Varför svarar aldrig w-motoracing i tel???

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Har provat att ringa till W-motoracing i flera veckor ang en beställning jag gjort som skulle ta 2-5 dgr att få hem. Det är nu en månad sen.... :mad:

Det är aldrig nån som svarar när man ringer dit??? :mad:

Hade ju vart kul om man åtminstone hade kunnat få ett mail om att varan/ varorna är restade så man vet.

Missnöjd.....
 

fire_wheel

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Ort
när brostugan
Hoj
den drar din...
Stoppsladd skrev:
Har provat att ringa till W-motoracing i flera veckor ang en beställning jag gjort som skulle ta 2-5 dgr att få hem. Det är nu en månad sen.... :mad:

Det är aldrig nån som svarar när man ringer dit??? :mad:

Hade ju vart kul om man åtminstone hade kunnat få ett mail om att varan/ varorna är restade så man vet.

Missnöjd.....

de har varit flera klagomål på w-motoracing på forumet om du snackar me "swedie" som är ansvarig för w-motoracing så får du se...

obs! har valt själv att inte handla min hjälmkamera där för att andra har sagt att de är ett OSERIÖST FÖRETAG :död
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
ev.
1. För att du ringer vid fel tidpunkter.
2. För att dom har mycket att göra och har inte tid.
3. Dom vet att Du ringer och vill inte svara på en massa dumma frågor.
4. De sitter och fikar.
5. De har lunch.
6. Du ringer innan de har öppnat eller efter att de har stängt.
7. Dom är less på MINIMOTOS! :4skrika
 

Turture

Naken,blästrad och skitsur.
Gick med
18 May 2003
Ort
Landvetter
Hoj
Fireblade 929RR,Husaberg 350,xt660-07.
Stoppsladd skrev:
Har provat att ringa till W-motoracing i flera veckor ang en beställning jag gjort som skulle ta 2-5 dgr att få hem. Det är nu en månad sen.... :mad:

Det är aldrig nån som svarar när man ringer dit??? :mad:

Hade ju vart kul om man åtminstone hade kunnat få ett mail om att varan/ varorna är restade så man vet.

Missnöjd.....
Om det är till nån glädje för dig kan jag säga att du är inte ensam.Jag beställde min blatakopia i december.Har jag fått den??Nääää
Har jag betalat den??Jaaaa,6000:-.Shit också,har man blivit blåst eller vad f-n
är det frågan om :va .Det värsta är inte att den inte kommit utan att man inte har en aning om NÄR/OM den kommer.Dom har säkert mycket å göra men det duger inte som ursäkt för mig.Tar man på sig nåt får man fixa det.
Men men,, det löser sig säkert.Tur man har andra leksaker å roa sig med.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Turture skrev:
Om det är till nån glädje för dig kan jag säga att du är inte ensam.Jag beställde min blatakopia i december.Har jag fått den??Nääää
Har jag betalat den??Jaaaa,6000:-.Shit också,har man blivit blåst eller vad f-n
är det frågan om :va .Det värsta är inte att den inte kommit utan att man inte har en aning om NÄR/OM den kommer.Dom har säkert mycket å göra men det duger inte som ursäkt för mig.Tar man på sig nåt får man fixa det.
Men men,, det löser sig säkert.Tur man har andra leksaker å roa sig med.

Ingen roligt firma det där :huvet Ring oavbrutet hela dagen så måste ju någon svara till slut.

Dom har en container som kommer in i mitten / slutet på denna månad. Din hoj kanske är med då?
 

Rikardo

First Gear Pinned Member
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Örebro
Hoj
YZ 250 -08, CRF 50
ringde dom idag men dom lägger på direkt...vilka cpn...dom kan väl åtminstone svara å säga varför dom inte har tid lr vad det nu e.

Barnsligt att bete sig så.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
fire_wheel skrev:
de har varit flera klagomål på w-motoracing på forumet om du snackar me "swedie" som är ansvarig för w-motoracing så får du se...

obs! har valt själv att inte handla min hjälmkamera där för att andra har sagt att de är ett OSERIÖST FÖRETAG :död
Jag är inte ansvarig för W-motoracing. Det är fel. Jag har gett dom tillåtelse att använda sidan för försäljning av Minimotos. Det tråkiga är dock att många beställt och betalat och inte fått. Detta gör jag vad jag kan för att fixa. Men jag har faktiskt själv inte fått tag på dom. Inte ens email svaras det på.

Skulle jag bo inom 10 mils avstånd skulle jag åka dit bums!

Tillsvidare, för att hindra ytterligare problem... har jag inaktiverat möjligheten att beställa via SH. Vill ha klarhet i situationen först!
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Jag jobbar lite efter skolan på W-Mr och kanske kan ge er lite ljus i mörkret.
(OBS! Jag kan dock inte svara på varför ingen svarar i tele. Det är inte mitt område utan får diskuteras med The Pilot, samma sak gäller eventuella återköp)

Anldeningen till att The Pilot är online på SH men inte svarar är att man måste gå genom SH för att komma åt beställningslistorna på minimotos. Alla som jobbar i butiken måste alltså logga in som The Pilot för att kolla beställningar.

Rikardo, kan inte tänka mig att han skulle ha svarat och lagt på direkt... Att han inte svarat alls är mer troligt.

Enligt uppgift så ska containern med Blata-kopiorna komma in om ca 4 veckor. Ni blir inte blåsta. W-mr är ett seriöst företag och garanterar självklart att alla ska få sina minimotos som de betalat för.

För övrigt så hade vi inbrott i butiken för några dagar sedan och ett par hojar stals samt viss förstöring på lagret. Ni som beställt från hemsidan har därför fått vänta lite extra. Alla ordrar är dock skickade idag.

