatta!

/hd

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Vad du skulle ha gjort var nog att ringa din "jour" som ditt hyresbolag har. Då kommer typ Securitas och kastar ut killen. Tyvärr händer inget mer, man kan ju förstås hoppas på att de muddrar han och kollar efter nycklar men det är ju inte säkert att de ens får göra? :va

Vi hade en jäkla lirare som snodde mat i vår korridor och bodde i våran tvättstuga ibland. Till slut tog Securitas honom och kastade ut honom. I innertaket i tvättstugans toalett hittades sedan lite grejor han inte fick med sig: 3 nyckelknippor á 20 nycklar, en motorsåg och en pappkasse med damunderkläder :3freak
Förmodligen har väl uteliggarna någon slags utbyte av olika nycklar för att komma in på olika ställen?

Inte trevligt att ha såna springande i huset... Det sämsta är att man inte kan göra så jäkla mycket.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ringde nu Hyresvärden. Det var flera som hade ringt. De hade "uppmärksammat våra klagomål". Typ, mer än så verkar det inte hända. Va fan, är det så vanligt med sådant här att det inte uppmärksammas mer?

Trodde inte folk var såhär drogliberala.

Nåväl, händer det igen ska jag ringa på stört.

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Kunde ju tatt skrapet på golvet o fått en juyst dag.... :tummenupp

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
har ni brist på slagträn där nere :martialar ? (fast se då till att ta en på nattn me skidmasken på) men det funkar kanske bättre i ett icke sosse land :tungan

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Kom hem själv från en tripp i barcelona o när jag öppnar entredörren till huset hör jag AAAHHHHHHH OOOHHHHHHHHH BÄÄÄÄÄÄ o tänker va i he***te, klockan var ju mitt i natten. När jag kommit upp för första trappan ligger det en sliten jävel på golvet o bara vrålar allt vad han kan. Gick upp o hämtade polaren som jag delade lägenhet med vid den tidpunkten. Knappt att man ville ta i honom utan handskar, men vi tog tag i han o släpade ner han för trappan o hivade ut svinet, då gör han en rörelse som han laddare en pistol o trycker av mot oss :kocko . Dom närmsta dagarna stod påken beredd i hallen :hihi

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Var det på grund av allt flour i munnen du inte bad honom dra eller? Vill man inte ha en pundare i trappen kan man väl spotta ut och fråga vad han gör där?

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Mest tragiskt att det ska behöva finnas uteliggare. Vi hade en som länsade kylarna och skåpen här i korren på alkohol, snus och mat samt slog sönder lite rutor. Efter kanske 4-5 inbrott gjordes en anmälan och snuten tog honom; sen har det varit lugnt. Blev mest av med lite snus, folköl och snabbmat själv. Inget jag grämer mig över, han behövde det säkert bättre.

Man kan ju i vilket fall försöka snacka med dom innan påkar och knytnävar hivas fram :rolleyes:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gulsnabbtrajja skrev:
Var det på grund av allt flour i munnen du inte bad honom dra eller? Vill man inte ha en pundare i trappen kan man väl spotta ut och fråga vad han gör där?
Var skulle jag spottat ut det?

Jag hade inte direkt tiden heller att ta en argumentation med en hög jävel som precis höll på att köra in en kanyl i armen. Faktiskt.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
mb skrev:
Mest tragiskt att det ska behöva finnas uteliggare. Vi hade en som länsade kylarna och skåpen här i korren på alkohol, snus och mat samt slog sönder lite rutor. Efter kanske 4-5 inbrott gjordes en anmälan och snuten tog honom; sen har det varit lugnt. Blev mest av med lite snus, folköl och snabbmat själv. Inget jag grämer mig över, han behövde det säkert bättre.

Man kan ju i vilket fall försöka snacka med dom innan påkar och knytnävar hivas fram :rolleyes:
Jo visst är det tragiskt. Frågan är vad som är mest tragiskt, att han inte har någonstans att bo eller att han knarkar i min trapp?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
hållundan skrev:
Jo visst är det tragiskt. Frågan är vad som är mest tragiskt, att han inte har någonstans att bo eller att han knarkar i min trapp?

Att han inte har någonstans att bo såklart, sedan skiter väl du i det då ditt primära intresse är att få behålla en knarkfri port (precis som jag själv hade reagerat och resonerat).

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Markus skrev:
Att han inte har någonstans att bo såklart, sedan skiter väl du i det då ditt primära intresse är att få behålla en knarkfri port (precis som jag själv hade reagerat och resonerat).
Precis. Det tråkiga är ju att detta ofta är en kombination. Alltså ingenstans att bo, missbrukare av div. saker m.m.

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Det som är bra med att ringa till jouren är att vaktbolaget debiterar bostadsbolaget varje gång de blir kallade till en plats. Till slut blir det förhoppningsvis som i mitt hus, att Mimer inser att de behövde förbättra våra dörrar med brytjärn och dylikt. Sen dess har vi inte haft några uteliggare eller inbrott här, kan ju iofs bero litegrann på att de tog killens alla nycklar.

P-E

Guest
Min bekant till mig bor i Centrala Uppsala på en liten gård, när han skulle till plugget låg det typ 2-3 uteliggare i hans trappuppgång, det var vinter så han tyckte synd om de.. Men de var borta när han kom tillbaka, och han har inte sett de mer.. :)

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
När jag bodde i studentkorridor i Umeå så hade vi en liknande campare som inrättade permanentboende under en trappa. Vet inte om han rökte på staniolpapper, men han hade en bärrepa.

Polis & hyresvärd visade inte ngt direkt intresse.

Slutade med att han bröt sig in i en av korridorerna mitt i natten och försökte återskapa kalabaliken i Bendel.

Polisen visade större intresse efter det dock.

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...