Småbuset får igen!

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Mölndal (Halmstad sommartid)
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
Rymding skrev:
Nu är det här säkert en dublett. Men i fall ni missat denna tråd så tycker jjag den kan vara värd att läsa. Vi vet alla hur man orar sig för att en älskling ska stjälas av buset.

Denna långa tråd får en att må bättre.

http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/viewtopic.php?t=72664

/R

Helt underbart! :rofl :hihi
Ska bli kul att se resultatet av rättegången.
Undra om man kan sätta såna sirener på hojen :)
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
ifall tjyven fick skador på hörseln så tycker jag han med larmet ska åka fast
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Underbar lösning. Man får fundera på den lösningen..

Jag såg en lösning i från sydafrika som skickade 20.000 volt stöt genom sätet om man körde iväg bilen med larmet aktiverat. En annan med en rökgranat som gick av inne i kupen.. svårt att köra om man inte ser något.

Denna var dock laglig och bra. KANON :bow

EDIT: Får killen öronskador får han skylla sig själv. Han är ju varnad av de andra sirénerna..
 
Last edited:

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Såld...
honkiie skrev:
ifall tjyven fick skador på hörseln så tycker jag han med larmet ska åka fast


Varför ska HAN MED LARMET åka dit? Om jag så planterar bomber i mit hus och nån gör inbrott och DÖR så ska fan inte JAG stå för HANS dumhet? :kocko
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
P-son skrev:
Varför ska HAN MED LARMET åka dit? Om jag så planterar bomber i mit hus och nån gör inbrott och DÖR så ska fan inte JAG stå för HANS dumhet? :kocko

ja om du planterar bomber i ditt hus och nån gör inbrott och dör så ska du stå till svars för det. angående tjuven så anser jag att the punishment don´t fit the crime som man säger
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
honkiie skrev:
ja om du planterar bomber i ditt hus och nån gör inbrott och dör så ska du stå till svars för det. angående tjuven så anser jag att the punishment don´t fit the crime som man säger

Men då måste ju du vara jättenöjd med rådande lagstiftning där brottsoffren ofta straffas? Andra är inte nöjda med den lagstiftningen.
 

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Skulle ju kännas bra om han (och hans underbara flickvän) lyckas låsa in hela halva släkten utan att själv åka dit. Men det kan tyvärr vara att hoppas på förmycket. :näsblod
 

DFMSWEDEN

Restless & Wild
Gick med
7 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hyabusa 480+...
DET FINNS JU RIKTIGA HEL IDIOTER HÄR PÅ FORUMET..... :kocko

Som tycker att "tjyven" inte ska råka illa ut för han stjäl för mina surt sparade pengar !......

Tänk om "dåre"......Men han kanske är "tjyven"..... :confused:

Dont mind the dog, Beware of the owner.

//DFMSWEDEN
 

crf 450

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
crf 450
honkiie skrev:
ja om du planterar bomber i ditt hus och nån gör inbrott och dör så ska du stå till svars för det. angående tjuven så anser jag att the punishment don´t fit the crime som man säger

Vilket dåligt exempel du gav.. och vad gäller ditt viktande av brott o straff var det också ett dåligt resonemang!
Jag anser att när folk tallar på andras egendom så skall det vara VÄLDIGT konkret när man gör övertrampet som kanske är försvarbart på nåt förvridet sätt .. när man tar nästa steg och det således är mkt mer än att "jag råkade bara öppnade en bildörr liksom .. öööh" så är det RIKTIGT bra med en kraftfull markering att nu gjorde du FEEEL!
Tack för ordet.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
crf 450 skrev:
Vilket dåligt exempel du gav.. och vad gäller ditt viktande av brott o straff var det också ett dåligt resonemang!
Jag anser att när folk tallar på andras egendom så skall det vara VÄLDIGT konkret när man gör övertrampet som kanske är försvarbart på nåt förvridet sätt .. när man tar nästa steg och det således är mkt mer än att "jag råkade bara öppnade en bildörr liksom .. öööh" så är det RIKTIGT bra med en kraftfull markering att nu gjorde du FEEEL!
Tack för ordet.

det var inte mitt exempel, jag svarade på en annans exempel. Skador för livet för nånting dumt som man gjorde i sin ungdom när man inte tänkte sig för är inget som jag tycker är bra.
 

DFMSWEDEN

Restless & Wild
Gick med
7 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hyabusa 480+...
honkiie skrev:
han åkte fast så han råkar nog illa ut. att göra honom döv är onödigt.



right back atcha :tummenupp


Du tog åt dig "direkt"...... :banana

Eller är det inte onödigt att stjäla något som är mitt då?

Jag har fått lära mig att inte stjäla....och gör du det ifrån mig...kostar det dig hela livet vill jag lova....men även kanske mig också "om" jag åker dit.....men det är det värt....... :tummenupp

//DFMSWEDEN
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
DFMSWEDEN skrev:
Du tog åt dig "direkt"...... :banana

Eller är det inte onödigt att stjäla något som är mitt då?

Jag har fått lära mig att inte stjäla....och gör du det ifrån mig...kostar det dig hela livet vill jag lova....men även kanske mig också "om" jag åker dit.....men det är det värt....... :tummenupp

//DFMSWEDEN

ja självfallet det var ju tydligt att det var riktat mot mig. Försök inte gör dig rolig över mig. Du yrkar alltså på dödsstraff för alla stölder och inbrott. i rest my case
 

DFMSWEDEN

Restless & Wild
Gick med
7 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hyabusa 480+...
Nä du Honkiie....Inte döds straff....verkade det så illa?

Bara "rejält" med stryk räcker länge....Har du haft inbrott i ditt hem och frugan inte vill bo kvar pga inbrott...då lär du inte tänka så som du gör nu....Jag lovar !

Nog om detta....Hej svejs....

//DFMSWEDEN
 

crf 450

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
crf 450
honkiie skrev:
det var inte mitt exempel, jag svarade på en annans exempel. Skador för livet för nånting dumt som man gjorde i sin ungdom när man inte tänkte sig för är inget som jag tycker är bra.

Iofs en poäng det där med skador för livet MEN att man gjorde nåt i sin ungdoms dagar.. blablaa har jag hört förr.. jag anser att det här bagatelliserandet gör att fler anammar beteendet för.. det händer ju inget! Polisen kommer o rycker dig i örat o sen vare bra med det...
Det är ju bevisat sen länge att när polisen inte gör ett bra jobb så tar pöbeln över o då går det illa
 
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top