Viktminskning 2005

sandstream

Guest
Detta är tänkt som en tråd för oss som hoppas och tror att vi ska kunna gå ner lite i vikt tills säsongen börjar.
(Försök att hålla tråden ren så vi slipper en massa tjafs!)

För att kunna hålla koll och kanske sporra varandra kan vi ju ange startvikt och startdatum samt målvikt och slutdatum.
Där i mellan kan vi skriva när andan faller på och berätta hur dagsläget är.

Startvikt: 98
Startdatum: 2005-01-02

Målvikt: 80
Slutdatum: 2005-04-30

Dagensvikt: 95.8
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Som sagt, jag är med. Min invägning kommer på måndag men så här skall det se ut:

Startvikt: xx,x kg
Startdatum: 2005-01-10

Målvikt: startvikt minus 10 kg
Slutdatum: 2005-03-31

Dagensvikt: xx,x kg

Kommer att köra Viktväktarnas pointsmodell, 20 - 25 points / dag, tillåtet att spara points, motion ger bonuspoints eller mer viktminskning.
Motion = längre promenader (springer bara efter brudar och jag har sällskap nu så det kan vi glömma) samt innebandy på söndagskvällarna.

Editerar inlägget på måndag.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Startvikt: 77
Startdatum: 2005-01-05

Målvikt: 68
Slutdatum: Innan sommaren

Cambridge kur i två veckor
Promenader på minst 45 min varje dag
Yoga, simmning och viss styrketräning
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
Låter som ett trevligt initiativ. Jag hänger på, hoppas att jag pallar med det då livet är Upp & Ner just nu.

Startvikt: 98.6 kilogram(enligt asgammal digital philipsvåg, dock inkl. strumpor strl 45 och kallingar storlek M) :näsblod

Startdatum: 2005-01-05

Målvikt: 82 kilogram (passar inte skinnstället bättre då så gråter jag :gråta )

Slutdatum: 2005-04-30

Dagensvikt: 98.6

Längd: 183 centimeters( grov benstomme *host*) :crash

Metod: Förändrad kost, motion i form av gång och cykling till den nya jobbet)

Önska mig lycka till ! :3freak
 

Therudeboy

Guest
Startvikt: 90
Startdatum: 2005-01-01

Målvikt: 65
Slutdatum: 2005-04-30

Dagensvikt: 85
 

xCr

Maniac
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kommer snart..
Josafan skrev:
Längd: 183 centimeters( grov benstomme *host*) :crash

Borde kanske inte skriva detta, men jag måste bara påpeka att det är den sämsta ursäkten för att väga "lite för mycket" pga av att det inte är många gram det skiljer på en "grov" och en "smal" benstomme (sålänge du inte har kalkbrist och inte kan röra dig :tungan)

Tror dock du vet detta iom smileyn, men om inte ville jag bara påpeka :tummenupp

Therudeboy skrev:
Min vikt är helt fuckad. Ena dagen kan jag väga 90kg andra dagen 83kg. Fråga mig inte hur men det pendlar extremt och det är samma välkalibrerade industrivåg varje dag.

Hur mycket kan man väga på den vågen?
Ofta är dom inte så känsliga på lägre vikter om dom kan väga tyngre vikter.

Skaffa en badrumsvåg.
Tänk också på att första dagarna försvinner massor av vatten, sedan går det långsammare att tappa kilona.
 

Therudeboy

Guest
xCr skrev:
Hur mycket kan man väga på den vågen?
Ofta är dom inte så känsliga på lägre vikter om dom kan väga tyngre vikter.

Skaffa en badrumsvåg.
Tänk också på att första dagarna försvinner massor av vatten, sedan går det långsammare att tappa kilona.



Max 120kg tror jag, är en sån där liten våg. Ingen sådan som klarar pallar. Har en badrumsvåg, väger samma på den.
 

Rstu

ej Medlem
Gick med
29 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
bmw f650 gs -04
andersbrink skrev:
Startvikt: 103
Startdatum: 2004-04-12

Målvikt: 85
Måldatum: 2005-06-01

Aktuell vikt: 94
oj :) det där har du gjort bra.. det är ingte många som lyckas gå ner i vikt under julen :)




Startvikt: 88,3 kg
startdatum: 2005-01-05

Målvikt: 80,0 kg
Måldatum: 2005-04-01

Aktuell vikt: 88,3 kg

Börjar juh känna mig fet nu efter jul men satsar stenhårt på innebandy 3 ggr i veckan och kanske ngt mer om jag orkar :) ska även försöka förbättra kosten lite granna.
 

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Hakar väl på.

Har vägt ca 75 kg sen jag var 16 år.Ca 174 cm lång
De senaste åren har musklerna övergått till något annat :va (det mesta satt sig på magen). Pendlar mellan 77-83 kg beroende på hur jag äter m,m.

kommer inte att banta direkt, men ändra mina kostvanor samt motionera och träna.
Har försökt i ett par år men aldrig kommit till skott, nu på slutet har jag varit mycket engagerad. Men varje gång jag varit mentalt stark så har kroppen gett vika. Har haft problem med ryggen i ett x antal år, nu först har de tagit mig på allvar då jag ej kunnat jobba bitvis.

Är tvungen att träna upp muskelatur i ryggen och knän om jag skall kunna leva ett drägligt liv när jag blir äldre.
Svårt att komma igång när folk klandrar en m,m för att man är så ung och har problem (25 år, har jobbat sönder kroppen).

Nu när jag vet att jag måste träna, så dyker andra skador upp :huvet
Ena handen gippsad och den andra inte helt 100%, sen har jag även lite probs med hö, fot.

Dock så gick jag ca 3 km idag.
Skall försöka att komma igång med rätt mat och motion.

Väger nu 78 kg (ätit lite de senaste dagarna) 2005-01-05
Mål: ca 75 kg bättre kroppsbyggnad, matkost och allmänt välmående.(2005-04-01)

Vet ej hur jag skall lyckas då jag har tappat mycket motivation (psyke) m,m från skador. Men skall kämpa så gott jag kan.
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
Monsterdiet pågår nu :crash
Inga carbs på 2 veckor, morgonpromenad varje dag och en matbid var 3e timme før att hålla førbränningen uppe.
Så är man(jag) i ok form igen :hej

man blir ju tvärfet øver julen, it sux :D
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Längd: 176 cm
Startvikt: 78
Startdatum: 2005-01-03

Målvikt: 73
Slutdatum: 2005-05-30

Dagensvikt: 78

Skall passa på att få bort de extra kilona runt magen, men jag tillhör kategorin som tränar rätt mycket redan, men gör det för att kunna äta vad jag vill. Detta resulterar i alltför mycket restaurangfoder (mmmm, kött, sås och klyftpotatis!), dricker dock måttligt nuförtiden så det jämnar väl ut sig. Tänkte köra lite mer löpträning till ca 2 mil i veckan, istället för 1. Styrketräningen behåller jag samma nivå på, ca 3 dagar i veckan. Squashen ligger kvar på ca 1-2 ggr iveckan. Skall försöka komma med på mer innebandyträningar, nu är det ca 1 gång var 3:e vecka, skall försöka hinna med 1 gång i veckan.
Kosten får jag se hur mycket jag behöver ändra.

Men det är lika fascinerande varje år vid den här tiden på gymmen. In kommer helt nytt folk, som har avgett nyårslöfte om att börja ett bättre liv. Om en månad är allt tillbaka till sin normala lunk på gymmet igen, och "turisterna" har försvunnit. Samma människor dyker upp 1 månad innan badsäsongen (fåfänga), 1 månad efter sommaren (dåligt samvete), samt nu i januari (skenheliga)

//D
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Jag är med på viktnedgång!

Längd: 172 cm
Startvikt: 90,6 kg
Startdatum: 04-10-01

Nuvarande vikt: 86 kg (83 kg före jul)

Målvikt: 77 kg
Slutdatum: 05-05-31


Har en del muskler kvar sedan byggartiden. Men jag vet sedan tidigare att det brukar se rätt bra ut vi ca 77 kg.

