första offret för iår? :(

Trist

Varför kan vi inte ta det lugnt :confused:
Så roligt är det inte att köra hoj så man riskerar att avlida eller bli handikappad.
 
uhmm...en fråga, det är ju lag på vinterdäck vid vinterväglag 1´a Dec -> sista Mars, gäller inte de hojar oxo ?
men finns det ens vinterdäck till hojar o köpa ?

känns ju som det kanske kunde ha varit lite halt på vägen...

R.I.P :(

/N
 
Last edited:
isse skrev:
uhmm...en fråga, det är ju lag på vinterdäck vid vinterväglag 1´a Dec -> sista Mars, gäller inte de hojar oxo ?
men finns det ens vinterdäck till hojar o köpa ?

känns ju som det kanske kunde ha varit lite halt på vägen...

/N
Tragiskt :(

Det enda som lagen kräver vid mc-körning är 1 mm mönsterdjup, det är upp till oss hojåkare att avgöra om det är mc-väder eller ej.
 
vilken typ :( förstöra vår fina noll vision :( tragiskt...
 
isse skrev:
uhmm...en fråga, det är ju lag på vinterdäck vid vinterväglag 1´a Dec -> sista Mars, gäller inte de hojar oxo ?
men finns det ens vinterdäck till hojar o köpa ?

känns ju som det kanske kunde ha varit lite halt på vägen...

/N
Lite :felämne
Men e det inte lag på körkort vid mc-förande :va


Om man inte köpt sitt kort på Claes Ohlsson så borde man veta att det inte e lag på vinterdäck till mc :fakta



Edit: Sent lördag natt med lite :fyllisar
 
Tragiskt..
Men det stod ju inte mycket om omständigheterna kring själva olyckan.
 
isse skrev:
uhmm...en fråga, det är ju lag på vinterdäck vid vinterväglag 1´a Dec -> sista Mars, gäller inte de hojar oxo ?
men finns det ens vinterdäck till hojar o köpa ?

känns ju som det kanske kunde ha varit lite halt på vägen...

/N

Det är lagligt med sommardäck så länge det inte är vinterväglag, gäller alla fordon.
 
Är man ett offer om man beger sig ut på hoj i dessa tider?

Hur som haver...RIP
 
Och du har stenkoll på varande regel förstår jag, kul för dig.
Denna regel är ganska ointressant då min hoj står i garaget under aktuella månader, men var nyfiken när ämnet kom up.

/N

jiGGa skrev:
Om man inte köpt sitt kort på Claes Ohlsson så borde man veta att det inte e lag på vinterdäck till mc :fakta
 
Last edited:
Berggren skrev:
Det är lagligt med sommardäck så länge det inte är vinterväglag, gäller alla fordon.

Men det finns inget som säger att du måste ha vinterdäck även om det är 50cm snö med hojen, forfarande sommardäck och 1 mm mönsterdjup som gäller, men de flesta kör ju ialla fall inte då!?
 
Jag skänker en tanke till hans familj och vänner.

Samtidigt vill jag uppmana alla andra där ute på vägarna att ta det försiktigt och inte köra över sin förmåga. Vi får inte få ett lika mörk år i år som förra året. Alltid lika tragiskt att läsa om sånt här..

R.I.P.
 
Tragiskt att det ska börja så tidigt i år!
Sänder en tanke till familj och vänner.
R.I.P
 
Tråkigt.
Varje år kommer det dö folk på mc, liksom folk i bilar.
Nollvisionen kommer aldrig att uppnås. Synd.
 
RIP.......

Själv höll jag på att köra åt helvete idag med pga. att det var för glatt ute.
Kanske ska vänta 1 månad till iaf...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top