Nu är jag tillsammans mer R1:a igen

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Såhär sken man upp i måndags :) .
Hämta en R1-04 i mina krokar.
Hitta en annons på blocket.
R1-04 900 mil,svensk såld,perfekt skick, 92 tusen begärde han.
Dock hade han fullt upp med jobb så jag kom o kolla på den nån vecka efter att vi hörts första gången.
Olyckligtvis hade den stått och vält då :( .
Men killen var ändå tillmötesgående och trots att han bara hade trafikförsäkring så erbjöd han sig fixa det eller sänka priset.Visst lite blesyrer som skrapad bak kåpa,spricka i framskärmen,lite skrap på spegeln och knappt synbart på blinkers så gick han ner 7 tusen direkt.Det syns oxå att det bara är vält skador.Tjo tänkte jag 85 tusen då.
Det var väl okej,jag smög försiktigt in med 84 tusen men njaaäää.....sen hitta jag en lite svag bula i tanken oxå som han inte sett,klart den var lite svår att upptäcka och man fick kolla i olika vinklar för att se den.
Jag argumentera vad ny bak kåpa o skärm skulle kosta 4833 kr komplett färdig lackat på Yamaha Center
Japp då ger jag dig 84 då......ja okej då..... jag då = ännu mer :)
Så 84 tusen kr stanna det på.
Men då fick jag lite extra grejor på köpet oxå.
Valter moto krasch puckar
Ensitscuts
Bobbiner
Optimate III batteri laddare
Mini skylt (inte extremt liten men mindre ändå och snyggare än orginal)
Och så var 1000 mila servicen oxå redan gjord,stämplat o klart i boken.
Svensk såld med 5 års garanti och så hade han köpt den på samma ställe som jag köpte min första hoj.
Fullt betald utan skuld osv,såg kvittot vad han gett för den oxå, 129 tusen.
Trafik första gången 29/6-04 och sedan avställd i slutet av sept 04,
så få månader så många mil o så stor förlust på 45 loppor.
Jag är nöjd iallafall och överlever skönhets "fläckarna"
Man får kanske nåt ryck med tiden och gör ändå extreme makeover på den :hihi
Lite räknat på det så gav jag inte mer än 17 tusen kr för en 04:a då jag förra året fick 67 tusen för min 00.a som ändå rullat 3500 mil :hihi .

Bra eller anus pris! ,jag är nöjd iallafall det är huvudsaken och man slipper den där stora förlusten från att plocka ut ny hoj från butiken även om det är en go känsla.Men ändå lika stort nöje i slutändan.

Last edited:

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Gsxr
Låter ju som en kanon affär!
grattis kompis :tummenupp

R1 racer skrev:
Dock hade han fullt upp med jobb så jag kom o kolla på den nån vecka efter att vi hörts första gången.
Men killen var ändå tillmötesgående och trots att han bara hade trafikförsäkring så erbjöd han sig fixa det eller sänka priset.Visst lite blesyrer som skrapad bak kåpa,spricka i framskärmen,lite skrap på spegeln och knappt synbart på blinkers så gick han ner 7 tusen direkt.Det syns oxå att det bara är vält skador.Tjo tänkte jag 85 tusen då.
Det var väl okej,jag smög försiktigt in med 84 tusen men njaaäää.....sen hitta jag en lite svag bula i tanken oxå som han inte sett,klart den var lite svår att upptäcka och man fick kolla i olika vinklar för att se den.
Jag argumentera vad ny bak kåpa o skärm skulle kosta 4833 kr komplett färdig lackat på Yamaha Center
En sits cuts
Bobbiner
Svensk såld med 5 års garanti och så hade han köpt den på samma ställe som jag köpte min första hoj.
Lite räknat på det så gav jag inte mer än 17 tusen kr för en 04:a då jag förra året fick 67 tusen för min 00.a som ändå rullat 3500 mil :hihi .

Bra eller anus pris! ,jag är nöjd iallafall det är huvudsaken och man slipper den där stora förlusten från att plocka ut ny hoj från butiken även om det är en go känsla.Men ändå lika stort nöje i slutändan.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Bra pris. Fast att ordna allt de där måste väl gå på mer än 8 tusen? Fast 92 kanske va bra från början?

Vill inte jävlas men kunde inte undå att se den väldigt roliga särskrivningen. Det är lite som "Rök fritt" och "Rökfritt". "En sits cuts" borde väl betyda ungefär motastsen till "Ensits cuts". :)

/ Hannes

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
*

HanneZ skrev:
Bra pris. Fast att ordna allt de där måste väl gå på mer än 8 tusen? Fast 92 kanske va bra från början?

Vill inte jävlas men kunde inte undå att se den väldigt roliga särskrivningen. Det är lite som "Rök fritt" och "Rökfritt". "En sits cuts" borde väl betyda ungefär motastsen till "Ensits cuts". :)

/ Hannes

:D
Ändrat för dig,ja man är nog lite morgon trött ha ha.
(Skyller på det :hihi )

4833 kr för framskärm/bak kåpa.
Komplett bak kåpa 3343 kr.Men jag kom på efteråt att den behövs inte komplett utan bara ovan delen då under kåpan är hel o fin = det blir billigare :) så ska förhöra mig igen vad bara ovan delen av bak kåpan kostar.
Framskärm 1490 kr ,hutlöst pris tycker jag ,kan leva med den sprickan och lilla biten som saknas,kanske med lite händighet så går den att plast laga o lacka om.
Nån som vet vart man verkligen kan få tag i rätt lackfärgs koder eller lack av exakt samma färg.Yamaha brukar väl vara ganska hemliga på det området eller?.
Skrap märket bak på kåpan ersätter jag sålänge förmodligen med en sporthoj.com dekal till Swedie's nöje.
Den svaga bulan som inte syns så mycket vet jag ej vad jag kan göra åt.
Tar gärna emot tips om där är någon här på forumet som har kunskapen i detta område.Det ser inte ut till o vara lackskadat så lite svårt o svetsa på en "loppa" o dra ut det.Kanske går att trycka ut eller massera ut på något sätt?.

Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
R1 racer skrev:
Den svaga bulan som inte syns så mycket vet jag ej vad jag kan göra åt.
Tar gärna emot tips om där är någon här på forumet som har kunskapen i detta område.Det ser inte ut till o vara lackskadat så lite svårt o svetsa på en "loppa" o dra ut det.Kanske går att trycka ut eller massera ut på något sätt?.

säger bara en sak.... "Bosse Bildoktor" :lol

Använd Limpistol, smält limstavar & en polygrip.

rengör "bulan" smält lite lim i gropen, sätt fast en limstav, låt torka. sedan drar du med polygripen i staven... PLOPP :tummenupp

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Är det en liten buckla så kan den gå att suga ut. Ring sen en sån där firma som kan de där så får du svar rätt snabbt

Här i byn finns en lackfirma som har alla bilars och motorcyklars orginalfärgkoder i ett häfte. Det kanske finns i din by med!

/ Hannes

Twin

Ska leverera metervara
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Såld
R1 racer skrev:
Ensitscuts
Bobbiner

Grattis till en fin hoj!

Jo, du glömde en sak, känslan att vara först på hojen, den fick du inte :banana

Det e alltid väldigt speciellt att köra ut en sprillans ny från hallen så e d.

Sen e det klart en dum affär, men så e d med sporthojjar, dom e inte på något sätt ekonomiska. Det e upplevelsen som kostar och då skiter man i att det kostar...

henkeBoy

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
Yamaha
Gratulerar till hojen! måste erkänna att jag är lite avis.

Vad tycker du om hojen om du jämför med din gamla R1:a??
Kanske inte hör hit men jag är lite nyfiken.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
*

Twin skrev:
Grattis till en fin hoj!

Jo, du glömde en sak, känslan att vara först på hojen, den fick du inte :banana

Det e alltid väldigt speciellt att köra ut en sprillans ny från hallen så e d.

Sen e det klart en dum affär, men så e d med sporthojjar, dom e inte på något sätt ekonomiska. Det e upplevelsen som kostar och då skiter man i att det kostar...

Den känslan har jag redan haft med min förra hoj och oxå förlusten på 45 tusen på min 00:a så jag nöjer mig hädan efter att köpa beg hoj med hyfsat få mil.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
*

henkeBoy skrev:
Gratulerar till hojen! måste erkänna att jag är lite avis.

Vad tycker du om hojen om du jämför med din gamla R1:a??
Kanske inte hör hit men jag är lite nyfiken.

Mera klös i motorn helt klart och så helt klart mycket skönare i chassit.
Känns smidigare i kurvor osv.
Finns ju styrdämpare orginal oxå men den fyller inte allt för stor funktion så blir nog med tiden en ställbar Öhlins dämpare.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Va ju sen o ollade din hoj o letade efter bulan i tanken men jag hittade den inte så den behöver du nog inte åtgärda - säkert bara du o gamla ägaren som vet var den finns.

Repan på bakkåpan fixar du ju lätt. Annars var den übergrym ju.

Skicka länken med skinnstället så man kan kolla runt lite.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha