En film som får en att tänka till

sandstream

Guest
Japp, den var uppe för ett tag sedan.
Tycker inte att den var så farlig att titta på utan tvärtom sevärd för att man ska få sig en tankeställare.
 

pageer

-
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
Ducati 750 ss -97, Honda GL1000 -79
Japp, nu tappade jag matlusten. Det där var riktigt obehagligt att se. Fråga: Hur kan man stå och filma någon som just dött??
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
pageer skrev:
Japp, nu tappade jag matlusten. Det där var riktigt obehagligt att se. Fråga: Hur kan man stå och filma någon som just dött??
ja och hur fan kan man låta en person ligga utan att ens försöka återuppliva honom.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Fattar inte heller det! någon idiot LYSSNADE på hans bröst??
Otroligt, vilken okunskap!....killen kan mycket väl legat i koma...
Dom gör ju rätt i att inte ta av hjälmen iaf....men han ser död ut...usch. :(

Ambulansen verkar ju snabba ockå...
 

_Gurra_

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Skövde
Hoj
Ducati 748-02
Det var den grisigaste hojj film jag sett! FY fan! :(
Man får sej en riktig tankeställare ja!
Verkar som om bilen gjort en väster sväng hojjen kommit från bilens högersida och dratt rakt in i höger motorhuv på bilen sedan har föraren flygit dit han ligger! Men jag var inte där......
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
J*vlar vilken smäll det måste varit..

EDIT: Verkar det som att MC-föraren blinkar eller är det bara filmen?
Någon som vet mer eller förstår vad dom säger?
 
Last edited:

mlundstrom

ducati
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Streetfighter 1098S, 1198S och 999Bip.
amullo skrev:
J*vlar vilken smäll det måste varit..

EDIT: Verkar det som att MC-föraren blinkar eller är det bara filmen?
Någon som vet mer eller förstår vad dom säger?


Tycker också det ser ut som att han blinkar till vid ett tillfälle.

Fifan hursomhelst...
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Sånt där gör mig bara ännu mer förbannad, har varit riktigt nära o blivit påkörd av en bil själv o det kan vara väldigt obehagligt när man märker att bilen kanske bara kör rätt ut eller inte uppmärksammar att man kommer o åker!

Vart var de förresten de hände ? Nån som förstår vad dom säger på filmen?
//D
 

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
Zx9R -99
Fyfan så otrevligt =/ gick nog en hel del över hastighets gränsen där.. men dock Hade mc-föraren otur med, för man kan faktiskt överleva en sådan krasch bra trots allt..=/ farsan berätta för några år sedan här i söderhamn så var det nån som, varoch bjöd en tjej på en åktur , och givetvis skulle han ju stila lite så han blåser på flygrakan [en lång väg utan för f15 området] och då ganska precis när dom passerar grindarna åker en [hmm vad heter det , många lastbilar på rad liksom] menmen och vad kan det ha gått med den där gamla motorcykeln då en bra bit över 200 iallafall tror han nämnde 240 eller så.. så krockar dom in i den första lastbilen så Båda flög rakt ut i skogen , hon krossa bäckenbenen , förstörde ansiktet etc, medans han klara sig helt utan skador , eller om han bröt ett ben eller hur det var .. kan vara grymt olika / orättvist , dock behövs det ju inte höga hastigheter för att dö heller .. Tråkigt är det iallafall :( :( missuppfatta inte det jag skrev bara .. vill bara tala om. // Teddy
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Helvete :död
Inte det roligaste jag sett idag direkt...
 

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
det är hemskt att se. man blir alldeles tagen. en god vän till mig blev ihjälkörd så här i somras, han kom o åkte på sin HD, och precis framför honom gör en full kvinna en vänstersväng. han hade inte en chans och han körde ändå inte i mer än 70-80km/h. man försöker ju att ta det försiktigt vid korsningar, men kör man i 80 på en 90 väg så kan man knappast göra mer..?



rätt iskallt att gå runt med videokamera så. hade nog sagt åt honom att sluta om jag var där.



hoppas det aldrig händer igen.
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Slappa skrev:
Sånt där gör mig bara ännu mer förbannad, har varit riktigt nära o blivit påkörd av en bil själv o det kan vara väldigt obehagligt när man märker att bilen kanske bara kör rätt ut eller inte uppmärksammar att man kommer o åker!

Vart var de förresten de hände ? Nån som förstår vad dom säger på filmen?
//D

Instämmer, skulle jag överleva en olycka där jag inte själv varigrt vållande och får alvarliga skador för att en bilist inte kunde trafiktreglerna eller var för upptagen med sin mobil för att se sig för så skulle jag söka upp personen ifråga och tillfoha den samma skador som jag fått med ett basebollträ! Jag tror att bilister behöver lära sig hur brutna ben och brossade leder känns så dom tänker sig för i sina plåtlådor. Var och hälsade på Phanteer på sjukan och fittan som mejade ner henne i Rosenhillskorsningen har inte ens varigt där och bett och ursäkt fy faan va lågt! :kocko
 

bojan

Steel Panther
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
-07 CBR1000RR Repsol
amullo skrev:
J*vlar vilken smäll det måste varit..

EDIT: Verkar det som att MC-föraren blinkar eller är det bara filmen?
Någon som vet mer eller förstår vad dom säger?

Det låter lite som polska. Iaf jag e från jugoslavien men fattar ändå lite av
vad dom säger. Han e död och ambulans/polis e på väg. Tanten e bilen e fastklämd och kommer inte ut.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top