Män är bättre än kvinnor?

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Kvinnor är som bekant fysiskt svagare än män rent generellt. Är detta enda nackdelen med att vara kvinna? Finns det några fördelar med att vara kvinna ur en rent praktisk synvinkel?

Ofta brukar man höra att kvinnor har bättre simultanförmåga än män, vilket nya undersökningar har visat sig vara fel. Undersökningarna visade att simultanförmågan mellan kvinnor och män var så lika att den räknades som samma. Om man såg en fördel åt något håll så var det åt männens, men det var försumbart.

Vidare så är arbetsrelaterade sjukdomar och psykiska sjukdomar vanligare hos kvinnor än hos män, främst när det gäller fall av "utbrändhet".

Däremot har det visat sig att kvinnor har högre smärttröskel än män. Överväger det "nackdelarna" med att vara kvinna, eller är det helt enkelt sämre att vara kvinna ur en rent praktisk synvinkel?

Vad tycker ni?

OBS! Detta är menat som ren och skär ironi med några intressanta frågeställningar.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
stoffer skrev:
Kvinnor är som bekant fysiskt svagare än män rent generellt. Är detta enda nackdelen med att vara kvinna? Finns det några fördelar med att vara kvinna ur en rent praktisk synvinkel?

Ofta brukar man höra att kvinnor har bättre simultanförmåga än män, vilket nya undersökningar har visat sig vara fel. Undersökningarna visade att simultanförmågan mellan kvinnor och män var så lika att den räknades som samma. Om man såg en fördel åt något håll så var det åt männens, men det var försumbart.

Vidare så är arbetsrelaterade sjukdomar och psykiska sjukdomar vanligare hos kvinnor än hos män, främst när det gäller fall av "utbrändhet".

Däremot har det visat sig att kvinnor har högre smärttröskel än män. Överväger det "nackdelarna" med att vara kvinna, eller är det helt enkelt sämre att vara kvinna ur en rent praktisk synvinkel?

Vad tycker ni?

OBS! Detta är menat som ren och skär ironi med några intressanta frågeställningar.

Jag kan inte komma på mer än en grej. För att dra åt oljefiltret på min gamla ZX9 fick jag kalla på en tjej eftersom det var för trångt för mina händer. :)

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
Va är nackdelar med att vara kvinna då?
Förutom att ni är snabbare, starkare osv.

Mens är ju jäkla jobbigt ibland men så farligt är de inte (beror nog på för vem iofs).

Jag kan faktiskt inte komma på en anledning alls som är dålig med att vara kvinna (eller man).
Båda har väl sin charm.
Eller?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Hade jag en kussemurra* skulle jag aldrig lämna huset!

*ersättningsord.

Edit: Jag lämnar inte huset nu heller, förresten.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
RocketQueen skrev:

Mens är ju jäkla jobbigt ibland men så farligt är de inte (beror nog på för vem iofs).

Jag kan faktiskt inte komma på en anledning alls som är dålig med att vara kvinna (eller man).
Båda har väl sin charm.
Eller?

Du nämnde ju flera stycken själv :confused:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
RocketQueen skrev:

Båda har väl sin charm.
Eller?

Det verkar ju vara ganska jobbigt att vara gravid också. Typ bli tjock som ett troll, gråta dagarna i ändå, spy på morgonen och pressa ut ett spädbarn ur sin "kussemurra" som nån tidigare nämnde verkar vara smärtsammare än en singelolycka på flygrakan.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
honkiie skrev:
Det verkar ju vara ganska jobbigt att vara gravid också. Typ bli tjock som ett troll, gråta dagarna i ändå, spy på morgonen och pressa ut ett spädbarn ur sin "kussemurra" som nån tidigare nämnde verkar vara smärtsammare än en singelolycka på flygrakan.

Det finns kanske en anledning till kvinnors smärttålighet?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
en fördel med att vara kvinna måste väl vara att kvinnor har makt över män?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
honkiie skrev:
en fördel med att vara kvinna måste väl vara att kvinnor har makt över män?

De kvoteras även in här och där, vinner alltid vårdnadstvister, har lättare att sexa sig till en karriär osv.

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
stoffer skrev:

Vad tycker ni?

Funderar du på en konvertering? :hihi

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
+
små/lätta kroppar, hojen går ännu bättre (finns undantag :hihi )
billigare försäkring :4skrika

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
stoffer skrev:

Vad tycker ni?

Vi får bättre å längre orgasmer än er, dessutom kan vi få flera på raken... :tungan
där har vi en fördel, plus att vi har högre smärtgräns än er
el förresten är de nog olika från kvinna till kvinna, med tanke på att vissa
skriker så fort man petar på dom

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
honkiie skrev:

Jo jag vet de verkar hemskt jobbigt MEN och andra sidan säger alla mammor jag känner att de är otroligt vackert och speciellt också.

Jag tycker de värsta med att vara kvinna är att jag är rädd ibland om man går hem sent. Att man hela tiden måste tänka sig för, att vara misstänksam mot skumma typer osv.
De kanske ni också känner av men som tjej tror jag man känner sig mer otrygg.
Svårt att försvara sig mot en kille.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
RocketQueen skrev:
Jo jag vet de verkar hemskt jobbigt MEN och andra sidan säger alla mammor jag känner att de är otroligt vackert och speciellt också.

Jag tycker de värsta med att vara kvinna är att jag är rädd ibland om man går hem sent. Att man hela tiden måste tänka sig för, att vara misstänksam mot skumma typer osv.
De kanske ni också känner av men som tjej tror jag man känner sig mer otrygg.
Svårt att försvara sig mot en kille.

Fast är alla kvinnor rädda när man går hem sent?
jag är oftast inte rädd någon gång när jag går själv
och ibland är man dumdristig å går genom mörka gränder
och liknande...
självklart har en man övertag med tanke på att en man är
mycke starkare men alla kvinnor borde göra de säkrare för
sig själva och lära sig självförsvar, kanske inte hjälper alla
gånger men det kan förhindra och hjälpa...

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Alicia skrev:
och liknande...

Eller så skaffar man tårgas/pepparspray
:tummenupp

Självförsvar känns ganska harmlöst om man möter någon som är 2ggr större än sig själv

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Alicia skrev:
och liknande...

Näää där har du helt rätt.
Jag är rädd beroende på lite vart jag är.
Jag kan gå hem mitt i natten från t banan (tar ca 20 minuter) och är inte ett skit skraj. Inte så smart kanske dock.

Men generellt så är väl tjejer räddare än killar?

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Alicia skrev:
...plus att vi har högre smärtgräns än er
el förresten är de nog olika från kvinna till kvinna, med tanke på att vissa
skriker så fort man petar på dom

Jo, visst är det olika från kvinna till kvinna, likadant som en del kvinnor är starkare än en del män.

Men! Nu generaliserar vi (hurra!), och det är ju faktiskt sagt att kvinnor genrellt sett har högre smärttröskel än män.

Hur vet du förresten att ni får bättre orgasmer? (Det är ju troligt faktiskt, men hur vet man nått sånt?) ;)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy