Fler med probs vid rödljus?

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Hm kanske inget som märkt av det? :va

Har varit nåra ggr när man är ensam så vägrar det slå om till grönt.
Har stått länge utan att det händer nått. Hörde av nån att det har nått med magnetfält att göra?(klen el på hojen)

Detta har mig veterligen bara hänt med offroaden....
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Vikt / Magnet. Händer ofta. jag har därmed kört mot rött ofta. Hmm, hoppas ingen polis läser detta... =) Men vad ska man göra liksom.
 

Coola Ola

Guest
Ja, det är väl inte helt ovanligt. Tydligen felkalibrerade slingor i marken. Har också kört mot rött några ggr i de fallen.
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Kom till ett rödljus vid sextiden ute på lidingö som vägrade slå om. Efter 5 minuter var jag trött. Efter tio minuter körde jag mot rött.... I sånna lägen känns det som om en polis står runt hörnet med en fjärrkontroll för provisionen :lol
 

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Pratade med en polis om bekymmret då det händer en ganska ofta i jobbet! och han sa : att var det rött mer än 5min var det bara att köra.
så sa han iaf! men dom lysen jag vet om som inte känner av hojen klipper jag på en gång om det inte är nån bil som står där!
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Har samma problem, precis utanför jobbet oxo.
Skit segt, specielt eftersom det är en liten väg som korsar en stor där det ofta åker bilar hela tiden..

/N
 

Gixxer-6:an

Medlem
Gick med
6 Jan 2005
Ort
Lund
Hoj
Yamaha FZ1-N, 2008
Har bara hänt mig en gång när jag körde 125:a.
den mötande bilisten som körde över korsningen pekade med sitt pekfinger mot tinningen som om jag inte begrep mig på trafikreglerna.
Det blev nästan en U-sväng istället.
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Första gången jag övningskörde körde jag mot rött p.g.a. detta. Detta har hänt ett flertal gånger, suger. :huvet
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ingen trafik och man väntat i mer än 5 sekunder = bara att köra :tummenupp :D När man kommer hem, ringer man Gatukontoret och ber dem kalibrera om nämnda trafikljusslinga.
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Slingorna brukar ligga några meter innan rödljuset, jag brukar rulla tillbaka med hojen så slår det om.
 

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Hörde nått rykte om att gatukontor (kommun) är tvungen att fixa till problemet.?

Känns jävligt att stå där själv... kör man så kommer det säkerligen en polis, eller bil å så blir det skit av allt.
 

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Degerfors
Hoj
GSXR 1000 -06
Så var de när ja och polarn åkte hem från gymmet med BIL inne på byn. Utanför polis station oxå. Fast vi stog 1 min högst men sen slog det om. Men det var inte ett fordon nånstans. Helt ensam på vägen
 

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Lite OT men skriver ndå:
Ljusen "känner" av trafiken genom att det är slingor som ger upphov till ett svagt magnetfält som ligger i marken. När man sedan rör ett metallföremål (tex mc) genom magnetfältet alstras en (svag) ström (pga induktion) som detekteras osv... Men eftersom (nya) mc innehåller betydligt mindre metall än en bil så blir det väl lite trassel ibland. Vet inte heller om aluminium fungerar lika bra som järn :va D.v.s. det är inte vikten som känns av...

Så sätt på ett viktbälte och lägg i verktygssatsen i hojen så går det nog bättre :tungan
 

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Landet
Hoj
Yamaha R1 -05
Drar man en nyckelknippa på rätt ställe så ska det räcka för att den ska känna av det.
 

Tommy

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
KTM660
Skojar ni?
Vem fan väntar 5 min innan de kör?
30s känns som en evighet så är det ingen/lite trafik kör man väl.
 

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
varför händer det mkt oftare med mc:n än med bilen då?
En ny utrustning som är kallibrerad fungerar alldeles säkert utmärkt även om man bara går förbi med DrMartens men en gammal som blivit nött på (pga att bilar kört över den etc) är troligtvis inte lika känslig...
 

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Glöm inte bort att rödljuskörning är ett av de grovare brotten :död

Taskigt om polisen ser det....(står bara en kort stund innan man åker) sen påvisar man att den ej funkade, polisen vill testa... och givetvis fungerar rödljuset. Hur vad gör man då :huvet
 

Zikoriath

Nu ännu drygare!
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZX 750
Finns flera i gbg...

Det mest irriterande på väg hem från jobbet. Bron över RV40 Mölnlycke, påfarten mot gbg, sista ljuset.
Står där och glor och glanar ett par minuter varje morgon jag har jobbat. Kan inte med att bara damma förbi det, den dan jag gör det kommer det stå en snut i buskagen.

/Z
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top