Tillvägagångssätt: Matintag var tredje timma, raska promenader (som ska övergå till löpning så småningom) och ev. lite mesande på gym.

Lycka till till er andra, och mig med.
 
Last edited:

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Längd: 179 cm
Startvikt: 105 kg, 116cm rund midjan
Startdatum: 04-11-01

Nuvarande vikt: 100.5 kg (98.5 innan jul), 110cm runt midjan

Målvikt: ca 82-85 kg ,Under 100cm runt midjan
Slutdatum: Svårt att säga då jag har en massa delmål. Men jag kör ett FFFF koncept, Fyrtioi Fri Från Fett, så det får väl ses somk det slutgiltiga målet :)

Delmål 1 klarade jag av, under 100 innan jul. Men nu får man börja om. Delmål 2 blir 95 innan jag fyller år om 3 månader.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
loser skrev:
Men det är lika fascinerande varje år vid den här tiden på gymmen. In kommer helt nytt folk, som har avgett nyårslöfte om att börja ett bättre liv. Om en månad är allt tillbaka till sin normala lunk på gymmet igen, och "turisterna" har försvunnit. Samma människor dyker upp 1 månad innan badsäsongen (fåfänga), 1 månad efter sommaren (dåligt samvete), samt nu i januari (skenheliga)

//D

Det är lika i simhallen... varje gång efter nyår dyker det upp en massa okända ansikten... sen om nån vecka så är det bara vi stammisar kvar. :)

Rätt kul att se ändå... det är väl så att det saknas karaktär hos många. Man måste helt enkelt göra träningen till ett behov lika stort som att äta o sova. Nåt man inte kan leva utan.

Själv har jag målsättningen att behålla vikten. 55 pannor på 160 cm. Jag måste ju ha nåt som tynger ner hojen när jag kliver på. :brinnerup

Lycka till nu alla viktminskare!! :tummenupp


//Madelene
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Satsa på max 1/2 kg i veckan som mål. ät lite vettigare och rör på dig lite mer, resultatet kommer snabbt den första veckan, men det är mest vatten som man tappar då, vill man gå ner 10 kg så räkna med 20 veckor minst, att gå ner i vikt kortsiktigt är inte så svårt, men att bibehålla sin idealvikt innebär att du måste lägga om din livsstil.

Jag gick ner 8 kg på 16 veckor förra året, men har nu samlat på mig 4 kg igen.

Motivationen kommer om du köper ett dyrt skinnställ som är 2 nummer för litet.

Stunta i snorisar som säger att dom kan äta vad som helt utan att gå upp i vikt, det kan man oftast när man är 15-25, men sedan ändras metabolismen.
 

Yozzi

Stödhjul köpes!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Långtbortistan
Hoj
-39, Puck Dakota
Startvikt: 92
Fettprocent:20%
Startdatum: 2005-01-05

Målvikt: ~85
Fettprocent: <= 15%
Slutdatum: 2005-04-30

Dagensvikt: 92
 

Yozzi

Stödhjul köpes!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Långtbortistan
Hoj
-39, Puck Dakota
xCr skrev:
Skaffa en badrumsvåg.
Tänk också på att första dagarna försvinner massor av vatten, sedan går det långsammare att tappa kilona.

Om ni ändå ska handla våg - handla en som visar fetthalt också. Roligare än bara vikt. Iaf om man lyfter lite skrot.

/Y
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
Innan graviditeten: 59kg (Till mina 165cm)
6 månader efter graviditeten: ca 67,5kg :4skrika

Provade att bara äta mat med lågt GI, men inget hände. Har nu börjat på viktväktarna. Första veckan gick jag ner ett kg, sen kom Julen...*mutter*
Måste ner snabbt pga en bröstreduktionsoperation som jag snart ska genomgå. Enda nackdelen med viktminskningen blir att min nyinköpta skinnställ blir för stort... :rolleyes:
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Är det bara jag som vill gå upp 5 kg till? Jag tränar & tränar men nu har det tatt stopp :va .... måste upp till 100kg igen
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top