licenser

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda rs
fick med posten idag licens kostnad för år 2005 3100 kr
en höjning med 200 kr sen år2004
det är tydligen praxis för svemo att höja årslicenserna med 200 kr varje år?

Samma här, är det A eller B du betalar för? mig är det iofs A licensen.

Denna licens ska väl täcka olycksfall. Ska inte jag få nån sorts ersättning för fotskadan jag har från en tävling i Juni? Detta är en öppen fråga.

Borde vara valbart om man vill ha försäkringen från Trygg-Hansa/Svemo eller teckna en privat. Dom allra flesta har väl ändå en privat som komplement.

Finns det någon redovisning vart licenspengarna tar vägen?

Swedie skrev:
A har det varit innan om man inte blivit degraderad
men även b förarna får en samma höjning till 2400kr
RR-j klara sig undan med en hundring i höjning till 1300kr
men där tillkommer ju vår fina och jättbra förbunds tidning :tummenupp med 400 kr
som annars ingår i de övriga licenserna
fick också en kryssning med silja line som SVEMO bjuder på
så där är väl de 200 kr i ökningen :D

Last edited:
Swedie skrev:
Denna licens ska väl täcka olycksfall. Ska inte jag få nån sorts ersättning för fotskadan jag har från en tävling i Juni? Detta är en öppen fråga.
Kan inte vad som ingår i Trygg-licensförsäkringen men generellt verkar den försäkring som ingår i licenser vara ett stort skämt!
Ett exempel: En kille får smalbenet avsparkat (lika som Henke) på en fotbollsmatch, sjukskrivning ett år och ett antal läkarbesök. Ersättning från Folksams licensförsäkring: 1 800 kronor :tummenupp

stavgren skrev:
Finns det någon redovisning vart licenspengarna tar vägen?
I senaste IB står det lite kort om frågan. Den största posten är just försäkringarna (ca 60% om jag minns det rätt).

Det borde ju defenetivt vara valbart om man vill ha IB-tidningen eller inte. Racing är dyrt nog som det är.

/Sleven

Försäkringen som ingår i Licensen tror jag bara täcker kostnader i samband med läkarbesök/transporter och liknande som kommer av "olyckan". För att täcka ev. invaliditet så behövs nog en extraförsäkring...tror jag.

b-licens

fick åxå inbetalningen på licensen i dag !
och jag fick en b-licens ??? :va
ja ja skit i det :hihi får la köra rookie 1000 i år då..............

Swedie skrev:

hur blev du uppklassad till A????

Du är en föredetting Tobbe och det vet dom.

spyan skrev:

blom skrev:
hur blev du uppklassad till A????
pengar styr... :hihi närå. Men vill satsa lite hårdare o resultaten (tiderna iaf) är inte så dåliga. Det var däromkring resonemanget gick, så lodnert sa att det inte var några problem.

För att bre på lite så har jag nu Helspons samt troligen ett lass med däck från herre på täppen hos Michelin (vet mer nästa vecka).

oscar skrev:
Han tiggde sig till den... :hihi

Jag har samma ¨problem¨ som Tobbe, dvs fått inbetalningskort för B-licens!

Kommer nog nästa vecka en inbetalning för A-licens. Var så för mig för nått år sen när jag blev uppklassad. Blev också lite förvirrad då.

(46 553,54 yen kostar A-licensen!) :D

Samma här, jag tar väl en titt i R 600 då, eller båda kanske :banana

spyan skrev:

oscar skrev:
Han tiggde sig till den... :hihi

Jag har samma ¨problem¨ som Tobbe, dvs fått inbetalningskort för B-licens!

Verkar vara dålig koll någonstans!

Tittade i Svemo protokoll. O det verkar som Jonas Hanssen (R1000) är den enda som klassats upp. Finns inga listor på uippklassade förare. (Antagligen de som särskilt bett om att få uppklassning. DonQ, du har väl också snackat med dom, men du fanns inte i mötesprotokollet)

Förra året skickades en lista ut på uppklassade. Antagligen har Svemo(Lodnert) missat att klassa upp förare.

Hur kan detta ske? Sover Svemo?

Zzzzz man blir när furbundet sover.

/E

jorpes skrev:
Verkar vara dålig koll någonstans!

Tittade i Svemo protokoll. O det verkar som Jonas Hanssen (R1000) är den enda som klassats upp. Finns inga listor på uippklassade förare. (Antagligen de som särskilt bett om att få uppklassning. DonQ, du har väl också snackat med dom, men du fanns inte i mötesprotokollet)

Förra året skickades en lista ut på uppklassade. Antagligen har Svemo(Lodnert) missat att klassa upp förare.

Hur kan detta ske? Sover Svemo?

Zzzzz man blir när furbundet sover.

/E

Det togs nog en del beslut på senaste tränar/domar-konferensen.

Jag ringde Sköld och fick bekräftat att jag är uppklassad. När och hur dom hade tänkt meddela mig annars vet jag inte...

Don Quixote skrev:
Jag ringde Sköld och fick bekräftat att jag är uppklassad. När och hur dom hade tänkt meddela mig annars vet jag inte...
Administrativa biten hos Svemo är inte den bästa, men tjata lite så ordnar det sig. Så fungerar det i Sverige tydligen. :tungan

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back