Vill du dela på kostnader på en import resa till Tyskland med mig?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Kommer åka ner till Tyskland och handla en hoj inom 1-3veckor. Åker nog söndag morgon och bör vara hemma tisdag natt eller så.

Undrar om du vill hänga på ner och dela kostnader. Bil med plats för två hojar är klart. En plats ledig i bussen. Kommer åka som LÄNGST till Frankfurt. Åker färja så mycket det går för att kunna vila. Sover så lite som möjligt på hotell. Har GPS navigering, bärbar dator, Laser/radar varnare med på resan. :D

-Kan du Tyska eller har en kompis hemma som snackar bra som kan ringa på annonser åt oss?
-Har du hittat någon hoj efter min färdväg. Rostock-Hamburg-Hanover-Frankfurt typ så kan vi ev slå följe och dela på kostnader.

/Skriv här eller skicka PM så bestämmer vi mer

Last edited:

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
WestW skrev:
Kommer åka ner till Tyskland och handla en hoj inom några veckor.
Undrar om du vill hänga på ner och dela kostnader. Jag kommer troligtvis lyckas ordna bil med plats för två hojar. Kommer åka som LÄNGST till Frankfurt. Åker färja så mycket det går för att kunna vila. Sover så lite som möjligt på hotell. Har GPS navigering samt bärbar dator med på resan.

-Kan du Tyska eller har en kompis hemma som snackar bra som kan ringa på annonser åt oss?
-Har du ev dieseldriven skåpbil eller pickis. (till 90% klart med bil men om det är något bättre. Bara priset som ska bestämmas)
-Har du hittat någon hoj efter min färdväg. Hamburg-Hanover-Frankfurt typ.

så kan vi ev slå följe och dela på kostnader.

/Skriv här eller skicka PM så bestämmer vi mer

Tjenare
Sist jag var ner så tog vi ledigt på fredagen, åkte direkt efter jobbet (var det meningen, vi lämnade örebro vid 19.00 ungefär). Vi körde ner till frankfurt och var där till lunch på fredagen utan att stressa ihjäl oss men vi stannade inte för att sova utan körde i skift, vi tog broarna.
Sen sov vi i bilen natten mellan fredag och lördag och efter att ha fyllt på med pilsner i Flensburg så körde vi norrut, var tillbaka i örebro vid 22-rycket på kvällen. Ska tillägga att vi inte gjorde oss någon riktig brodska vad det gällde pilsnerhandlig eller hög snittfart. Sen fick vi mecka ett par timmar då bilen pajade osv. Vi körde min King Cab, snittade under litern.

Vet inte om jag ska ha något just nu, jag har 2000 Euro liggande hemma sen förra resan så man kanske skulle åka ner och bunkra bira inför den långa mörka vintern.

Vad ska du ha för något, gixxer eller? Tjejen min behöver ny hoj, ska kolla lite på 600'or och så. Är det dragkrok på bilen du tänker på? Jag funderar på att plocka hem en hästtransport från tyskland, bättre priser där och de märken som finns har vettigare och säkrare lösningar.

Alla dessa möjligheter och ingen tid att ta tillvara på dom. Vi får höras mera om det här.

MVH
Karl-Johan

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
TLS skrev:
Tjenare
Sist jag var ner så tog vi ledigt på fredagen, åkte direkt efter jobbet (var det meningen, vi lämnade örebro vid 19.00 ungefär). Vi körde ner till frankfurt och var där till lunch på fredagen utan att stressa ihjäl oss men vi stannade inte för att sova utan körde i skift, vi tog broarna.
Sen sov vi i bilen natten mellan fredag och lördag och efter att ha fyllt på med pilsner i Flensburg så körde vi norrut, var tillbaka i örebro vid 22-rycket på kvällen. Ska tillägga att vi inte gjorde oss någon riktig brodska vad det gällde pilsnerhandlig eller hög snittfart. Sen fick vi mecka ett par timmar då bilen pajade osv. Vi körde min King Cab, snittade under litern.

Vet inte om jag ska ha något just nu, jag har 2000 Euro liggande hemma sen förra resan så man kanske skulle åka ner och bunkra bira inför den långa mörka vintern.

Vad ska du ha för något, gixxer eller? Tjejen min behöver ny hoj, ska kolla lite på 600'or och så. Är det dragkrok på bilen du tänker på? Jag funderar på att plocka hem en hästtransport från tyskland, bättre priser där och de märken som finns har vettigare och säkrare lösningar.

Alla dessa möjligheter och ingen tid att ta tillvara på dom. Vi får höras mera om det här.

MVH
Karl-Johan

Har en skåpbil med en plats över i. Ingen möjlighet till dragkrok. Hojhandlarresa är det. Sen lastar vi öl tills maxvikt är nådd.

Hojta till om det är intressant så slår jag dig en pling.

Troligtvis en Gixxer i skåpet på vägen hem.

Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Tja..

Skulle lätt hänga med om jag lyckas uppfylla min saker jag måste ordna först.

1. Hitta en aprilia rsv mille 04a i tyskland som ligger inte allt för långt ner.
2. Sälja min 01a mille.

Jag ska jobba på det om du inte hinner hitta någon annan som vill följa med. Vad tror du kostanaden kommer bli typ resan i tyskland mat,bensin m.m

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Lam-Kaka skrev:
Tja..

Skulle lätt hänga med om jag lyckas uppfylla min saker jag måste ordna först.

1. Hitta en aprilia rsv mille 04a i tyskland som ligger inte allt för långt ner.
2. Sälja min 01a mille.

Jag ska jobba på det om du inte hinner hitta någon annan som vill följa med. Vad tror du kostanaden kommer bli typ resan i tyskland mat,bensin m.m

Du får gärna hänga på om det passar in. Jag kommer åka inom 1-3veckor.
Skåpbil med plats för 3pers i fram samt hojar och öl i bak är klart. Just nu är vi två pers som åker oavsett om vi får med en tredje. Ev är en tysktalande person i Sverige ordnad, som kan ringa på annonser och bestämma träff osv ordnad.

Skåpbil i 2-3dagar ca 2000kr. Soppa 300l x 8=2400kr. Färjekostnader beror på var vi åker. Åt något håll åker vi nog bil så mkt som möjligt. Sen tar vi färja så mkt som möjligt åt det andra. Beror på var jag hittar mitt förstahandsval på hoj.

Jag räknar så här. Priset på hojen - 5000kr prut, + 10.000kr för resa, öl, mat, div, div, regbes, osv. Väl tilltaget men ändå ser jag att jag kan få hojen 10-15 billigare än i Sverige. God marginal. Sen kommer vi vara åtminstone två som delar på bilkostnad, soppa, färja, osv så det blir billigare men det är bra med lite marginal.

Frakt från Enköping till där du bor går nog att ordna men det kostar en slant extra eller så ordnar du transport själv. Åker du bil ner till Enköping så ordnar jag ett garage du kan ha den stå i under vår resa till Tyskland.

Last edited:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Tja..West..Vet inte hur det blir än men om det skiter sig så blir min hoj inlöst.Jag har hittat en 04 i tyskland jag skule vilja ha.Jag kan inte köra för jag har inget B-kort:) Men jag är en jävel på att sjunga.Men ju fler desto billigare,

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
twinner skrev:
Tja..West..Vet inte hur det blir än men om det skiter sig så blir min hoj inlöst.Jag har hittat en 04 i tyskland jag skule vilja ha.Jag kan inte köra för jag har inget B-kort:) Men jag är en jävel på att sjunga.Men ju fler desto billigare,

Mellanväggen till skåpet är bra isolerad så det är klart du får hänga med :D

Kolla upp det fort som ögat då för jag är het som fan på ny hoj. Polaren var ner i Tyskland i helgen så han ska få vila några dagar så åker vi så fort jag har en tysktalande person som kan ringa på hojannonser åt mig.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
WestW skrev:
Mellanväggen till skåpet är bra isolerad så det är klart du får hänga med :D

Kolla upp det fort som ögat då för jag är het som fan på ny hoj. Polaren var ner i Tyskland i helgen så han ska få vila några dagar så åker vi så fort jag har en tysktalande person som kan ringa på hojannonser åt mig.

Som sagt blir det inlösen så hakar jag nog på.Tror jag har en lirare som kan tyska eller nåt sånt.Ska kolla upp.Vet iofs inte hur snabbt förbolaget jobbar eller hur det blir som sagt...Annars får jag väl arra en egen resa.Kanske känner en som kan tyska,,Du verkar ju ha brådis så jag vet inte om jag hinner,som sagt försäkringsärenden.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Småläste lite i andra trådar..Och förstod att om hojen ska reggas in i sverige så måste orginalkåpor och allt annat skit på..? Det går alltså inte att vräka på ett krasckåpset och se glad ut..Då blir ju inte resan särskilt bra för plånkan:)Iaf inte när det gäller apriliasaker.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
twinner skrev:
Småläste lite i andra trådar..Och förstod att om hojen ska reggas in i sverige så måste orginalkåpor och allt annat skit på..? Det går alltså inte att vräka på ett krasckåpset och se glad ut..Då blir ju inte resan särskilt bra för plånkan:)Iaf inte när det gäller apriliasaker.

Varför skulle man inte kunna besiktiga med kraschkåpor?

Låter konstigt. Kommer man in med en 02ans Gixxer utan kåpor och försöker regbes då är det garanterat kört.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
WestW skrev:
Varför skulle man inte kunna besiktiga med kraschkåpor?

Låter konstigt. Kommer man in med en 02ans Gixxer utan kåpor och försöker regbes då är det garanterat kört.

Jaha..fick för mig att att det skulle vara orginalsaker på endast,om allt skulle gå i lås så är det ju iofs orginal på,fast inte så fina kanske:)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...