Otäck MC-stöld

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Mille RSV R -00
I söndags eftermiddag run 17:50 så knackar det på min ytterdörr. Notera att jag bor i studentområdet i Halmstad, där det ständigt är mycket folk i rörelse.
Jag öppnar dörren, och där står en kille som undrar var jag köpt min hoj??
Eftersom jag bor på bottenplan och parkerar hojen på uteplatsen utanför lägenheten så är det lätt att veta att det var min hoj.
Jag svarar att jag köpte den i Nybro, och då säger han att "det har du inte gjort, du har snott den av mig". Jag talar om för honom "att det har jag inte gjort" och erbjuder honom att se papprerna på hojen. När jag tar ett par steg in i lägenheten för att hämta papprerna så följer han plötsligt efter mig och stänger dörren efter sig. Jag undrar vad han sysslar med? Då tar han av sig sina solglasögon och jag känner med en gång att det är ingen mening att jiddra med killen. Han var hög som ett hus.
Den blicken som han hade fick mig att bli ordentligt rädd, men jävligast var när han tog fram en livrem, hotade att slå ihjäl mig eller strypa mig.
I detta läget så är jag väldigt passiv och gör honom till viljes.
Han får nycklarna till hojen samt regpappret, vågade inte neka.
Vidare så knuffar han runt mig i lägenheten, och när jag står med ryggen mot balkongdörren så ser jag min chans.
Han står och pillar på nåt i min bokhylla så jag chansar, släpper iväg en riktig rallarsving och rusar ut ur lägenheten.
Därefter så springer jag runt huset, får tag i en kille som ringer snuten åt mig.
Samtidigt som jag pratar med SOS så hör jag hur han försöker starta min hoj.
Han står och varvar så in i helvete, och så smäller det till. Han försöker stampa i växlarna utan att koppla. Idiot!! Han rullar in på innergården och där lägger han den ner första gången. I detta läget så säger kvinnan på SOS alarm att polisen är där nu. Då¨hör jag bara att hojen går igång och han drar iväg. Polisen hack i häl. Killen klarar sig i en två-tre kilometer, på fel sida vägen!! Sedan kraschar han i en rondell. La hojen ner i ca 70 km/h. Hojen är inte körbar men idioten som körde klarade sig. Det är så jävla typiskt att idioter alltid klarar sig.
Så här i efterhand är jag glad att jag klarade mig så bra. Har även fått höra att han hade en egen hjälm med sig!! Polisen har honom nu och han skall häktas. Tyvärr så fick årets hojsäsong ett snöpligt slut.
Måste ge en eloge till polisen som var på plats efter bara 4 min!! Fast de minuterna vart väldigt långa, jag lovar!!
Kände bara att jag ville skriva av mig lite.
//Olle
 
Last edited:

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Åh fy fan!
Har det verkligen gått till den gräns då man måste ha diverse tillhyggen liggandes i varje rum i lägenheten?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Det där är ju inte en stöld, utan ett rån, hemfridsbrott och misshandel.
Tur att det inte var värre vapen inblandat.
 

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
[Mr.Schufemtii] skrev:
I söndags eftermiddag run 17:50 så knackar det på min ytterdörr. Notera att jag bor i studentområdet i Halmstad, där det ständigt är mycket folk i rörelse.
//Olle

Inte alls nån trevlig upplevelse låter det som!! Skönt att du klarade dig! Det var nog helt rätt agerat att vara så passiv som möjligt! Man vet aldrig vad folk som e påtända kan hitta på! Eller vad han ha i bakfickan! Drar sig nog inte för att dra fram en pistol om han haft en! Hoppas försäkringsbolaget inte trilskas utan att du får hojen lagad eller ett vettigt pris i inlösen för den!!

//Luka
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Djävlar! läskig historia du..

Tråkigt som fan att sånt händer! och som sagt varför får en knarkare på stulen hoj klara en vansinnesfärd medans andra motercyklister stryker med allt för ofta!
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Snacka om tur i oturen..
men brukar du inte kolla vem som knackar på innan du öppnar?
Men jag hade gjort likadant
Hoppas det går bra med försäkringeneftersoom du "gav honom hojen"
 

HanneZ

Guest
AleX skrev:
Snacka om tur i oturen..
men brukar du inte kolla vem som knackar på innan du öppnar?
Men jag hade gjort likadant
Hoppas det går bra med försäkringeneftersoom du "gav honom hojen"
En sak att frivilligt ge någon nycklarna vid ett ev. köp samt att bli avtvingad nycklarna genom hot.
 

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
MTS 1200 S
fy fasen vad otäckt!
Skönt att du klarade dig undan fanskapet i alla fall... trist på hojen, men vafan, det är ju bara prylar... Låter ju inte som om han var riktigt tillräknelig en trappa upp direkt. Bra agerat! Även om lagen i ett sånt här läge kanske berättigat dig till att försvara dig själv och din egendom, så hade det ju inte vart värt det! Kunde varit värre! Bra jobbat!
 

pidda

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Sjöbo
Hoj
Körde tidigare Ducati
Fy fan vad obehagligt. Har själv varit med om en kille som ringde på dörren och frågade om jag bodde här. Sen började han pilla på mitt lås!? Då drog jag igen dörren fort som fan och stirr blev jag.
Usch... obehagligt.
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Shish, låter som en otäck scen ur en actionfilm. Fifan vad räligt, snyggt du räddade situationen iaf.
Ta tag i en advokat och se till att stämma honom på så mkt du kan, olaga hot, hemfridsberövande (ja det heter väl nåt liknande), stöld, misshandel (han puttade ju runt dig), psykiskt lidande osv...
Du kanske får dig 10 lök till förrutom hojen iaf!
 

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Nödinge
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
AleX skrev:
Snacka om tur i oturen..
men brukar du inte kolla vem som knackar på innan du öppnar?
Men jag hade gjort likadant
Hoppas det går bra med försäkringeneftersoom du "gav honom hojen"

Blev rånad på den är nog rätta benämningen.... Dags att införa en speciell straffskala för alla brott som är vålds/personrelaterade? Typ en trång lya "six feet under"... :4skrika
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top