andersbrink skrev:Boost Bottle? Lustgas eller nåt dundermedel som TV-shop säljer?
du märker det under arslet också. Inte mycket men det ger jämnare gång över låg och mellanregistret, renare gång på lågvarv och lite extra axx.andersbrink skrev:Ah, resonanslåda. Well... det lär man inte känna i arslet utan mer bara synas på dynobänken. Ligger man på topp å fajtas kan det kanske vara värt det. Frågan är hur det blir på höga varvtal vid maxeffekten, trots allt kommer resonansanslutning och dess inverkan på luftflödet skapa en viss turbulens, negativt, iaf vid fullgas.
Den borde ju faktist ge kraft till alla typer av motorer som ger en, vad heter det nu? När luft-bensin blandning studsar tillbaka vid något ställe så du har nog rätt. Att den bara ger effekt vid reedventils motorer är det jag har lärt mig men jag kan ju ha felulf_lundin skrev:Såna däringa finns på hojar utan reeds oxå, kommer ihåg dt125lc -82.
Finns pulser att utjämna även utan reeds.
Undrar t.o.m. om det inte finns 4t med nåt sånt.
/u
Kobolt skrev:Sen så sänker den bensinförbrukningen också. Hur? Det vet jag inte...
guy_inc skrev:
Kobolt skrev:nått liknande det ja, fast ändå rätt långt ifrån
ulf_lundin skrev:Såna däringa finns på hojar utan reeds oxå, kommer ihåg dt125lc -82.
/u
ulf_lundin skrev:Såna däringa finns på hojar utan reeds oxå, kommer ihåg dt125lc -82.
/u
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |