Testa att kontakta Jofrab (jag tror IAF att det är dom som är generalagenter) och fråga var din närmaste återförsäljare finns, men åker du dit för att prova tycker jag att du ska köpa den där också.
har du nummer till dem i skåne? Runt malmö regionen?
Glöm (med största sannolikhet) det kan jag säga !
Dom säljs av nilssonsmc i Helsingborg och jag haft långa samtal med dom, också varit hos dom och i slutet av förra veckan var Icons svenska representanter hos dom och snackade lite. Hjälmarna kommer inte att säljas i Sverige (i alla fall inte i år) för dom är inte CE-godkända enligt generalagenten. Jag handlade min i Tyskland och allting är CE-märkt på den hjälmen
Jag fattar ingenting men hjälmen är märkt, kartongen är märkt och det står tom i deras lilla instruktionsbok att den är godkänd så va fan som gäller vet jag inte.....
Har snackat med mitt (kommande) försäkringsbolag och var den godkänd i Tyskland så är den även godkänd i Sverige. Det är ju en EU-standard så det skulle inte vara några problem.
Kläderna säljs däremot men deras skydd är inte heller godkända, tyvärr. Jag ville haft deras knä/benskydd men det skiter sig. Deras stövlar har jag dock beställt och dom lär också vara godkända.....i Tyskland alltså
Kontenta: vill ni ha deras hjälm så köp den över nätet för ni kan inte köpa den någon annanstans! Jag köpte en XL och jag hade XL i min Nolan X-lite så det är väl samma storlek ungefär....
Har inte använt hjälmen ännu så jag kan inte ge mer feedback
En lustig sak är att deras jackor säljs i USA med CE-godkända skydd men inte i Sverige....