Tråkigt o köra hoj!

tobiasr1

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
hbg
Hoj
R1-03. Polerad mm
Vet inte vad som hänt med mig sen förra året???
Förra året drog jag ut hojen o körde varje dag som d va väder till det,men i år har jag varken lust fast jag köpt ny hoj.....(R1-03)
fast solen skinit o det varit 15+ i solen har jag tyckt det e för mycket jobb o dra ut den från förrådet, på med skinnställ osv.....
Funderar starkt på o sälja. Förra året skenförsäkrade jag o körde hel förs, men i år har jag den på mig själv o har bara råd med trafik:( Inget roligt o köra o rammla med det.......
Nån som har tips på hur jag ska få tillbaks mitt hojbegär???
/Tobias
 

Davidk

Guest
tobiasr1 skrev:
Vet inte vad som hänt med mig sen förra året???
Förra året drog jag ut hojen o körde varje dag som d va väder till det,men i år har jag varken lust fast jag köpt ny hoj.....(R1-03)
fast solen skinit o det varit 15+ i solen har jag tyckt det e för mycket jobb o dra ut den från förrådet, på med skinnställ osv.....
Funderar starkt på o sälja. Förra året skenförsäkrade jag o körde hel förs, men i år har jag den på mig själv o har bara råd med trafik:( Inget roligt o köra o rammla med det.......
Nån som har tips på hur jag ska få tillbaks mitt hojbegär???
/Tobias
fan va tråkigt att höra men jag trodde inte sånt kunde hända, jag har alltid sug hehe har haft sen jag va liten knodd :) det är nog bara en formsvacka hoppas det går över!
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Hur kan man missa att ordet SKENFÖRSÄKRING bara leder till påhopp här på sporthoj.com?
 

mlundstrom

ducati
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Streetfighter 1098S, 1198S och 999Bip.
Sälj hojen, behåll skinnställ o sånt. Sen väntar du tills du blir riktigt sugen igen.

En hoj kan du alltid köpa igen när andan faller på. Bara dumt att gå o känna sig irriterad för att man inte känner för att köra båge när man har en ny, dyr o fin ute i garaget...
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
1. Slätstruken och "för bra" hoj? :D

2. Rädd å trilla med bara trafik? Köp en billigare hoj du vågar använda! :gnissla

3. Bry dig inte, man måste inte köra så fort det blir plusgrader. Låt hojen stå till det känns läge för en tur framåt sommaren...
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Vänta med att åka tills värme och solsken råder så ska du se att begäret kommer tillbaka.

För de pengar du sparar på att inte åka köper du dig nåt fint för...
 

tobiasr1

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
hbg
Hoj
R1-03. Polerad mm
Jo d e sant men tycker det e lite dyrt o pröjsa 2000på lånet o 890kr i mån för försäkringen om hojen bara står o sammlar damm.
Kan nog ha en del med försäkringen o göra också, med hel vågade man slanga o jävlas hela tiden,men nu hade det blivit personlig konkurs méd en vurpa...
Funderar på o köpa en "gammel R1 igen som man har råd o vurpa lite med:)
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Chronic skrev:
Bara därför har INGEN skrivit ngt om det, nu framstår ju jag plötsligt som en förbudsivrare och surskalle :huvet , fan
ja vad fan var det där för jävla påhopp, killen lider ju nog som det är.. FY DIG :fatta!
[/IRONI-MODE]
 

Flyer

...?
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Ducati Multistrada -03, Cagiva Elefant ie GT-91
tobiasr1 skrev:
Jo d e sant men tycker det e lite dyrt o pröjsa 2000på lånet o 890kr i mån för försäkringen om hojen bara står o sammlar damm.
Kan nog ha en del med försäkringen o göra också, med hel vågade man slanga o jävlas hela tiden,men nu hade det blivit personlig konkurs méd en vurpa...
Funderar på o köpa en "gammel R1 igen som man har råd o vurpa lite med:)
Se där ja! Vad lite personligt betalningsansvar kan trolla fram omdömet...
Det är inte lika kul att tänja gränserna när man får betala sina misslyckanden själv.... :arsele

Säger som jåke: Köp nåt du har råd att a kul med!
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
tobiasr1 skrev:
Vet inte vad som hänt med mig sen förra året???
Förra året drog jag ut hojen o körde varje dag som d va väder till det,men i år har jag varken lust fast jag köpt ny hoj.....(R1-03)
fast solen skinit o det varit 15+ i solen har jag tyckt det e för mycket jobb o dra ut den från förrådet, på med skinnställ osv.....
Funderar starkt på o sälja. Förra året skenförsäkrade jag o körde hel förs, men i år har jag den på mig själv o har bara råd med trafik:( Inget roligt o köra o rammla med det.......
Nån som har tips på hur jag ska få tillbaks mitt hojbegär???
/Tobias


Fråga liz http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=15334 (vän till mig) här på forumet, hon hade samma problem men nu har hon fått tillbaka suget.

Hur, vi lät henne åka med oss i skövdegänget (Skaraborg Full Throttle):D :yoparty
 

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Linköping
Hoj
CBR 1000 RR -07
tobiasr1 skrev:
Vet inte vad som hänt med mig sen förra året???
Förra året drog jag ut hojen o körde varje dag som d va väder till det,men i år har jag varken lust fast jag köpt ny hoj.....(R1-03)
fast solen skinit o det varit 15+ i solen har jag tyckt det e för mycket jobb o dra ut den från förrådet, på med skinnställ osv.....
Funderar starkt på o sälja. Förra året skenförsäkrade jag o körde hel förs, men i år har jag den på mig själv o har bara råd med trafik:( Inget roligt o köra o rammla med det.......
Nån som har tips på hur jag ska få tillbaks mitt hojbegär???
/Tobias

Om du brukar köra på bandagar/kvällar så kan du eventuellt ha drabbats av banträsksjukan. Det har jag gjort. Trots att man varken har licens/banhoj eller är snabbast på bandagar/kvällar så är det bara det som känns riktigt kul numera. Funderar allvarligt på att byta till banhoj men känner att jag inte är redo att skiljas från min gathoj än. För dig kanske det är dags om du nu är en banåkare vill säga.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
köp en motard :tummenupp
billig försäkring o bra busegenskaper..
kan knappt hålla mig en dag innan min ryker ut ett par timmar minst :)
 

MC Doktorn

Guest
tobiasr1 skrev:
Vet inte vad som hänt med mig sen förra året???
Förra året drog jag ut hojen o körde varje dag som d va väder till det,men i år har jag varken lust fast jag köpt ny hoj.....(R1-03)
fast solen skinit o det varit 15+ i solen har jag tyckt det e för mycket jobb o dra ut den från förrådet, på med skinnställ osv.....
Funderar starkt på o sälja. Förra året skenförsäkrade jag o körde hel förs, men i år har jag den på mig själv o har bara råd med trafik:( Inget roligt o köra o rammla med det.......
Nån som har tips på hur jag ska få tillbaks mitt hojbegär???
/Tobias


BYT HOJ då kommer lusten jag körde risraket det saknades nått och wips inhandlades en spagetti racer och min lust fanns där igen :banana
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top