Icon hjälm

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Hellu.
Har hittat en hjälm från Icon som jag tycker är cool som fan.
Nån som har erfarenhet av deras hjälmar?
Stora eller små storlekar?
Passform?
Kvalite?
Ljudnivå?

Funderar på att beställa från nätet, men det är ju dumt att chansa kanske :va

rusty

Diabolic2
Gick med
3 May 2004
Hoj
gixxer600
Inge erfarenhet av den hjälmen.. Men har nyss köpt shoei xr1000 och den är hur bra som helst :tummenupp rekomenderas!

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
Fasen Yonsson, kollade upp hjälmarna på nätet, dom är redigt snygga!!!

Speciellt den där mattsvarta men gråa små flames på ... :drool

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
rusty skrev:
Inge erfarenhet av den hjälmen.. Men har nyss köpt shoei xr1000 och den är hur bra som helst :tummenupp rekomenderas!
Sitter och väntar på min som jag beställt :banana

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
ICON Burner

icon_al_burner.jpg

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Finns det någon "officiell" hemsida för dem? Hittar bara på några skitsidor från UK verkar det som....
Verkar inte vara så dyra, runt 200-350£ med gratis frakt, men de ser lite billiga ut däremot. OGK däremot har snyggast hjälmar.

skull.jpg

Edit: Läste fel, dollar ska det vara. Burner'n kostade 180$

http://www.motoemporium.com/helmets/helmets.html

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
kolla calsportbike.com
Todd är en trevlig kille!! Fråga bara J-bone. Han har handlat bra med saker från honom :)

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
VFR 750F
Vill minnas att deras jackor/skinnställ ska ha varit uppe för diskussion här och blivit redigt sågade kvalitetsmässigt...

WykZ

Snyggast
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Yamaha R6 -03
Det e precis den med döskallar jag vill ha. Ser ju asfet ut och för 2000 så borde man ju slå till.

Har oxå försökt hitta en försäljare av Icon hjälmar i skåne för att testa storlekar utan resultat, posta gärna om du köpt/prövat!

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Presonligen hade jag aldrig köpt hjälm på nätet.
Men så har jag varit tvungen att använda hjälmen också...

FLAGEL

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
CBR600F och gammal Kawa!

Jag köpte min Arai över nätet, sparade lite mer än 2k jämfört med vad den kostade här i butik. Dock så testade jag en massa hjälmar så jag visste vad jag skulle ha innan jag beställde online. :)

WykZ

Snyggast
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Yamaha R6 -03

Kvittar väll om du beställer online eller inte? dom packar hjälmarna väl..

Har bara hört bra om fc moto.

Frågan är snarare hur storlekarna ÄR på Icon hjälmar.. det är det enda som står imellan mig och en beställning nu

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Har oxå försökt hitta en försäljare av Icon hjälmar i skåne för att testa storlekar utan resultat, posta gärna om du köpt/prövat!

Testa att kontakta Jofrab (jag tror IAF att det är dom som är generalagenter) och fråga var din närmaste återförsäljare finns, men åker du dit för att prova tycker jag att du ska köpa den där också.

Den handlaren lever inte på att låna ut hjälmar för provning heller...

WykZ

Snyggast
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Yamaha R6 -03
Testa att kontakta Jofrab (jag tror IAF att det är dom som är generalagenter) och fråga var din närmaste återförsäljare finns, men åker du dit för att prova tycker jag att du ska köpa den där också.

Den handlaren lever inte på att låna ut hjälmar för provning heller...

Asså skiljer det sig 500kr skiter jag i vilket, har du nummer till dem i skåne? Runt malmö regionen?

Mvh WykZ

KungLudde

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
GPZ 600 i slutet av 80-talet, 600 Monster,600 Hornet och ZRX 1100 i slutet av 90-talet, 2006 Triumph Speed Triple 04:a, nu Aprilia Tuonon V4R 2012...

har du nummer till dem i skåne? Runt malmö regionen?

Glöm (med största sannolikhet) det kan jag säga !
Dom säljs av nilssonsmc i Helsingborg och jag haft långa samtal med dom, också varit hos dom och i slutet av förra veckan var Icons svenska representanter hos dom och snackade lite. Hjälmarna kommer inte att säljas i Sverige (i alla fall inte i år) för dom är inte CE-godkända enligt generalagenten. Jag handlade min i Tyskland och allting är CE-märkt på den hjälmen:va :va

Jag fattar ingenting men hjälmen är märkt, kartongen är märkt och det står tom i deras lilla instruktionsbok att den är godkänd så va fan som gäller vet jag inte.....
Har snackat med mitt (kommande) försäkringsbolag och var den godkänd i Tyskland så är den även godkänd i Sverige. Det är ju en EU-standard så det skulle inte vara några problem.

Kläderna säljs däremot men deras skydd är inte heller godkända, tyvärr. Jag ville haft deras knä/benskydd men det skiter sig. Deras stövlar har jag dock beställt och dom lär också vara godkända.....i Tyskland alltså:D

Kontenta: vill ni ha deras hjälm så köp den över nätet för ni kan inte köpa den någon annanstans! Jag köpte en XL och jag hade XL i min Nolan X-lite så det är väl samma storlek ungefär....
Har inte använt hjälmen ännu så jag kan inte ge mer feedback:(

En lustig sak är att deras jackor säljs i USA med CE-godkända skydd men inte i Sverige....

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska