Vilka Mikuni förgasare?

M-son

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
GSX 1100 E -81
Jag undrar ifall någon kan hjälpa mig att identifiera mina förgasare...

Har en GSX 1100 E från 81 som ägaren innan mig har bytt förgasarbryggan på. Orginalförgasarna hade "ruttnat" = membranen var slut och dom é inte gratis. Han som hade hojen innan påstod att förgasarna kom från en 1100r men jag vet inte vilken årsmodell och hur jag en letar på nätet så har jag inte lyckats hitta en skiss på några likadana. Det är Mikuni förgasare i alla fall men jag hittar inget nummer på dom. Locket är runt och är jämnt upphöjt.

:huvet

Problemet är att hojen inte går riktigt som den ska. Jag måste byta lite munstycken men jag vet inte vad det ska vara orginal. Det satt 138:eek:r i när jag kollade. Tror att det är lite väl högt... Kanske någon har tips om inte annat. Motorn tror jag är orginal men det sitter 4-1 samt K&N filter på och hojen går fint på toppen men ryckigt under 4000rpm.

Hoppas att någon kan hjälpa mig!
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Är det från 1100R så måste det vara från en ganska tidig. -91 och -92 är det 40 mm fuggar och dom halsarna är 46 (eller nåt sånt) utvändigt. Dvs avsevärt större än på din topp och passar därmed inget vidare.
Troligen är alltså dina fuggar från en tidig 1100R och då tror jag dom är 36 eller 38 mm.
Men några idéer om bestyckning har jag inte.

Däremot så tror jag att jag har friska membran till dina originalfuggar om du skulle komma på såna idéer.
 

M-son

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
GSX 1100 E -81
Robban_C skrev:
Är det från 1100R så måste det vara från en ganska tidig. -91 och -92 är det 40 mm fuggar och dom halsarna är 46 (eller nåt sånt) utvändigt. Dvs avsevärt större än på din topp och passar därmed inget vidare.
Troligen är alltså dina fuggar från en tidig 1100R och då tror jag dom är 36 eller 38 mm.
Men några idéer om bestyckning har jag inte.

Däremot så tror jag att jag har friska membran till dina originalfuggar om du skulle komma på såna idéer.


Vore ju kul om man kunde få det att lira som det är. Tror också att det ska vara 36 eller 38 mm men de sprängskisser jag har hittat stämmer inte...
 

Lill Kwak

Team Polkagris!
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Nynäshamn- Norra Sorunda
Hoj
Yamaha r6 & kinaskrot
GSXR1100 86-88 har cv34or 89-90 har cv36or 91-92 har cv40or skulle själv rekommendera RS36or eller ev smoothbore 33or beroende på om det är ngt väss på maskinen
 

KZ

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2004
Ort
Lidingö
Hoj
Ducati Monster S4R
Är det vakuumförgasare?

Om ja, kan de komma från en GSX 1100 84 - 86 som har CV36, de förgasarna är i så fall svartmålade i original.
 

M-son

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
GSX 1100 E -81
KZ skrev:
Är det vakuumförgasare?

Om ja, kan de komma från en GSX 1100 84 - 86 som har CV36, de förgasarna är i så fall svartmålade i original.

Locket är svart men resten av förgasarna är olackerade och det är vakumförgasare.

Har tyvärr inte blivit klokare änn...
 

M-son

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
GSX 1100 E -81
Inget napp tyvärr... Ser inte ut som någon av bilderna.

Trottlarna är runda med "vingar". Vet inte vad det kan kallas men dom ser ut typ som torpeder...

Nån som hajjar?...
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Japp. Så ser dom ut i ex vis 750R -92/-95. Och det är säkerligen fuggar till nån R du har.
Ställ ny fråga i Katanatråden så får du säkert massor av bra svar.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top