Opel selected driver

hermes

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD
:yoparty . ja då var man utvald till Opel selected driver. åka NY bil gratis i tre månader :D och har schansen på att vinna en ny Opel. :banana

MikkE

Guest
hermes skrev:
:yoparty . ja då var man utvald till Opel selected driver. åka NY bil gratis i tre månader :D och har schansen på att vinna en ny Opel. :banana
hur blev du det? tävling av något slag?

hermes

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD
MikkE skrev:
hur blev du det? tävling av något slag?
japp, man fick skriva in till opel, och sedan komma på interjuv, sen var man ju så himla charmig att de inte kunde säga nej. ska hämta ut den på onsdag :yoparty

MikkE

Guest
hermes skrev:
japp, man fick skriva in till opel, och sedan komma på interjuv, sen var man ju så himla charmig att de inte kunde säga nej. ska hämta ut den på onsdag :yoparty
men du fick det genast mkt jobigare. och speciellt när det är DE som pröjsar allt. uj uj uj. avis.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
varför skulle man vilja det? det är en opel. inte ens att den är gratis och ny skulle räcka för att jag skulle vilja köra den i tre månader.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
anja skrev:
varför skulle man vilja det? det är en opel. inte ens att den är gratis och ny skulle räcka för att jag skulle vilja köra den i tre månader.

Alla har väl sin egna smak eller??

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Hmm, att den är gratis är ju i princip som att få betalt jämfört med andra alternativ och det är väl vad som krävs för att man ska bli sedd i en Opel. :hihi

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
anja skrev:

Lägg av..du vågar bara inte erkänna att du är avundsjuk!
Varför skulle man inte vilja testköra en sproilans ny bil, om det är helt gratis?
Oftast är väll dom där nya bilarna 10ggr bättre än den som står hemma i garaget...

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
En gång opel alltid BMW :D
Opel hade väl dåliga växelådor på 70talet?
Allvarligt talat så skulle jag med tycka att det vore ball att jäsa i en flong ny bil, förlåt Opel, om det är gratis.
Men skulle jag vinna den skulle jag sälja den dagen efter.
Jag har haft en opel, olyckligt nog var det en mardrömsbil.
Jag kommer inte skaffa mig en Opel igen om det så ligger dödshot att inte skaffa en :hihi

Men vad innebär det att vara "den utvalde"?
Vinner man om man lyckas få ihop flest provkörningar av bilen?
Vilken modell är det som du ska få jazza runt i?
Grattis btw :)
//Tobbe

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Opel representerar verkligen tråkiga gubbilar tycker jag, det märket borde verkligen se efter sin profil eller gå under.

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
opel är fan det sämsta märket i hållbarhet om jag får säga det.

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
DJM skrev:
Måste fråga, vad har ni haft för opel då??

Nån gammal kadett?

Jag har kört en massa olika märken, nu jobbar jag med Saab och Opel. Har köpt en massa Oplar, tycker de duger kanon för mig.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
En polare hade en Open Ascona när vi var 18 och han skröt jämt om hur grymt den gick. En gång när jag åkte med honom skulle han visa hur lätt han kunde spinna med den. Han trampade på ordentligt och dyngsläppte kopplingen, vi for sakta framåt med ett väldigt motorvarvtal. Han tittade stolt på mig och flinade över sin coola bil tills jag påpekade att det inte spann alls utan det var kopplingen som slirade. Leendet försvann när det började lukta bränt inne i kupén. :rofl

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Ninjaboy skrev:
En polare hade en Open Ascona när vi var 18 och han skröt jämt om hur grymt den gick. En gång när jag åkte med honom skulle han visa hur lätt han kunde spinna med den. Han trampade på ordentligt och dyngsläppte kopplingen, vi for sakta framåt med ett väldigt motorvarvtal. Han tittade stolt på mig och flinade över sin coola bil tills jag påpekade att det inte spann alls utan det var kopplingen som slirade. Leendet försvann när det började lukta bränt inne i kupén. :rofl
Haha så går det ju att göra även på fler bilar :D

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Kalla mig gubbe.....om ni vill.

Hade en -97 opel omega kombi 2,5TD som tjänstebil för ett par år sedan jag körde ca 18 000 mil med den utan ett enda problem.

Edit. Den klår lätt V40 och Passat som jag haft.

V40 var rena skiten massa elfel och rasad låda.
Körde med släpvang en gång och biljävlen ville varken starta eller stanna utan att man kopplade in/ur släpet.

På Passaten hade dom glömt skruva fast hela instrumentdelen från fabrik,kassa bromsar tung ifronten vilket slet ut framvagnsdetaljerna.Dessutom fri tillgång till WAG´s undermåliga verkstäder där dom inte kan stava till service.

Last edited:

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Willmar skrev:
Måste fråga, vad har ni haft för opel då??

Nån gammal kadett?

Jag har kört en massa olika märken, nu jobbar jag med Saab och Opel. Har köpt en massa Oplar, tycker de duger kanon för mig.

fått in 2 opelar som ventilfjädrar har gått sönder på. Det var en 96 och en 98. Sen samma bil som kamaxelgivarn gått sönder på, sen avgassytem som rostat sönder på lite nyare modeller.

kanske otur men vafan? det ska ju inte hända.

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
De sänkte 12000 mila intervallen på kamremsbyte till 6000 mil, många ras kantade det hela.
Men det är ju ingen kvalitetsbil utan bara en vanlig slitbil, så vad ska man vänta sig?

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Jävla gnäll här inne, den svenska avundsjukan är motbjudande.

Grattis till en gratis bil i 3 månader Hermes! Ta tillfället i akt och kör skiten ur den! :tungan :tummenupp

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
DJM skrev:

Nog för att även 00:rna lider av extremt dåligt rostskydd men de har ju ryckt upp sig fruktansvärt mycket på sistone. Frågan är bara hur fan man kunde bli så kassa från början :va Men nya oplar gillar jag, skulle kunna tänka mig en vectra gts eller vad de heter, av senaste modell.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln