Var Rossis omkörning sjysst?

Var Rossis omkörning sjysst?

• Antal röstningar
    0

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Nej, men fräck och godkänd! :yoparty

Sjukt skönt att se vilken lipsill Sete är! Antingen ber man Rossi dra åt helvete eller så skiter man i det. Att stå på pallen o vara tjurig är bara töntigt!

offeranod

Hellre ungefär rätt än precis fel
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
BMW R1250GS -22
En fråga det inte går att svara ja eller nej på.
Det var två klantar involverade i den incidenten.
Jag tyckte att det såg ut som Sete styrde på Rossi som hade en kurvradie som inte skulle funka, m.a.o. om Sete hade släppt förbi Rossi så skulle Rossi åkt av och Sete vunnit. Enkelt!

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
offeranod skrev:
m.a.o. om Sete hade släppt förbi Rossi så skulle Rossi åkt av och Sete vunnit. Enkelt!

Nej Rossi hade inte åkt av! Mycket troligt att han hade fått ett kass spår, men han hade då fan inte åkt av!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jag tycker det lutar åt att Rossi har beställt en bredsida på innern nästa gång han och Sete slåss om segern. Tycker att rossi borde diskas och ta sig lite tid att fundera över vad som är mänskligt möjligt vad gäller ögon i örona eller vad som nu förväntas se en överladdad italienare som kommer flygande snett bakifrån.

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + Suzuki GSX-S 2022
Repris på Eurosport NU! (08:30 - 09:30)

crallan

#73 250R
Gick med
13 May 2003
Hoj
TZ 250 -99
oscar skrev:
Nej, men fräck och godkänd! :yoparty

Sjukt skönt att se vilken lipsill Sete är! Antingen ber man Rossi dra åt helvete eller så skiter man i det. Att stå på pallen o vara tjurig är bara töntigt!

Kan inte annat än hålla med, OK, men inte sjysst.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
oscar skrev:
Nej Rossi hade inte åkt av! Mycket troligt att han hade fått ett kass spår, men han hade då fan inte åkt av!

Fortfarande en raceincident.
Sete kunde lämnat plats om han sett Rossi. Och Rossi hade kunnat hålla sitt spår om inte Sete svängt in i honom.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Mulles skrev:
Å det vet du ? :)

Nä, men vem vet då?! Banan är bred och han hade nog hunnit bromsa ner tillräckligt för att kunna svänga. Han har ju bromsat för sent ett antal gånger tidigare utan att köra av, även i detta loppet!

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
oscar skrev:
Nä, men vem vet då?! Banan är bred och han hade nog hunnit bromsa ner tillräckligt för att kunna svänga. Han har ju bromsat för sent ett antal gånger tidigare utan att köra av, även i detta loppet!

Till Rossis försvar (i fallet om han skulle hinna stanna även om han inte krokat ihop med Sete) så kan man väl tillägga att från Rossis ombordkamera så ser man att kontakten med Sete faktiskt bänder ut Rossis bromshandtag en kort stund, och därför minskar hans bromsverkan.... Relavant eller inte? :va
Vad vet jag....

Mulles

MedLem
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
F.d STK 600 åkare-numera hojlös
oscar skrev:

Jo visst, men titta igen på filmen...sätter rossi ner foten (OCH det gör han innan sethe skär in mot apex) så är det nog inte för att han trivs med att köra så utan för att han känner att det går för fort...eller ???

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Jag kan inte bestämma mig.

Hur hade man resonerat om Sete gått omkull i bollhavet och kommit 10:a istället, eller inte ens i mål? Hade det fortfarande varit ok då?

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Mulles skrev:
Jo visst, men titta igen på filmen...sätter rossi ner foten (OCH det gör han innan sethe skär in mot apex) så är det nog inte för att han trivs med att köra så utan för att han känner att det går för fort...eller ???

Han sätter ofta ut foten! Titta på några gamla lopp så ser du!

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Jag säger som försäkringsbolagen. Delad skuld 70% Rossis fel, och 30% Setes.... :D

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Efter att ha kollat filmen igen. Sete måste ha sett att Rossi befann sig på innern på väg in i kurvan. Så man kan ju undra om det är rätt av Sete att ligga kvar, dom kunde ju båda gått omkull...

Mulles

MedLem
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
F.d STK 600 åkare-numera hojlös
oscar skrev:
Han sätter ofta ut foten! Titta på några gamla lopp så ser du!

Jo jag har sett det tidigare också men det har alltid varit i nån prekär situation, eller hur ?

Jag tycker hur som helst att han kunde hållit lägre profil när han nu vann iom denna tveksamma manöver !

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln