Billiga Alpinestarsgrejer från FC-moto i Tyskland

Aleleo

Medlem
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
BMW R nineT -14
Hej!
Nån som handlat från FC-moto ( www.FC-Moto.de ) i Tyskland?
Dom ligger en bra bit under svenska priser på iaf Alpinestars grejer.
Nån som vet nån annan sida som är bättre?

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Aleleo skrev:
Hej!

De har i alla fall de lägsta priserna jag sett på Daytonas stövlar.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Finns billigare Alpinestar prylar på www.motostrano-store.com
dock är det frågan om man tjänar på det med tanke på frakt och tull
men det skiljer ändå rätt mycket i pris

Alpinestar Racing Replica skinnställ kostar i Tyskland 13939 kr
och i USA kostar stället 11750 kr

men frågan är om man tjänar på de

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Aleleo skrev:
Hej!

Ciao!
Det var ju iofs ganska intressant, det där... Frakten såg ju inte heller så dyr ut, eller är jag helt fel ute när jag säger 14,90 euro?
Någon som kan tyska och kan säga om det är något speciellt med att köpa från dem? Jag har ju den bristen i min karaktär att jag endast studerat franska och italienska.... :huvet
Följdaktligen blir ju terms and conditions på tyska ganska... Tja, jag fattar inte ett skit. :3freak

Aleleo

Medlem
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
BMW R nineT -14
Syss skrev:
Ciao!
Det var ju iofs ganska intressant, det där... Frakten såg ju inte heller så dyr ut, eller är jag helt fel ute när jag säger 14,90 euro?
Någon som kan tyska och kan säga om det är något speciellt med att köpa från dem? Jag har ju den bristen i min karaktär att jag endast studerat franska och italienska.... :huvet
Följdaktligen blir ju terms and conditions på tyska ganska... Tja, jag fattar inte ett skit. :3freak

www.Altavista.se har en översättningsfunktion där man kan skriva in en länk och få den översatt. Blir lite knäppt formulerat men läsbart. Allt verkade ok. Fattade det också som att frakten var 14,90€.

Här kan man ju spara tusenlappar! :banana

Jay-Jay

Poser MC
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
ktm
Jag har handlat därifrån, ett skinnställ till min bror. Det var inga problem och kommer nog handla stövlar innan våren. 14:90 Euro låg det på i frakt. Det går att välja att få det på engelska på sidan.

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
jag har också handlat där det gick skitbra, det tog 3 dagar från att de skickades från Tyskland till det att UPS stog och knackade på min dörr. De rekommenderas , den enda nackdelen är att det tillkommer mer frakt än vad som står på hemsidan ( blev totalt 210 kr för mig) fast då hade jag valt "cash on delivery"

danne_boy69

Saknar moral
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha R1
Alicia skrev:

Men är de någon som handlat från www.motostrano-store.com??
För även om man får pröjsa 2000 kr i frakt o tull så skulle man tjäna på att beställa där ifrån! I alla fall om man köper ett alpinestars GPU ställ som jag vill ha.. I sverige kostar ett sånt 8995 kr.. i usa kostar samma 4197 kr....

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
danne_boy69 skrev:
Men är de någon som handlat från www.motostrano-store.com??
För även om man får pröjsa 2000 kr i frakt o tull så skulle man tjäna på att beställa där ifrån! I alla fall om man köper ett alpinestars GPU ställ som jag vill ha.. I sverige kostar ett sånt 8995 kr.. i usa kostar samma 4197 kr....

Finns nån tråd om just motostrano och det verkar som folk endast har positiva tankar när de gäller dom
har man tur så kanske man undkommer tullen

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Dom där priserna är väl knappast billigare än en man/kvinna med lite charm och munläder prutar sig till på en fem minuter? Har man inte den gåvan kan man handla från utrikes, när sedan sömmarna går sönder kan man ju försöka skicka tillbaka skräpet :tungan

Pruta gott folk! 30% finns att tjäna om man är iallafall lite talför!

Som exempel från "monostrano": Supertech boots@ $296+frakt = ca SEK 2100+frakt. Till detta ska man lägga till lagenlig moms och tull (29%) om man åker dit i tullen. Mycket av det ligger i handlarens händer. Är dom schyssta så är det större chans att man "kommer igenom"
Jag köpte ett par sådana stövlar i svedala för 2400 över telefon. Handlade inget annat samtidigt!

//jaG

Last edited:

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Zeb_Macahan skrev:
Dom där priserna är väl knappast billigare än en man/kvinna med lite charm och munläder prutar sig till på en fem minuter? Har man inte den gåvan kan man handla från utrikes, när sedan sömmarna går sönder kan man ju försöka skicka tillbaka skräpet :tungan

Som exempel från "monostrano": Supertech boots@ $296+frakt = ca SEK 2100+frakt. Till detta ska man lägga till lagenlig moms och tull (29%) om man åker dit i tullen. Mycket av det ligger i handlarens händer. Är dom schyssta så är det större chans att man "kommer igenom"
Jag köpte ett par sådana stövlar i svedala för 2400 över telefon. Handlade inget annat samtidigt!

//jaG

Det som är riktigt billigt på Motostrano nu är deras utförsäljning på fjolårets A-stars kläder. "Ordinarie" sortiment är inte imponerande billigt, speciellt inte med tanke på frakt o moms, och ev krångel vid reklamation.

//Peter

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Ogre skrev:
jag har också handlat där det gick skitbra, det tog 3 dagar från att de skickades från Tyskland till det att UPS stog och knackade på min dörr. De rekommenderas , den enda nackdelen är att det tillkommer mer frakt än vad som står på hemsidan ( blev totalt 210 kr för mig) fast då hade jag valt "cash on delivery"

"cash on delivery" kostar ca 160kr, bara den tjänsten. Jag har ett konto på UPS för företaget så....det var billigt ändå!

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Froven skrev:
Det som är riktigt billigt på Motostrano nu är deras utförsäljning på fjolårets A-stars kläder. "Ordinarie" sortiment är inte imponerande billigt, speciellt inte med tanke på frakt o moms, och ev krångel vid reklamation.

//Peter

De facto är det väl så att fjolårets kläder är billiga överallt. Man har mer prutmån på gamla kläder helt enkelt. 40-50% är inte omöjligt att pruta sig till i hemlandet utan problem när det gäller "hyllvärmare".

//jaG

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Zeb_Macahan skrev:
De facto är det väl så att fjolårets kläder är billiga överallt. Man har mer prutmån på gamla kläder helt enkelt. 40-50% är inte omöjligt att pruta sig till i hemlandet utan problem när det gäller "hyllvärmare".

//jaG

Helt rätt. Men jag tror du glömmer tjusningen i att handla på internet.
Det är spännande, man vet inte riktigt vad man får, när man får det,om man får det, om det passar, hur mycket det verkligen kommer att kosta........
Är man dessutom inte en född prutare kan det kännas lättare.

Själv gav jag 3600:- totalt för ett A-stars TLD 2-delat ställ. Vet mkt väl att det inte är årets modell, men jag tror att det erbjuder en oöverträffad skyddsnivå för de pengarna.

//Peter

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Sen finns det bättre urval av modeller och färgsättningar utomlands.

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
Zeb_Macahan skrev:

//jaG

vad smörjer du munlädret med? dela med dig av hemligheten :)

pittbull

***MEAN MACHINE***
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
full preppad gsx-r 1000-k6a
Alicia skrev:

du kan få köpa min flickväns sprittnya arlene ness ställ, vitt guld och svart, kangaro skinn as tunnt. bland det snyggaste jag sett på en tjej, skulle nog passa en sån pingla som dej, :)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
heimdal skrev:
vad smörjer du munlädret med? dela med dig av hemligheten :)

Finns bara en lösning: Valfett!

Sök på valfett och du skall finna! Det smidigaste knepet är att säga att man får det för x på ett annat ställe. Är affären rädd om sina kunder säljer han för mindre/samma som den du sagt.

//jaG

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
pittbull skrev:
du kan få köpa min flickväns sprittnya arlene ness ställ, vitt guld och svart, kangaro skinn as tunnt. bland det snyggaste jag sett på en tjej, skulle nog passa en sån pingla som dej, :)

hur lång är din flickvän?
och vad ska hon ha för de?

pittbull

***MEAN MACHINE***
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
full preppad gsx-r 1000-k6a
165cm, ca53kilo tung... nypris 14,000kr använt ca en timme. 6000kr om du e snabb. :)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy