GSXR 1100 88 Jubileumsmodell

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
88áns "Jubileumsmodell" är lite märklig, den finns inte med i broschyren från 88. Där finns bara den Blå/Vita och den Röd/Svarta. Frågan om den har varit upp på en del utlänska Mc-forum men ingen har kommit med något bra svar om modellen. "Jubileumsmodell" verkar bara ha sålts på en del marknader, Sverige, Australien, Kanada och någon till kanske. Jag är tveksam till att det är någon "Jubileumsmodell", är den någon annan som vet nåt mer om denna modell???????

Bifogat

• roberts.jpg
    roberts.jpg
    52.9 KB · Visningar: 1,680

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
gixxer_1255 skrev:
88áns "Jubileumsmodell" är lite märklig, den finns inte med i broschyren från 88. Där finns bara den Blå/Vita och den Röd/Svarta. Frågan om den har varit upp på en del utlänska Mc-forum men ingen har kommit med något bra svar om modellen. "Jubileumsmodell" verkar bara ha sålts på en del marknader, Sverige, Australien, Kanada och någon till kanske. Jag är tveksam till att det är någon "Jubileumsmodell", är den någon annan som vet nåt mer om denna modell???????

Ehh...menar du att hojen på bilden är en jubileumsmodell?

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
Den svarta GSXR 1100 med gulddekaler från -88 kallades i "folkmun" allmänt för "jubileumsmodell"... Men var inte det. Mig veterligen var det bara en inte allt för vanlig orginallack... men det gör den inte till en jubileumsmodell.

Då var den "nya" 750 som presenterades på mässan i år en "riktig" jubileumsmodell, typ en kittad/lackad orginalhoj.

/T

.

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
UrbanTiger skrev:
Nämn tre saker som är orginal på den bilden förutom kåpor, tank, speglar och framlampa. Tjena, jubileumsmodell :rofl

Det är väl inte en riktigt bra bild på jubileumsmodell, det är nog bara lackeringen som är rätt på den där hojen (till och med kåpan är fel på den GSXR 750 85) men det var enda bilden jag hittade.

TSRD skrev:
Den svarta GSXR 1100 med gulddekaler från -88 kallades i "folkmun" allmänt för "jubileumsmodell"... Men var inte det. Mig veterligen var det bara en inte allt för vanlig orginallack... men det gör den inte till en jubileumsmodell.

Då var den "nya" 750 som presenterades på mässan i år en "riktig" jubileumsmodell, typ en kittad/lackad orginalhoj.

/T

.

Ja det är precis det jag trott men det kul att höra om det är någon annan som vet nåt mer.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln