Sätter pungkt för punkten....

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Det verkar som om folk blir irriterade över andras sätt att stava här på forumet. Skulle inte Swedie kunna sätta sig vid skrivbordet och knappra ihop en liten rättstavningsmall som unifär har samma funktion i MSword.

Personligen bryr ja mig inte om ja förstår vad vederbörande skriver, men när folk börjar göra trådar och hänger ut personer så blir det genast tvärtom...

kanske kan detta vara nått? både för dem som irreteras av stavningen och vi som irriteras av onödiga trådar.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Ja, bra idé. Som att bekämpa kvinnofridsbrott genom att kapa av alla mäns händer.

Om alla kunde skriva ordentligt så skulle problemet inte finnas.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
MostWanted skrev:
Det verkar som om folk blir irriterade över andras sätt att stava här på forumet. Skulle inte Swedie kunna sätta sig vid skrivbordet och knappra ihop en liten rättstavningsmall som unifär har samma funktion i MSword.

Personligen bryr ja mig inte om ja förstår vad vederbörande skriver, men när folk börjar göra trådar och hänger ut personer så blir det genast tvärtom...

kanske kan detta vara nått? både för dem som irreteras av stavningen och vi som irriteras av onödiga trådar.
En rättstavningsmall?

:va

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Ni som inte är dyslektiker, skriv som ni lärde er i skolan. Ni som är dyslektiker, meddela detta och ni har vår fulla förståelse. Svårare än så är det inte.

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Nyteknik skrev:
En rättstavningsmall?

:va
ja eller vad kallar man det =) om ordet är felstavat/inte finns så blir det rött eller dylikt i snabbsvarsfältet detta kanske leder till att trådarna ser snyggare ut framöver...

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
MostWanted skrev:
ja eller vad kallar man det =) om ordet är felstavat/inte finns så blir det rött eller dylikt i snabbsvarsfältet detta kanske leder till att trådarna ser snyggare ut framöver...
Men man måste ju veta hur man ska ändra för att det ska bli svart istället för rött.

:4skrika

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Saxat:

Närmare fem procent av befolkningen, en halv miljon människor, lider av allvarliga läs- och skrivsvårigheter. I första klass beräknas var sjätte elev ha sådana problem. Dyslexi eller dåligt "ordsinne" handlar om störningar i det fonologiska systemet, att inte intuitivt uppfatta och urskilja att språket består av ett 40-tal byggstenar eller fonem. Dyslektiker kan inte snabbt och säkert identifiera skrivna ord, vilket gör läsandet tungt och leder till problem med stavningen. Däremot kan ordförståelsen vara normal och handikappet behöver alls inte vara kopplat till låg intelligens. Ett tidigt tecken är att barnen inte kan rimma och inte förstår att ord som bil, båt och buss börjar på samma bokstav.

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Nyteknik skrev:
Men man måste ju veta hur man ska ändra för att det ska bli svart istället för rött.

:4skrika
stavningskontroll kanske man kan kalla det då... har du aldrig använt likn i Microsoft Word?

Johnny måste väll va rätt hoj (eller ja menar haj) på c++ eller dylikt...

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
Bra idé!
Jag irriterar mig som fan på det när man ska söka efter någonting. Det man söker finns säkert någonstans, men man vet ju inte hur någon stjärna har stavat det.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
..hur fan pallar ni...?

:corn

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
ceasar skrev:
Bra idé!
Jag irriterar mig som fan på det när man ska söka efter någonting. Det man söker finns säkert någonstans, men man vet ju inte hur någon stjärna har stavat det.
kul att nån gillade idén.

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MostWanted skrev:
säger han som oroar sig för att mineralvatten skulle va farligt ;)

HAHAHA! :cool: Den va bra.

Mc=ofarligt. Mineralvatten kan döda..? :hihi

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Poacher skrev:
Undrar hur många på SH som tycker sig lida av dysleksi?
dyslektiker:3~4stycken...
läs/skrivsvårigheter: många
lata: ännu fler
folk som irriteras: några
folk som irriteras på dem som irriteras: jag.

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ja vet d e störit när folk förkortar o inte användor punkt o särskilt när dom skrivor i talspråk det kan ble så jäfla jubbit särskilt om dom e från skåne osso asso fy fan men de förkommer ju inte så ofta så d e väl ing1 o ble ^rörd övor va

för d e d som e d ju att man ska palla läsa ner folk förkortar o hollor på som fan satans störit o d e lite moppefocker övor de men så e d iblann

:hihi

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...