Att det inte svaras i telefon har jag inga kommentarer på. Det är upp till The Pilot att svara på.
 

Turture

Naken,blästrad och skitsur.
Gick med
18 May 2003
Ort
Landvetter
Hoj
Fireblade 929RR,Husaberg 350,xt660-07.
kaZmur skrev:
Jag jobbar lite efter skolan på W-Mr och kanske kan ge er lite ljus i mörkret.
(OBS! Jag kan dock inte svara på varför ingen svarar i tele. Det är inte mitt område utan får diskuteras med The Pilot, samma sak gäller eventuella återköp)

Anldeningen till att The Pilot är online på SH men inte svarar är att man måste gå genom SH för att komma åt beställningslistorna på minimotos. Alla som jobbar i butiken måste alltså logga in som The Pilot för att kolla beställningar.

Rikardo, kan inte tänka mig att han skulle ha svarat och lagt på direkt... Att han inte svarat alls är mer troligt.

Enligt uppgift så ska containern med Blata-kopiorna komma in om ca 4 veckor. Ni blir inte blåsta. W-mr är ett seriöst företag och garanterar självklart att alla ska få sina minimotos som de betalat för.

För övrigt så hade vi inbrott i butiken för några dagar sedan och ett par hojar stals samt viss förstöring på lagret. Ni som beställt från hemsidan har därför fått vänta lite extra. Alla ordrar är dock skickade idag.

Att det inte svaras i telefon har jag inga kommentarer på. Det är upp till The Pilot att svara på.
Som jag skrev i en annan tråd så är jag inte ute efter å hänga nån men vill ha info.Du skriver att w-mr är ett seriöst företag
Ge oss lite seriös information då.Inom ca 4 veckor hörde jag för mer än 4 veckor sen så det tror jag va ja vill om.Jag vet att du inte är ansvarig men du är ju den ända man får nån som som helst info ifrån.Jag vet att saker kan strula,tro mig, men låt oss då för f-n få reda på det.Sen undrar jag hur man ska kunna diskutera med
"the pilot" om eventuella återköp eller varför det aldrig är nån som svarar när det aldrig är nån som svarar?????????????? :confused:
Kan du inte be honom å lägga 5 min av hans dyrbara tid å skapa en ny eller svara i denna tråd hur läget är.Det är allt jag/vi kräver.
MVH Turture
 

fire_wheel

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Ort
när brostugan
Hoj
den drar din...
Bart skrev:
ganska svårt att tro på det efter alla klagomål på er. Kan man ej svara i telefon lr på mail så är det inte seriöst!


mmm... Fattar du att folk ska behöva vänta i 4 månader för att få en minimoto på ca 20kg hurra för w-moto :banana 2 månader e acceptabelt för att dom beställs från kina men 4 månader :va
 

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Ort
i ett hus
Hoj
Husa..
fire_wheel skrev:
mmm... Fattar du att folk ska behöva vänta i 4 månader för att få en minimoto på ca 20kg hurra för w-moto :banana 2 månader e acceptabelt för att dom beställs från kina men 4 månader :va
Ok det kan krångla även för den bäste.. men då får man ju kontakta kunden och förklara hur det ligger till, inte vägra att svara i telefon. Jag förstår mig inte riktigt på den firman.. är inte deras rykte viktigt alls?
 

fire_wheel

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Ort
när brostugan
Hoj
den drar din...
Bart skrev:
Ok det kan krångla även för den bäste.. men då får man ju kontakta kunden och förklara hur det ligger till, inte vägra att svara i telefon. Jag förstår mig inte riktigt på den firman.. är inte deras rykte viktigt alls?


Så sant kan de krångla för alla, men helt rätt som du sejer så tycker iaf ja att man MÅSTE informera kunden om detta och att de är gandska patetiskt att ett gandska känt/stort motor företag i sverige inte svarar i telefon de e ju som att behandla sina kunder som avgaser :fatta!
 

Rally_KAlle

kör så det ryker!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
PakisTan
Hoj
En snabb jävel
VARFÖR?`... polisanmäler inte nån det jävla tattarfirman? ... eller åker dit o knackar på??? ... börjar ja bli bra sugen o göra .. .
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
morlock skrev:
ev.
1. För att du ringer vid fel tidpunkter.
2. För att dom har mycket att göra och har inte tid.
3. Dom vet att Du ringer och vill inte svara på en massa dumma frågor.
4. De sitter och fikar.
5. De har lunch.
6. Du ringer innan de har öppnat eller efter att de har stängt.
7. Dom är less på MINIMOTOS! :4skrika


1. Ringer inte på fel tidpunkter.
2. Kan tänkas...
3. Hur ska dom veta att jag ringer har ju aldrig pratat med dom
4. Yeah sure fika hela dagen då?
5. Samma som ovan.
6. Nix se punkt ett.
7. Kan väl hända men då är det väl bara att bita ihop :)

Tycker iaf att den som är ansvarig kunde skriva en rad och förklara lite hur saker och ting ligger till :va tex Pilot ??
Är ju helt uppenbart att det inte bara jag som börjat fundera hur det står till.
 
Gick med
11 Apr 2004
Ort
saxtorp
Hoj
några
verkar som gruppköp o w-moto skulle gå ihop för beställningar av minicross Db7an, men allt sket sig o folket på www.fiddy.se e rasande. Det finns även klistermärken att köpa där kalle kissar på en välkänd dekal. 10kr styck kostar dom :D :D :D :D
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Nihleen skrev:
Polisanmäl firman! Det hade jag garanterat gjort!


Vill ju inte hänga ut nån men det har ju varit strul från början och det känns ju lite meningslöst att gnälla på en telefonsvarare......

Blir man matt eller? :huvet
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top