Var köper man billig castrol olja?

Tomaser

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Örebro
Hoj
GasGas 300EC -05
Jag vill ha tag på Castrol R4 Superbike SAE 10W/50 vart kan man köpa det till ett bättre pris än i affären? (Touringbutiken tar 179 kr litern)
Jag har letat i trådar men hittar ej något om just billig R4:a olja!
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Nån gån i tiden vill jag minnas att Lantmännen hade Castrols sortimente. Hur det är nu vet jag inte, de har ju sin Agrol.
Men värt att kolla upp iaf!
Edit: länk - http://www.agrol.se/

Agrol har f.ö ett par riktigt bra oljor... he he... :hihi
(dock inte för hoj... om man inte tar dieselvarianterna)
 
Last edited:

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
Tomaser skrev:
Jag vill ha tag på Castrol R4 Superbike SAE 10W/50 vart kan man köpa det till ett bättre pris än i affären? (Touringbutiken tar 179 kr litern)
Jag har letat i trådar men hittar ej något om just billig R4:a olja!


kolla med motorwallin, jag köpte 4 liter Castrol gps för 217 spänn i sommras
 

KawaChris

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Ort
sverige
Hoj
såld
Varför inte köpa Mobil 1 Racing 4T på stenogrus.com istället så får du en äkta helsyntetisk olja, har för mig att alla andra oljor är 'falska' helsynteter?
 

Tomaser

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Örebro
Hoj
GasGas 300EC -05
Ja kanske det!

Det var en som sa att Sp1:an skulle ha Castrol R4 men det kanske går att få tag på något Annat/bättre!?


Motorwallin måste jag kolla med!
 

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
KawaChris skrev:
Varför inte köpa Mobil 1 Racing 4T på stenogrus.com istället så får du en äkta helsyntetisk olja, har för mig att alla andra oljor är 'falska' helsynteter?
Måste bara säga LOL
 

KawaChris

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Ort
sverige
Hoj
såld
majtii skrev:
Vad är en "falsk" helsyntet?
Vänligen utveckla. :confused:

Klippt o klistrat från http://faq.f650.com/FAQs/OILFAQ.htm:

Mobil 1 (and Spectro and Amsoil, that I know of) use polyalphaolefins (true synthetics) as basestocks. Most of the rest use highly refined/ hydroprocessed/ hydrotreated dead dinosaur juice (gives them a better profit margin). If I'm going to pay big bucks, I'm going to buy the PAO-based stuff (and the Mobil 1 is the only one you can pick up on the road at a local Wal-Mart). Guess you can tell what I use. Not that you'll notice the difference from the other synthetics, unless you're trying to start the bike in -30 degree weather.
 

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Tomaser skrev:
Det var en som sa att Sp1:an skulle ha Castrol R4 men det kanske går att få tag på något Annat/bättre!?


Motorwallin måste jag kolla med!

Jag kör oxå med R4 i sp1:an, men det rolgia var att när den var inne på service sist så hade de använt castrol GPS i den, hallå? :kocko
O de kallar sig för märkesverkstad!
:huvet
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Tomaser skrev:
Det var en som sa att Sp1:an skulle ha Castrol R4 men det kanske går att få tag på något Annat/bättre!?
Castrol GPS fungerar fint (fastän den är delsyntetisk). :tummenupp
 

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Zakopane PL
Hoj
Sviterna av en indragning...
Biltemas var ju bäst tidigare.
Finns nog lika många åsikter som oljeköpare (kanske fler...).
 

Tomaser

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Örebro
Hoj
GasGas 300EC -05
Service!

var du inne på Speed med hojen?
Jag ringde speed o fråga pris på 1200mila service och dom skulle ha mellan 5-6 tusen kr för enligt dom är det stor service med ventiljustering mm
men enligt serviceboken så är det var 2400mil så då ringde jag bike i trollhättan dom bara skrattade och gav mig ett pris på ca 1500kr för samma service då utan ventiljusteringen!
Verkar som inte alla auktoriserade Honda verkstäder får gå kurs hos Honda!




bivven skrev:
Jag kör oxå med R4 i sp1:an, men det rolgia var att när den var inne på service sist så hade de använt castrol GPS i den, hallå? :kocko
O de kallar sig för märkesverkstad!
:huvet
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Agrols helsyntet använder också "true synthetics" basen.

KawaChris skrev:
Klippt o klistrat från http://faq.f650.com/FAQs/OILFAQ.htm:

Mobil 1 (and Spectro and Amsoil, that I know of) use polyalphaolefins (true synthetics) as basestocks. Most of the rest use highly refined/ hydroprocessed/ hydrotreated dead dinosaur juice (gives them a better profit margin). If I'm going to pay big bucks, I'm going to buy the PAO-based stuff (and the Mobil 1 is the only one you can pick up on the road at a local Wal-Mart). Guess you can tell what I use. Not that you'll notice the difference from the other synthetics, unless you're trying to start the bike in -30 degree weather.
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
andersbrink skrev:
Agrols helsyntet använder också "true synthetics" basen.
Det gör även OK/Q8:s synteter men även t.ex Biltema 5W-50. Men ändå är inte Bilteman någon bra olja (enligt mig), den koksar rätt kraftigt och klibbar koppling. Så bara för att basoljan innehåller Polyalfaolefin (true synthetic) är det inte per automatik en kalasolja, hela produkten inklusive additiver är det som räknas. Hur var det med kedjan och svagaste länken...


majtii skrev:
Biltemas var ju bäst tidigare...
Tror inte någon har sagt att Biltema Racing 15W-40 är bäst, bara att den inte är sämre än någon annan, och till en tredjedel av priset.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top