sandstream
Guest
Startar en tråd om Suzuki GSX-R1000 K5 (2005) där vi kan diskutera allt som har med den att göra
Har själv beställt en som ska komma den 5/5 och väntan vart inte lättare idag, var på www.dinmc.se och provkörde
Har inte kört så många olika hojar men detta var helt klart den mest lättkörda.
(Utan att överdriva skulle jag våga påstå att den passar även ovana förare och skillnaden mot gamla tiders R1100 är som natt och dag).
Gasen svarade som en dröm, ingen väntan som på min R750.
Kopplingen var nästan pinsamt lätt att hantera (ska sälja gymkortet).
Turen var inte så lång men det kändes som att man satt mer "i hojen" än ovanpå.
Hela hojen kändes mycket smalare och det var enkelt att flytta sig i sidled.
Backspeglarna gav bra sikt (hoppas de är lätta att ta bort inför bankörningar).
Motorn är ett kapitel för sig, speciellt för mig som tuffat runt på en R750.
Oavsett växel och hastighet finns det hur mycket kraft som helst.
Var inte uppe på rödmarkeringen nångång men draget på 2:an och 3:an var det värsta (läs bästa) jag varit med om
Nu är det bara att vänta och hålla tummarna för att det inte blir några fler förseningar!
EDIT: Kom på att lite fakta om hojen kanske inte är helt fel att ha i en sån här tråd
Motor: Vätskekyld, 4-takt, DOHC, 4 cyl
Borrning/slag: 73.4 x 59 mm
Slagvolym: 999 cm³
Effekt kW (hk)/varv: 178 hk / 11.000 varv
Vridmoment Nm/varv: 121 Nm / 9.000 varv
Kompression: 12,5:1
Förgasare: Insprutning
Transmission: 6 växlar
Tändning: Elektrisk
Tankvolym (ink. reserv): 18 L
Hjulbas: 1.405 mm
Längd: 2.030 mm
Bredd: 710 mm
Sitthöjd: 810 mm
Torrvikt: 166 kg
Fjädring fram: Inverterad oljedämpad teleskop, fullt justerbar
Fjädring bak: Länkage, oljedämpad, fullt justerbar
Bromsar fram: Radialmonterad, 4 kolvsok, 310 mm dubbla skivor
Bromsar bak: 2 kolvsok, 220 mm skiva
Däck fram: 120/70ZR17M/C (Bridgestone BT-014)
Däck bak: 190/50ZR17M/C (Bridgestone BT-014)
Färger: Blå/vit, Svart/grå, Svart
BILDER: (den gul/svarta säljs inte av KGK i Sverige men av dem som importerar själva)
Har själv beställt en som ska komma den 5/5 och väntan vart inte lättare idag, var på www.dinmc.se och provkörde
Har inte kört så många olika hojar men detta var helt klart den mest lättkörda.
(Utan att överdriva skulle jag våga påstå att den passar även ovana förare och skillnaden mot gamla tiders R1100 är som natt och dag).
Gasen svarade som en dröm, ingen väntan som på min R750.
Kopplingen var nästan pinsamt lätt att hantera (ska sälja gymkortet).
Turen var inte så lång men det kändes som att man satt mer "i hojen" än ovanpå.
Hela hojen kändes mycket smalare och det var enkelt att flytta sig i sidled.
Backspeglarna gav bra sikt (hoppas de är lätta att ta bort inför bankörningar).
Motorn är ett kapitel för sig, speciellt för mig som tuffat runt på en R750.
Oavsett växel och hastighet finns det hur mycket kraft som helst.
Var inte uppe på rödmarkeringen nångång men draget på 2:an och 3:an var det värsta (läs bästa) jag varit med om
Nu är det bara att vänta och hålla tummarna för att det inte blir några fler förseningar!
EDIT: Kom på att lite fakta om hojen kanske inte är helt fel att ha i en sån här tråd
Motor: Vätskekyld, 4-takt, DOHC, 4 cyl
Borrning/slag: 73.4 x 59 mm
Slagvolym: 999 cm³
Effekt kW (hk)/varv: 178 hk / 11.000 varv
Vridmoment Nm/varv: 121 Nm / 9.000 varv
Kompression: 12,5:1
Förgasare: Insprutning
Transmission: 6 växlar
Tändning: Elektrisk
Tankvolym (ink. reserv): 18 L
Hjulbas: 1.405 mm
Längd: 2.030 mm
Bredd: 710 mm
Sitthöjd: 810 mm
Torrvikt: 166 kg
Fjädring fram: Inverterad oljedämpad teleskop, fullt justerbar
Fjädring bak: Länkage, oljedämpad, fullt justerbar
Bromsar fram: Radialmonterad, 4 kolvsok, 310 mm dubbla skivor
Bromsar bak: 2 kolvsok, 220 mm skiva
Däck fram: 120/70ZR17M/C (Bridgestone BT-014)
Däck bak: 190/50ZR17M/C (Bridgestone BT-014)
Färger: Blå/vit, Svart/grå, Svart
BILDER: (den gul/svarta säljs inte av KGK i Sverige men av dem som importerar själva)
Bifogat
Last edited: