Jake the snake
Ny medlem
Har en R1 med röd sitts hur fan får man bort alla svarta märken som har blivit av förra ägarens ställ???
Vill inte ta på något som bleker färgen. Någon som har samma problem och isåfall en lösning??

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Swedie skrev:Testa Förtunning (M600, en mindre stark förtunning). Jag har lyckats ta bort lackdamm från kåpor med det. Gnugga löst först och sen hårdare och hårdare. Ska funka.
Kan inte garantera, men det tog inte bort 2-dagars torkad lackerfärg. Så det borde inte vara så stark att det tar bort nylonens (som jag tror det är) färg. Som sagt, gnugga försiktigt först. Sen börja på undersidan oxå, torka på fästena. Vänta fem minuter, torka av o se om färgen har ändrat färg.Jake the snake skrev:Tack!Men kan man vara säker på att de inte blir någon märkbar blekning på sittsen?
![]()
Swedie skrev:Kan inte garantera, men det tog inte bort 2-dagars torkad lackerfärg. Så det borde inte vara så stark att det tar bort nylonens (som jag tror det är) färg. Som sagt, gnugga försiktigt först. Sen börja på undersidan oxå, torka på fästena. Vänta fem minuter, torka av o se om färgen har ändrat färg.
M600 Förtunning köper du på närmaste färghandel.
Förövrigt, välj en smartare titel nästa gång på ditt inlägg, samt lägg det i rätt forum. Jag har korrigerat åt dig denna gången.
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |