Hur vill DU fortbilda dig

Hur vill du fortbilda dig

• Antal röstningar
    0

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
edit:Jag fattar att det finns anledningar att inte vara intresserad men ville väl vara lite "rolig" i frågeställningen så kryssa det sista alternativet oavsett anledning till ointresse

Med tanke på diskutioner om försäkringsläget, SMCs sporthojsprojekt och sammarbete med California Superbike School skulle jag vilja veta vad för typ av fortbildning du ev är intresserad av.

Jag skriver någon sorts uppskattning av kostnad per dag så folk tar med i beräkningarna att det blir dyrare med mer avancerade kurser.

Alla alternativ gäller storbana om inte annat anges.

Kryssa i alla alternativ du är sugen på och diskutera nedan vad du vill ha för upplägg på utbildningar i Sverige :)

Last edited:

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Inget av valen.

"Jag är inte fullärd men vill inte köra bana", och det gäller även om jag byter till en sporthoj.
Men jag vet mina begränsningar redan.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag tävlar i RR men brukar ändå åka på avrostning varje vår, en kul och nyttig grej, dessutom så fixar SMC att SBP är på plats och bes. gathojen :tummenupp

Ingen blir fullärd, jag skulle vilja gå på RR skola men det kostar för mycket för mig.

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Nysse skrev:
Titta på hojen så förstår du.
Jag hade iofs inte behövt svara, men "jag vill inte fortbilda mig" fanns att välja.
Antog bara att denna pollen var lite sammankopplad till diskussionen kring sporthojförarnas dödlighet.

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
Ja....och funkar väl?

Men du måste pröva på om du får tillfälle. De ju skitkul och alla typer av hojjar får plats .

Last edited:

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Nysse skrev:
Hojen funkar väl?
Jo jag kör ju på den, men jag vill inte bankörningsfortbilda mig.
Jag har inget behov av att köra så fort helt enkelt, jag är inte en bomb som är på väg att smälla av som många andra är, därför vill jag inte bli påtvingat nåt jox ifall jag nu skulle byta hojtyp.

För att undvika missförstånd så saknade jag "jag vill inte fortbilda mig", jag anser mig inte fullärd, det är mycket få som är det.

Last edited:

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Poacher skrev:
Inget av valen.

"Jag är inte fullärd men vill inte köra bana", och det gäller även om jag byter till en sporthoj.
Men jag vet mina begränsningar redan.

Ursäkta min ironiska ton mot de som inte vill delta i fortbildning, det var okänsligt av mig, :rolleyes: vad jag borde skrivit är naturligtvis "Jag vill inte delta i någon fortbildning därför att jag inte förstår mitt eget bästa" eller "Jag vägrar rösta på ett befintligt alternativ i någon poll" :tungan

Sorry poacher, kunde inte låta bli :hihi

Jag fattar att det finns anledningar att inte vara intresserad men ville väl vara lite "rolig" i frågeställningen så kryssa det sista alternativet oavsett anledning till ointresse

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Då gör jag det, men bara motvilligt eftersom det inte stämmer med hur jag tänker.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Varför inte en traditionell avrostning iaf?

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Poacher skrev:
Antog bara att denna pollen var lite sammankopplad till diskussionen kring sporthojförarnas dödlighet.

Ja, delvis men framför allt vill jag veta vad folk vill ha eftersom jag håller på lite med fortbildning och skulle vilja göra mer/bättre

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Nysse skrev:
Jobbar du som säljare? :)

nä då får man bara sälja skit man inte tror på men jag säljer gärna ideen om att fortbilda sig :tummenupp

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
Jag skulle vilja delta i bankörnings kurser. Ok visst det kostar pengar, men om man får valuta för pengarna så är det värt det. Med valuta för pengarna menar jag dock inte "köra runt koner". Jag gillar inte koner helt enkelt. alt 5 eller 6 passar bäst in på mig.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Poacher skrev:
Jo jag kör ju på den, men jag vill inte bankörningsfortbilda mig.
Jag har inget behov av att köra så fort helt enkelt, jag är inte en bomb som är på väg att smälla av som många andra är, därför vill jag inte bli påtvingat nåt jox ifall jag nu skulle byta hojtyp.

För att undvika missförstånd så saknade jag "jag vill inte fortbilda mig", jag anser mig inte fullärd, det är mycket få som är det.
Jag förstår vad du menar, man måste inte gilla bankörning, det går utmärkt att ha sin hoj till annat, jag körde gata i många år innan jag blev sugen att prova bana, har man inget behov så finns det ingen anledning.

mudder

Muppkiller
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
KTM990 Adventure S KTM690E
En kurs med California Superbike School verkar inte helt fel. :)

Trots att jag inte har några planer att börja med RR, är det nog nyttigt att lära sig avancerad hojkörning. Framförallt broms och kurvteknik. :tummenupp

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO