Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Supermoto skrev:Elit eller motion är ju då frågan......
Det står inte där men "amatör" verkade vara tänkt som en gatklass med gatgodkända däck osv. Känns lite surt att köra med gatgodkända däck. Å andra sidan ser jag inte vad jag har att göra i elitklassen. Om det är 22 startande i 450 resp open så vill inte jag ta upp en plats för nån i open-elit. Skulle ju bli pinsamt bara. Jag har inget emot att komma sist men bli varvad av han som kommer näst sist är lite väl tungt. Elit eller Amatör, det är frågan.
Ps Kunde de inte döpt det till nåt annat än amatör? Jag vill inte vara amatör. Motionär kanske men inte amatör...
Hur resonerar ni andra?
Supermoto skrev:Elit eller motion är ju då frågan......
Det står inte där men "amatör" verkade vara tänkt som en gatklass med gatgodkända däck osv. Känns lite surt att köra med gatgodkända däck. Å andra sidan ser jag inte vad jag har att göra i elitklassen. Om det är 22 startande i 450 resp open så vill inte jag ta upp en plats för nån i open-elit. Skulle ju bli pinsamt bara. Jag har inget emot att komma sist men bli varvad av han som kommer näst sist är lite väl tungt. Elit eller Amatör, det är frågan.
Ps Kunde de inte döpt det till nåt annat än amatör? Jag vill inte vara amatör. Motionär kanske men inte amatör...
Hur resonerar ni andra?
Amatör?farmerlip skrev:Du är ju en amatör! Fast å andra sidan ligger du ju före Ebbe och då räknas du som elit, om du inte precis håller på att bli varvad.
Jävlar vad du kunde läsa mellan raderna... Hur hittade du gatgodkända däck?
Om det känns bättre så står det motionär på första sidan!
Supermoto skrev:Jag _kan_ ha fått lite info från berörda personer inom LMS
Har även mailat Beviks nu med samma frågor jag skrev om ovan. Svaret hamnar självfallet här så fort jag får det själv. Annars kanske Hannes - HW - kan svara direkt eftersom han är minst sagt inblandad...
Jag tycker det är klockrent med den uppdelning som är. Men det som vore synd är om man som Barret och jag inte gärna räknar oss till eliten men inte heller gärna tävlar på dyra gatdäck. Eller om de som har en CRF/YZ som inte är gatreggade tvingas in i elitklassen trots att de mest vill prova på.farmerlip skrev:Ok, det framgick inte. Hur som helst så är det väl inte helt fel att få till lite större startfält och att gatmupparna kan få prova på utan att känna sig helt fel ute med gatdäck. Jag inväntar alltså utförligare information innan jag anmäler mig.... Tror du vi kan få se Heda på startlinjen?
Den uppdelning som blev till SM-SM 2005 var att man tittar enbart på maskinerna och inte förarna öht. Därför blev det inte en A/B-uppdelning utan max450cc/max750cc.Zilversurfer skrev:Är det inte som i RR. A-Licens = Elit, B-Licens = Amatör. Eller vad räknas som Elit? Jag hittar inte reglerna i Beviks Cup, så hjälp mottages...
Supermoto skrev:Den uppdelning som blev till SM-SM 2005 var att man tittar enbart på maskinerna och inte förarna öht. Därför blev det inte en A/B-uppdelning utan max450cc/max750cc.
Beviks gör som dom vill med klasserna eftersom det är deras egen cup och här blev det Elit450, Elit750 och Amatör. Frågan som jag/vi ställer oss är vad som gäller i amatörklassen. Att elit är väldigt lika med SM-SM förefaller rätt klart tycker jag. Marginalfrågor såsom däcksvärmare, stålförstärkta handtagsskydd osv känns rätt långt bort.
Supermoto skrev:Jag tycker det är klockrent med den uppdelning som är. Men det som vore synd är om man som Barret och jag inte gärna räknar oss till eliten men inte heller gärna tävlar på dyra gatdäck. Eller om de som har en CRF/YZ som inte är gatreggade tvingas in i elitklassen trots att de mest vill prova på.
Heda - TheGuru - måste såklart infinna sig på MINST ett rejs för att sprida några uns av sin storslagna glans på oss andra vanliga, tråkiga, dåliga, rent av usla människoliknande maskar.
För mig spelar däcken mindre roll men se Barrets inlägg ovan. Viktigare är nog frågan för de som har oreggade MX-hojar tror jag. Även antalet startande i varje klass. Blir det 40 i varje elitklass kanske det blir elit för mig, annars troligen amatör. Den som har lever får se....farmerlip skrev:Jag tycker inte att däckfrågan borde vara ett problem. De allra flesta "motionärer" åker lika fort/sakta oavsett vad det sitter för däck på. Iallafall om vi snackar lite rejsigare gatdäck kontra slicks.
Betyder det att det blir 44 i Elit450 och 44 i Elit750 eller 44 i Elit totalt? Han uttrycker sig inte klockrent tycker jag...Beviks skrev:Hej Jocke
Mer info kommer på LMS hemsida ved det lider.
Startande i elit, 44 tar vi emot i anmälda
och Motion 30 förare, betalda gäller, inte radnr i anmälnings listan.
Gat däck och reggad för gata gäller i motionsklass
annars blir det elit. du ka lösa engånfs licens i alla klasser men i elit kostar det 2000 för hela serien 300 per tävling i motionsklassen.
Ring om du vill ha fler svar.
Johan P
013-362513
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |