AleX skrev:saken e den att den ticka lite.. ena ventilen är på 30(bladmått) så jag undrar om det är denna som kan spöka till det..
Iöverigt går den Ok.. tomgången är iförsig lite ojämn.. men inte så mycket att den dör
Lugn skrev:Du ska definitivt inte stalla dom mindre an rekommenderat. Visst kan det bli tyst ett tag, men sen branner du ventilerna istallet och da blir det bara jobbigt. Sa gor inte det.
Det ar alltsa de ventiler med for stort spel som tickar.
AleX skrev:så med andra ord så kan jag köra på utan att bry mig om det lilla tickandet?
he he det hörs..Lugn skrev:Lite tickande ar normalt och svart att komma ifran pa en san flakt.
Star ventilerna inom intervallet sa ar det inte dar du skall borja fixa och du behover inte vara orolig for att det blir varre pga att det tickar lite idag. Om nu inte kammen borjar bli sliten, for da kan det snabbt bli varre...
For ovrigt ar det en Volvo, den tickar lite, flasar lite och du kan tanka den med sand om du vill...
Allvarligt talat, hur mycket tickar det? Hors det in i kupen?
Tja man ska väl få in lillfingret både på inlopp och utlopp ungefärAleX skrev:Någon som har koll på hur stort ventilseplet ska vara på en volvo 740 gle 87(antar att de e samma på alla oavsett årsmodell....)
andersbrink skrev:När bytte du olja sist? Nu när vintern äntligen tagit slut - byt till 20w50 eller 30w50.
AleX skrev:Bakgrundsfakta,..
Ljudet kom från ingenstans efter ett stopp(30min)
oljan är nu påfyllad..
Mavve skrev:
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |