I år ska det ske!! Raptor 660 bilder

• Thread starter Thread starter Lindmarker
  • Start date Start date

Lindmarker

Guest
provar igen

Bifogat

• 11111111160474129-21827-1112257348_1.jpg
    11111111160474129-21827-1112257348_1.jpg
    16.3 KB · Visningar: 416
  • 11111111160474129-21827-1112257348_3.jpg
    11111111160474129-21827-1112257348_3.jpg
    1.3 KB · Visningar: 893
  • raptor-side2.jpg
    raptor-side2.jpg
    87.7 KB · Visningar: 337
väldigt cool maskin! kul att du får köra hojj nu igen, läste den andra tråden me

SM 570 RR skrev:
2(två) hjul för mycket.... :7peta
Testa för fanken att köra din gamla röjsåg efter att ha brutit ryggen :4skrika :kocko
Kolla länkaget som fixar växlingarna via knappar på styret istället :fatta!
Nu kanske du inte sett de andra trådarna om Connys situation/hoj/olycka men jag tyckte det var ett onödigt inlägg som vanligt...

Ser skitfräckt ut Conny :tummenupp
Rejs på Ticksta för quadar 14e (?) maj :banana

Supermoto skrev:
Testa för fanken att köra din gamla röjsåg efter att ha brutit ryggen :4skrika :kocko

har man gjort det lär man väl inte ta risken igen?? :kocko
Speciellt inte med den typen av fordon.
:arsele

SM 570 RR skrev:
Skulle inte du bli galen av att sitta och glo på Seels och Anders E's framfart på ESport eller sitta och surfa på hemsidor om Qvarnas framsteg??? Det tror jag :7peta :) :pannkyss

Det skulle jag iaf och jag skulle göra allt för att få sitta på en så hojlik sak som möjligt. Sätter man sig ner och blir bitter och inget gör kan man lika gärna skita i allt känns det som...

Visst skulle jag bli det :banana
Men vettefan om jag skulle riskera ett liv i sängen bara för det?
Nog om detta.
Roliga maskiner är det i alla fall :tummenupp

SM 570 RR skrev:
Är det inte det vi gör varrenda gång vi her oss ut på hojjen? Det var då vad jag trodde...

OlleR skrev:
Är det inte det vi gör varrenda gång vi her oss ut på hojjen? Det var då vad jag trodde...
Tittar man på din avatar så ser man att inte fan skojar du iaf :hihi :tummenupp :3freak

SM 570 RR skrev:
så du menar att man inte ska vidga sina vyer då? har man bensin i blodet så har man man lever bara en gång serru :banana

SM 570 RR skrev:
Nog om detta.
Roliga maskiner är det i alla fall :tummenupp
Ett liv i sängen du ????? Är det de man får när man bryter ryggen??? :kocko :arsele

Finns många definitioner på "bryta ryggen"
Allt från bara ömhet till totalförlamning.
Är man totalförlamad ångrar man sig kan jag lova.
Annars är det ju bra att man får en andra chans. Eller hur? :tummenupp

SM 570 RR skrev:
Finns många definitioner på "bryta ryggen"
Allt från bara ömhet till totalförlamning.
Är man totalförlamad ångrar man sig kan jag lova.
Annars är det ju bra att man får en andra chans. Eller hur? :tummenupp

Du är fan pantad.
Ge fan i att snacka om saker som du inte vet ett skit om.
Tänker du så så sluta genast att köra mc, tror du att det är mindre risk att bli totalförlamad bara för att du inte blivit det förr?
Ömhet=ryggbrytning, vad fan snackar du om?

Jag sitter på an avdelning full med brutna ryggar och nackar. Folk som kör rullstolar med tungan osv. Det är huvudsakligen en sportrevaliderings klinik och det enda som får många här att ticka är chansen att komma tillbaks till sina sporter även de som är här efter mc olyckor, som jag.

Jag ångrar inte ett skit, jag är naturligtvis inte glad att det hände men är man inte man nog att kunna erkänna för sig själv att det finns en risk att någonting allvarligt kan hända så kör inte till att börja med.
Om jag blir tillräckligt bra för att motarda igen så åker jag tillbaks till samma hopp som olyckan hände på så fort jag är stark nog att ta landningen, tänker inte låta en djävla kulle som jag hoppat 2000 hopp på förut besegra mig för resten av livet.

Nu blir det dock inte så då jag inte kommer att bli ok, vänster ben är kört så jag kommer att bygga om en motard till monobike och bygga den högerväxlad alternativt som ovanstående Quadist (om systemet är snabbt nog för att tävla med) och sen en tumbroms för bakbromsen. Monobike serien är ganska stor härnere och det finns redan folk som tävlar utan ben och med före detta brutna ruggar osv här. En kille i Supersport är topp 15 i Belgiska mästerskapet utan höger ben. Han har två proteser, en för hojåkning och en för att gå med.

En läkt rygg efter en fraktur är för övrigt svårare att bryta än en som aldrig varit bruten. Vi är rätt väl armerade med fibermaterial och titan.

Jag känner åtminstonde 20 pers som sitter i rullstol efter hojolyckor eller som har lyckats komma tillbaks till nån form av gående och alla sätter sig och kör så fort de kan igen, ångra sig har jag aldrig hört nån göra.

Så, som sagt.
Ge fan i att försöka förstå dig på drivkraften hos folk du inte kan identifiera dig med iaf. Jag och många med mig tränar dubbelt så mycket som vi hade behövt enbart för att kunna komma tillbaks upp i en sadel. Jag har aldrig och jag har aldrig sett någon gråta även de med brutna nackar som bara kan röra munnen. Folk accepterar sina situationer även de som är 19-20 år. De tränar som djur. Festar vi, vilket vi gör ibland, så håller de som kan ölburkar med sugrör framför munnen på de som ej kan hålla själva osv.
Är nån nere så är det bara att tala om det för folk och de stödjer en.
Hål går alltid att klättra ut ur.

Daniel

Daniel (aka YPVS),
Eftersom jag inte vet vem du är så skippar jag sentimentaliteterna. Du har i något i sammanhang "lovat" dig till volontärtjänst om du någon gång kommer upp på benen. Jag tycker redan nu att du uppfyller det löftet med råge !Trots en ganska tröstlös prognos visar du för oss andra att man ALDRIG skall ge upp. "Man kör tills man är framme" lär P-G ha sagt.

Att människor som "SM 570 RR" eller vad han nu kallar sig uttrycker sina förvirrade åsikter är väl snarast ett sundhetstecken i så motto att det visar på mångfalden/enfalden i samhället. Man behöver riktiga praktidioter som jämförelseobjekt för att inse att man själv inte är helt tappad bakom en vagn.

För övrigt tror jag inte ens "SM 570 RR" har/har haft någon motorcykel.

Välkommen tebax till hojvärlden, må det vara på 2, 4 eller fler hjul !

Mvh
Sven, som kör försiktigt då all tur förbrukades från -84 och framåt då jag hade landets 1:a gatreggade RD500:an (med YPVS... :) )

Last edited:
sven_tosing skrev:
Mvh
Sven, som kör försiktigt då all tur förbrukades från -84 och framåt då jag hade landets 1:a gatreggade RD500:an (med YPVS... :) )

Off topic:

Kan inte låta bli att hugga på den...

:yoparty
Jag hade tre RD500 or och avslutade den karriären med en RG500 som jag fortfarande äger med 118 kusar. Ruggig hoj...

ypvs skrev:
Du är fan pantad.
Ge fan i att snacka om saker som du inte vet ett skit om.
Tänker du så så sluta genast att köra mc, tror du att det är mindre risk att bli totalförlamad bara för att du inte blivit det förr?
Ömhet=ryggbrytning, vad fan snackar du om?
Daniel
Jag jobbar med det dagligen.. :arsele

SM 570 RR skrev:
Jag jobbar med det dagligen.. :arsele

Som vaddå?

Är du mer rutinerad än ypvs? mmm osäker ang detta!

Tillbaka till tråden!

Conny Hagström: Keep up the spirit! :tummenupp

motardnisse skrev:
Som vaddå?

Är du mer rutinerad än ypvs? mmm osäker ang detta!

Tillbaka till tråden!

Conny Hagström: Keep up the spirit! :tummenupp

WORD !
Jag tycker vi låter de ryggskadade/handikappade bedöma själva vad som är bäst/roligast för dem ! :tummenupp
En 4-hjuling blir väl så rolig som man gör den, och vilken inställning man har själv.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon