- Triumph -

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
Kawsaki 450 KXF -07 och en 125cc Midzizeknarr. Skiter i väghoj just nu
Någon som har erfarenhet av triumph?

Funderade lite på en tt eller daytona, sen sa någon att det kostade skjortan att köpa delar till och serva. Någon som kan komma med för och nackdelar.

Triumph verkar inte dyrare att försäkra, typ samma som på riskokare och spagettiracers.

Eller man ska kanske hålla sig till Japanare.
:gnissla :gnissla

hakis skrev:

Funderade lite på en tt eller daytona, sen sa någon att det kostade skjortan att köpa delar till och serva. Någon som kan komma med för och nackdelar.

Triumph verkar inte dyrare att försäkra, typ samma som på riskokare och spagettiracers.

Triumph är bra, har lite småfel på vissa nya modeller, barnsjukdomar men det löser de alltid. Och vad gäller försäkringar ÄR de billigare än japsare, samtliga modeller UTOM den stora Daytonan från 1997 tror jag, såklart...

Men funderar du på en 600kubikare så kan jag varmt rekommendera Daytona 600 eller en TT, lite udda cykel med godkänd prestanda.

Se bara till att du har en bra verkstad i närheten av där du bor!

Trajjor är inte lika vanliga som japsare.

Fick jag rekommendera nåt skulle jag välja den nya speed 3:an -05 grym

Last edited:
hakis skrev:

Har en polare som sitter på en SpeedIII.. den e billig att försäkra via IF men det är inte daytona..

Vad gäller hojen i övrigt gillar jag triumph... gött ljud.. snygg... verkar funka bra utan komplikationer för min polare iaf... vad gäller reservdelar är de inte så mycket dyrare än jappsar... inte om mna jämför orginalgrejer..

I england finns det en massa internetbutiker med kopiat till Triumph...

S3:an är den fetaste naken hojen tycker jag iaf..

Jag har en Speed3 -03. Kanon hoj! :tummenupp

Har haft en 01 och en Bonneville 01 också.

Aldrig ett problem, hittills.

Körde TT600 förra året. Inga probs alls med den.
Skön hoj att köra. Inte lika extrem som japps:en men effekten räcker till. Gillar när det svänger. Funkar också skapligt att skjutsa på.
Ska du köpa TT så kolla efter så 00:an har fått insprutningen fixad. Annars rek. en 01: och framåt.

Köpte en Speed3 i år. Har dock inte kunnat köra (min) än pga det vita som ligger på marken :huvet
Men startat den har man ju *mums* :tummenupp

Jag har en Speed Triple -02 och jag stormtrivs med den, bra prestanda, fint chassi och bra bromsar och ett motorljud som gör mig glad varje gång.

Orginaltillbehör är asdyra, som vanligt :(, men det finns ju alternativ. Jag har inte haft några problem med kvaliteten, en koppling till bränsleslangen kunde tydligen läcka med den byttes till en metallkoppling som garantiåtagande på alla hojar.

Servicen tycker jag är normaldyr, jag servrar på Freewheel i Stockholm och de kan jag tipsa till alla Trajjaägare i Stockholm med omnejd, grymt trevliga och effektiva.

Försäkringen hos If är helkul: :yoparty. Jag pröjsar 8500 hel/hel och bor i Stockholms innerstad.

Tack för tipsen alla.:tummenupp Får fundera lite till men triumph verkar ju vettigt så det kanske blir en tt när marken börjar synas igen å man kan provköra. :)

Last edited:
Har kört Daytona 600 och Speed Triple -04, inga klagomål på någon av hojarna.
Daytonan är inte riktigt min kopp te, men va kul o ta ut på en runda.

Speed Triplen däremot, lätt den trevligaste/roligaste hoj jag kört - och därför har jag precis köpt en ny prissänkt -04, 11 dagar tills jag får den.. en smärtsam väntetid.

:död :banana

Hmm, jag har fått intrycket att Triumph's reservdelar är billigare (ofta billigast) jmft med andra hojar. Iaf när jag läst faktarutor på jämförelsetester i tidningar. :confused:

Har en s:3a -98, den basta cykeln jag har agt hittills, alskar ljudet!!!! Service kostar som vilken hoj som helst men forsakringen ar billigare, bor i Malmo ar 30 ar gammal och hel/hel forsakring kostar mig 4650 kr!

Ajaj.

Dede, det ser ut som om vi köpt identiska hojar och bor i samma stad, hur ska det här gå? :tungan

Har dock inte köpt något blås än, tänkte vänta ett år.
Vad fick du ge för MIVV?

Hur som helst, grattis till ett superbt köp :tummenupp

hakis skrev:

Har kört med daytona i 3år.Kanonhoj.Service o delar e inte dyrt,har servat
hos Mitonga både bra o billiga.Jag ser inga nackdelar med den,hade en
ZX9R innan och Trajan e mycket smidigare att köra.Försäkring e inte billig
om man bor i Malmö tex.Drar lite soppa,lång aktionsradie ca 30mil

http://sporthoj.com/annonser/?id=10209

sgtpepper skrev:
Ouch, 55 lakan! Får man inte mer? Undrar vad min S3 -02:a är värd... Bäst att inte sälja den :)

Såvida den inte är klotad verkar S3 hålla värdet bättre än Daytona, av någon anledning.

Kanske pga att Daytona inte innefattas av Triumph-försäkringen? :va

xyx skrev:
Såvida den inte är klotad verkar S3 hålla värdet bättre än Daytona, av någon anledning.

Kanske pga att Daytona inte innefattas av Triumph-försäkringen? :va
Jo, det är nog en bra förklaring, 30000:- per år hel/hel istället för 8500:- gör lite på priset :).

Jag kör speed triple -02 och är helnöjd. Är nöjd på ungefär samma grunder som övriga som skrivit i denna tråd. Generellt sätt tror jag nog att Trajaåkare i allmänhet och tripleåkare i synnerhet är nöjda med sina hojar.

Vet inte hur gammal du är, men värt att nämnas är att den förmånliga triumphförsäkringen genom If har bland annat som krav att försäkringstagaren är över 25.

Oves i Olofström har Triumph och dit är det väl inte så långt från Kristianstad? Bara att handla! :tummenupp

Har en Speed 4. Kanon hoj på alla sätt. Min nästa hoj blir deffinitivt en ny Triumph, men det dröjer nog då jag knappt hunnit köra min S4

Internettips: www.triumphrat.net

Är också helnöjd med min triple. Angående försäkringen gäller det att man får teckna den det året man fyller 25. Men det berör iofs inte trådstartaren.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026