Bojkotta Scandinavian Open?

Har du befog för detta??
Finns det "bevis" att Mike har "tvingat" SVEMO???

Nyfiken i en strut
/Tom

ERF i all ära, kul tränings/lek/tävlingsform. Men nordiskt mästerskap smäller högre i mina öron, även om jag inte alltid håller med Mike Luff i allt.
Dumt av ERF att planera in helger som redan är bokade..

Strider skrev:
Mike Luff och Scandianavian Open organisationen har med anledning av att 2st planerade ERF tävlingar (21/5 o 11/6) skulle ha krockat med SO tävlingarna i Danmark och Finland tvingat Svemo att dra in tävlingstillstånden för dessa två tävlingar.
Om man väljer att se på saker ur en mer positiv vinkel så skulle man kunna skriva om ovanstående till att Svemo blivit uppmärksammade på att tävlingarna krockar och valt att byta helg för att få maximalt publik och förarunderlag.

Tvingade låter bara onödigt negativt. Och varför skulle dessa nya datum vara sämre?

Strider skrev:
Det är en fråga Catman, men hur verkar det tycker du själv?

Är inte insatt i RR-Sverige längre så det var därför jag frågade.
Mike brukar ju publicera sina tävlingar redan på höstkanten inför nästa säsong.

Verkar mer som om SVEMO har tabbat sig.....igen

mina 50 öre

Helt obegripligt att jämföra ERF med SO, ERF har ingen SM status och inte heller någon betalande publik.

Strider skrev:
Om nu ERF är en som du säger "kul tränings/lek/tävlingsform" varför kan det då inte hållas samma helg som ett SO. Vari ligger konkurrensen?

Ahha...du vill öka dina chanser att ta en bra placering genom att eliminera alla förare och team som är upptagna med SO/SM :)

Mulles skrev:
Strider skrev:
Om nu ERF är en som du säger "kul tränings/lek/tävlingsform" varför kan det då inte hållas samma helg som ett SO. Vari ligger konkurrensen?

Ahha...du vill öka dina chanser att ta en bra placering genom att eliminera alla förare och team som är upptagna med SO/SM :)
Strider har fullt sjå att hänga med mediokra B-förare, han har aldrig slagit mig ens :hihi

Strider skrev:

Tror du inte man har försökt? ERF står ju lägst inom roadracingens "foodchain" så det är helt naturligt att man väljer tävlingshelger sist och därmed har de minst attraktiva datumen att välja på, inte "dumt".

Konkurrensen ligger i att de flesta förarna kör SO/SM/ERF/Nationella mästerskap/DK/NO/FI. OCh att det inte är tillräckligt med förare för att få två arrangemang att gå runt samma helg.
Hur kul är det om både ERF och SO gå omkull för att man splittar på förarna rakt av?
Att STCC skulle råka krocka med SO/SM/ERF gör inte riktigt lika mycket, eftersom det bara gäller 20-30 förare.
Så jag anser nog fortfarande att det är bäst både för ERF och SO att man ser till att inte krocka datumen..

Johan skrev:
Om man väljer att se på saker ur en mer positiv vinkel så skulle man kunna skriva om ovanstående till att Svemo blivit uppmärksammade på att tävlingarna krockar och valt att byta helg för att få maximalt publik och förarunderlag.
Tvingade låter bara onödigt negativt. Och varför skulle dessa nya datum vara sämre?
Tror någon att det är samma publik på de svenska ERF-tävlingarna som på SO-tävlingar i Danmark och Finland :va

Om jag förstått det hela rätt så är det rekordmånga anmälda till ERF i år så någon brist på förare lär det väl knappast bli för att några är i Finland och Danmark.

Johan skrev:
Och varför skulle dessa nya datum vara sämre?
Det blir ett väldigt långt uppehåll mitt i säsongen. Mitten på oktober kan erbjuda spännande väder.

Strider skrev:
Det vore självklart en olycklig situation för alla, men inte sannolik.ERF är en utmärkt rekryteringsbas för SO. Att SO då motarbetar ERF är olyckligt för hela roadracing Sverige och sportens utveckling.

Självklart är det så att det är bäst om inga raceevenemang krockar med varandra. Men det finns ju ett begränsat antal tävlingsdagar att tillgå.
Är det inte så att du spinner iväg lite nu, att ett större evenemang med SM status har förtur är väl inte särskillt konstigt, och att SO skulle motverka ERF är väl egentligen bara din tolkning av situationen? eller tror du det sitter en elak person någonstans och gnider sina händer och hittar på sätt att sätta käppar i hjulet på svensk RR? Kan man inte istället vara glad för att man har flytta racedagar så de inte krockar, och givit möjligheten till de som vill att köra båda racen?

Strider skrev:
Tror du att verkligen är så? Det tror inte jag. Jag tror inte att ERF drar förare från ett SO i Finland eller Danmark så att det är till men för SO.
Det vore väldigt intressant och oxå viktigt för sakdiskussionen om vi verkligen visste de olika förarnas ståndpunkter.

Det vore självklart en olycklig situation för alla, men inte sannolik.ERF är en utmärkt rekryteringsbas för SO. Att SO då motarbetar ERF är olyckligt för hela roadracing Sverige och sportens utveckling.

Självklart är det så att det är bäst om inga raceevenemang krockar med varandra. Men det finns ju ett begränsat antal tävlingsdagar att tillgå.

Ja, det är för få förare för att hålla två så stora arrangemang som ERF och SO igång samma helg, utan att den ena eller bägge blir lidande av det.
Det är bara att inse att det är anmälningsavgifterna som betalar arrangemangen, och är det inte tillräckligt många, bär de sig inte.
Säg att du har 30 ERF-team, hur många förare är ERF tar då? 90?
Hur går det för de ERF-team där den en av förarna hellre kör SM/SO?

ERF för sportens utveckling? Ja, det ger ju iaf ett stort underlag till classic racing :tungan :rolleyes:

Skämt åsido, jag tycker fortfarande inte det är fel att flytta på Endurance Racing for FUN , så det inte krockar med större tävlingar..

det är ok tycker jag, 15 oktober blir det nog inte i sista ändan ändå.

se det så här, svemo vill att de förare som nu kör erf ska kunna tävla vid sm so också, blir ju skitfint så här.

ps. söker fortfarande nånn att åka med. ds

Johan skrev:
Tänk en gång till. När tävlade du i mitten av oktober senast? Man inleder skidsäsongen på flera orter i vårt land vid den tiden....

oFFkeFF skrev:
Ja, det är för få förare för att hålla två så stora arrangemang som ERF och SO igång samma helg, utan att den ena eller bägge blir lidande av det.
Det är bara att inse att det är anmälningsavgifterna som betalar arrangemangen, och är det inte tillräckligt många, bär de sig inte.
Säg att du har 30 ERF-team, hur många förare är ERF tar då? 90?
Hur går det för de ERF-team där den en av förarna hellre kör SM/SO?

ERF för sportens utveckling? Ja, det ger ju iaf ett stort underlag till classic racing :tungan :rolleyes:

Skämt åsido, jag tycker fortfarande inte det är fel att flytta på Endurance Racing for FUN , så det inte krockar med större tävlingar..
Hur många ERF tänker du köra denna säsongen?

crallan skrev:
Är det inte så att du spinner iväg lite nu, att ett större evenemang med SM status har förtur är väl inte särskillt konstigt, och att SO skulle motverka ERF är väl egentligen bara din tolkning av situationen? eller tror du det sitter en elak person någonstans och gnider sina händer och hittar på sätt att sätta käppar i hjulet på svensk RR? Kan man inte istället vara glad för att man har flytta racedagar så de inte krockar, och givit möjligheten till de som vill att köra båda racen?
SO på alastaro har inte SM-status. Att SO motverkar ERF är inte påhittat, det är fakta.

Nr:18 skrev:
Tänk en gång till. När tävlade du i mitten av oktober senast? Man inleder skidsäsongen på flera orter i vårt land vid den tiden....
Isracing... :5sure

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...