ALLA som läser BIKE! Läsarundersäkning.

Bikes Roadracingbilaga.

• Antal röstningar
    0

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Med anledning av en tråd i Racingforumet (läs HÄR om hur man kan göra svensk roadracing mer välkänd och få mer besökare till tävlingarna har diskussionen om den Roadracingbilaga som gjorts i samarbete med Bike upp. Skulle vara toppen om alla som prenumerar på/läser BIKE kunde svara på pollen. Som ett led i ett försök att utveckla reklamen och informationen till eventuella besökare.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Jag såg den men jag åkte inte på nån tävling pga tid/penga-brist. Ska bli skärpning på det nästa år då jag faktiskt tänkte köra lite också.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag såg den, läste den och njöt. Tänkte "om pengar fanns till en race maskin" och drömmde mej bort. Landade senare hårt och brutalt tillbaka i verkligheten med 60-80h arbets veckor, som förstörde hela halva året.

Så jag tog ledigt en lördag(vilket jag senare arbetade in :3freak ) skrammla ihop ett par polare och åkte ner för att se. Va det kul? Japp så in i bengen och trevligt folk va det me. Nästa år blir det flera race och mindre jobb :tummenupp .

Pilsner

Lägger mig gärna ner...
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
Fazer 1000, R1 bana, Sachs MadAss
Intressant. 20 prenumeranter, 20 som har läst RR bilagan, 18 som tyckte den var bra. Alltså; alla som prennar har läst den, men bara 18 tyckte den var bra.

Jag tyckte väl att den var okej, men tänkte lite förbi mig själv och tyckte att den var upplyftande för icke initierade och generellt promoterande för sporten.

Bra initiativ från BIKE!

pilsner

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Jag tycker:

Bra med en RR-bilaga.

Den som var med i Bike i början av året och som man dessutom fick vid alla tävlingar i år (om man betalade inträde dvs) var dock så tråkig så att man nästan ville sälja hojen. Med mer info (resultat m.m.) & artiklar om svensk RR samt lite mindre svammel så tror jag att Bike skulle kunna ha med en RR-bilaga i varje nummer. Samtliga hojåkare med licens skulle prenumerera på Bike och knappt kunna vänta på att nästa nummer ska komma hem i brevlådan. Det finns säkert otroligt mycket material som man kan ge ut men inte riktigt vågar.

Det e iaf vad lilla obetydliga jag tycker....

//A

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Skulle nog ge lite mer om dom skrev oftare om roadracing och inte bara en bilaga varje år.
Dom kunde ha ett repotage i varje nummer,behöver inte ens va stort..

Släng ut custom hojarna från tidningen,dom stjäl bara massa plats..

Calypso

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
R1:NSR 250SPx2
samma bilaga??

om inte jag minns fel, så var årets roadracingbilaga i BIKE samma som den året innan rent textmässigt med några nya bilder inlagda. Detta tycker inte jag känns sådär seriöst ifrån BIKE.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Calypso skrev:
om inte jag minns fel, så var årets roadracingbilaga i BIKE samma som den året innan rent textmässigt med några nya bilder inlagda. Detta tycker inte jag känns sådär seriöst ifrån BIKE.

Precis.

Det som skulle behövas är en bilaga med lite repotage & resultat från våra svenska tävlingar. RR-SM o supporterklasserna så att man kan känna igen sig lite.

MotoGP och WSBK i all ära - men för oss vanliga människor vore det kul att få läsa om tävlingar man deltagit i eller åtminstonde varit och tittat på.

//A

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag var tyvärr lite itydlig i första inlägget.
Undersäkningen är inte initierad av BIKE och påverkar således inte det redaktionella arbetet med de enskilda numren.
Målet med undersökningen var att försöka få ett begrepp om hur "vanliga", dvs sådana som inte tävlar själva, prenumeranter har för åsikt om den Roadracingbilaga som kommit med BIKE. Detta för att försöka få en klar bild över om bilagan är ett bra sätt att marknadsföra svensk RR.
Personligen tycker jag att BIKE kunde ha betydligt mer reportage från SM/SO och även mer intervjuer med såväl etablerade som icke etablerade förare. Dock kan inte jag påverka det mer än ni andra genom att maila/ringa dem och påpeka detta.

Fler röster!

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
Jag tycker RR bilagan var kanon. Prenumenerar inte på BIKE och tävlar inte i RR ännu.

Men har verkligen blivit sugen på RR så till nästa säsong blir det till att införskaffa en 250SP. :banana

RR bilagan var ok men jag tycker bikeprojects RRFAQ är hästlängder bättre. Fast å andra sidan är den mer inriktad till just framtida RR förare.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln