Den blå/svarta är nog snäppet snyggare,ska försöka lacka min i den färgen.thomas80 skrev:CBR 600 RR 2005...
Mirran skrev:Den blå/svarta är nog snäppet snyggare,ska försöka lacka min i den färgen.
E22 skrev:Du vet att staffet för förtal är 2 år va. Att bara kläcka ur sig saker som det varken finns belägg eller grunder bakom,de gör oftast sånna som inte har så mycket att komma med här i livet.som du presis gjorde.
sen är det en annan sak att man någon gång stavar fel,precis som du & alla andra..
Mattias skrev:Här är min samling. Uppifrån vänster: 1991, 1992, 1994 och 1996.
Bra hojar, allihop. Köp en!
Mattias skrev:Det jag har gjort är att sänka hojen lite fram, för att få den lite mer medgörlig i svängarna. 10-12 mm brukar vara lagom. Annars finns inte mycket att justera på 1991-orna, förspänning fram och förspänning och returdämpning bak. Jag kör med förspänningen fram på två ringar, och förspänningen bak på läge sju med returen fullt inskruvad=max. Nu går det bra att köra ifrån R1 och GSX R1000 på slingerbulten med den. Bak har jag inga anmärkningar på fjädringen, men fram är den lite hoppstylta. Snabba kompressioner gör gaffeln stum och framhjulet studsar över ojämnheterna, men det bidrar bara till fartkänslan.
Motormässigt är det bara att hålla den välservad så går den för evigt. Växellådan är lite ömtålig, så ska du köra på bakhjulet så gör det på tvåan. Kamkedjesträckaren är ett annat "problem", den tappar spänsten och låter kamkedjan rassla runt en del. Oftast kan man med gott samvete skita i det tills det rasslar ordentligt. En ny kamkedjesräckare kostar 700:- ungefär. Jag kör med OKQ8 helsyntetolja i min motor.
Bromsarna räcker till, gott och väl. Se till att du kör med originalbromsbelägg och byt bromsvätska minst varje år.
Annars är det världens bästa hoj, förutom att den saknar ett lättåtkomligt bagageutrymme.
Du har nyckelmanövrerad sadel på din. Där under finns plats för ett lås och lite småskit. Märkligt att den sportigare Fireblade har ett gigantiskt, lättåtkomligt bagageutrymme.Kakan skrev:Min hoj är från 02 och ner sänkt då tjejen osm hande den var lite kortare än mej (så jag når ner ordentligt i alla fall). Men gör det nån förbätring eller försämring på körningen när den är nersänkt max ??
hmmmm bagageutrymme tror jag inte ens jag har på min *S* har då inte hittat nå i alla fall.
Mattias skrev:Du har nyckelmanövrerad sadel på din. Där under finns plats för ett lås och lite småskit. Märkligt att den sportigare Fireblade har ett gigantiskt, lättåtkomligt bagageutrymme.
Bra läckra dom där! Likaså CBR1000RR Repsol -05.thomas80 skrev:CBR 600 RR 2005...
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |