Beginners guide to DC++

The Doctor

Äter Eldorado!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
zxr 750 -92
Först Installerar du... sen öppnar du programmet... går du in på File upp till vänster... sen Settings...

Under General väljer du ett namn...

Under Downloads väljer du vart de ner laddade filerna ska ligga...

PÅ sharing väljer du vad du ska dela ut... dela ut så mycket som möjligt... ju mer du delar ut desto bättre... eftersom hubbarna har krav på en viss mängd utdelat...
Du ska även ställa in upload slotts till kanske 10... det gillar hubbarna

sen trycker du OK

Sen klickar du på datorskärmen längst till vänster av alla ikoner... lihgger snett under File fliken... (jag fattar vad jag menar :) )

Då borde det finnas massa hubbar där (annars tryck refresh)... klicka på några o se om du kommer in... på nån borde du komma in iallafall.

När du är inne så klickar du på förstoringsglaset.. sen är det bara att söka och ladda ner filer...

Det här va en snabbis... kan göras bättre :)

Edit: svårt det här vänster höger. :tungan
 
Last edited:

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
Klockrent! :tummenupp :tummenupp Då har jag gjort det man ska. Vilken jävla djungel....Vilka browsningar.......
The Doctor skrev:
Först Installerar du... sen öppnar du programmet... går du in på File upp till vänster... sen Settings...

Under General väljer du ett namn...

Under Downloads väljer du vart de ner laddade filerna ska ligga...

PÅ sharing väljer du vad du ska dela ut... dela ut så mycket som möjligt... ju mer du delar ut desto bättre... eftersom hubbarna har krav på en viss mängd utdelat...
Du ska även ställa in upload slotts till kanske 10... det gillar hubbarna

sen trycker du OK

Sen klickar du på datorskärmen längst till höger av alla ikoner... lihgger snett under File fliken... (jag fattar vad jag menar :) )

Då borde det finnas massa hubbar där (annars tryck refresh)... klicka på några o se om du kommer in... på nån borde du komma in iallafall.

När du är inne så klickar du på förstoringsglaset.. sen är det bara att söka och ladda ner filer...

Det här va en snabbis... kan göras bättre :)

Edit: svårt det här vänster höger. :tungan
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Hur hittar man och hur kommer man in på sporthojs hubben?
 

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
Hehe, efter ett par minuter hittar jag en som har delat ut hela jävla c: Allt!
Men hur fungerar sökningen? Måste jag in på varje hub och sen ner på varje person och tanka fil-lista? "Ser" jag när nån tankar från mig?
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
farmerlip skrev:
Hehe, efter ett par minuter hittar jag en som har delat ut hela jävla c: Allt!
Men hur fungerar sökningen? Måste jag in på varje hub och sen ner på varje person och tanka fil-lista? "Ser" jag när nån tankar från mig?

När du söker efter en fil kommer säkresultatet upp med de filer den hittade. Sen är det bara att dubbelklicka på denna direkt från sökresultatfönstret. Men försök begränsa din sökning eftersom för många träffar gör att DC++ kraschar. I somras var det t.ex. vanligt att söka på "I robot" med krasch som följd eftersom "I" är ett så vanligt ord.
Ja, du ser när någon tankar från dig. Längst ner finns alla connections, gröna är dina downloads och röda dina uploads.
 

Mech

www.apan.se
Gick med
24 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
R
Sen gillar inte vissa hubbar om man delar ut saker bara för att få upp till gränsen. Så som t ex installerade filer, systemfiler, hemsidor, etc.
 

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
Tackar :tummenupp
Skalman skrev:
När du söker efter en fil kommer säkresultatet upp med de filer den hittade. Sen är det bara att dubbelklicka på denna direkt från sökresultatfönstret. Men försök begränsa din sökning eftersom för många träffar gör att DC++ kraschar. I somras var det t.ex. vanligt att söka på "I robot" med krasch som följd eftersom "I" är ett så vanligt ord.
Ja, du ser när någon tankar från dig. Längst ner finns alla connections, gröna är dina downloads och röda dina uploads.
 

The Doctor

Äter Eldorado!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
zxr 750 -92
Jag är lite nöjd med att ingen har haft några problem med att följa mina anvisningar. Tror jag ska bli lärare. :fyllisar
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top