Byta egenköpta däck i Jönköping?

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Hellu.
Eftersom det är så satans dyrt med däck så tänkte jag beställa däck från Tyskland i vinter. Men då kommer problemet med vem som kan lägga på det åt mig. Rullar jag in på närmsta mc-verkstad så lär dom ju bli smått sura och vägra byta däck åt mig.

Någon som har tips på ställen dom byter däck åt en även om man införskaffat däcken på egen hand?

(Snälla inga tips på hur jag kan göra det själv, för jag har varken ork, verktyg eller depåstöd).

Tack på förhand!

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
yonsson skrev:
Hellu.
Eftersom det är så satans dyrt med däck så tänkte jag beställa däck från Tyskland i vinter. Men då kommer problemet med vem som kan lägga på det åt mig. Rullar jag in på närmsta mc-verkstad så lär dom ju bli smått sura och vägra byta däck åt mig.

Någon som har tips på ställen dom byter däck åt en även om man införskaffat däcken på egen hand?

(Snälla inga tips på hur jag kan göra det själv, för jag har varken ork, verktyg eller depåstöd).

Tack på förhand!

Har fixat däck på egenhand tidigare och det har aldrig varit några problem om man åker till en däckverkstad, får dom inte sälja däck så får dom ju iallafall lägga på det åt mig, så helt lottlös går dom ju inte ur affären.

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
yonsson skrev:
Hellu.

Tack på förhand!

Hör med CI:s trevligt folk där!

HanneZ

Guest
När ja frågade på ett ställe här så sa dom att dom bara kränger däck som dom själv sålt

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
eus skrev:
Bor du i Jönköping elle??????? :kocko
:fakta som sagt dom är ju inte dummare än att vara tillmötesgående mot kunderna, är dom bångstyriga så vänder man sig bara till någon annan

En hundring är bättre än inga pengar alls(ett gammalt fattigmans ordspråk)

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Man kanske skulle ringa 'ci's och ejfa och fråga innan man gör något förhastat.... :va

Last edited:

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
yonsson skrev:
Man kanske skulle ringa 'ci's och ejfa och fråga innan man gör något förhastat.... :va
Bra initiativ.
Hoppas det löser sig, annars får du väl gå med i en mc-klubb som har verktyg och maskiner för att kränga själv.

Adis

Whatever!!
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Nåt kul till 2012 Tidigare hojar: ZX6R,KTM 660, Sp1-00, R1-00, CBR 600
yonsson skrev:

Sist jag var inne och skulle byta däck på ci:s så frågade han om jag hade eget däck med mig eller om jag skulle beställa ett där. Så jag tror inte det är några problem. :tummenupp

HanneZ

Guest
eus skrev:
Bor du i Jönköping elle??????? :kocko
kom hit då *mucka*

Nä men mena bara att de börjar bli så där mer o mer. Tjänster o produkter hör ihop därför att många produkter går att köpa billigare över internet.

Jag hörde med en minimoto firma om de hade reservdelar till en viss hoj. O de hade dem men de sålde bara delarna om jag hade kvitto på att jag hade köpt hojen hos dem.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Slå en signal till Ferms Däck & Bil i B-ryd annars..aldrig några problem med dem och de lär väl inte ta mycket mer än nån hundring för det. 036-378001

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år