Vinn en sprillans ny KTM 525 SMR

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
För att få in pengar till banbygget i Örebro har vi nu startat ett lotteri.
Högsta/första/enda vinsten är en 525SMR och du har en chans på tusen att vinna för varje lott du köper. Lottpriset är endast 200:-

Detta är ett vinn/vinn-lotteri för i sämsta fall hjälper Du till att fixa en skitbra bana att träna/tävla på och i bästa fall vinner du en flång ny hoj :tummenupp

Ni som vill ha lotter kan höra av sig till mg så fixar jag det.

Den reklam- /infoaffisch som tagits fram kan ses nedan.

Kom igen nu och handla lotter :tummenupp

Bifogat

• Motard 2005 - Lottreklam.jpg
    Motard 2005 - Lottreklam.jpg
    118.5 KB · Visningar: 648
Last edited:
Supermoto skrev:
Högsta/första/enda vinsten är en 525SMR och du har en chans på tusen att vinna för varje lott du köper. Lottpriset är endast 200:-

Detta är ett vinn/vinn-lotteri för i sämsta fall hjälper Du till att fixa en skitbra bana att träna/tävla på och i bästa fall vinner du en flång ny hoj :tummenupp

Kommer du till Linköping imorn så jag/vi kan köpa lott där?

hur får man tag på en sån lott om man aldrig kommer att vara i närheten av lottsäljarna?

Nightwish skrev:
Kommer du till Linköping imorn så jag/vi kan köpa lott där?
You bet :tummenupp

Leta reda på killen med Husa med #86 på som ser mer än lovligt förvirrad och nervös ut så är det jag ;)

ozeo skrev:
hur får man tag på en sån lott om man aldrig kommer att vara i närheten av lottsäljarna?
Statliga postverket kan funka. Vet inte om det är helt ok att göra så men jag ska definitivt kolla upp det.
Eller så får du se till att åka på nån tävling i sommar. Folk från Teknis kommer finnas på alla rejs iår (kanske lovar för mycket nu men det BÖR vara så).

En chans på tusen oavsett hur många som köper lotter ? Hur funkar det ? Om två personer köper lotter (2 st) är chansen 50/50 och om 100.000 personer köper varsin lott är chansen något mindre... Eller är det en ny hoj för varje tusende såld lott ? :D

Supermoto skrev:

Bara tipsa alla att köpa lotter... Ett sådant lotteri på GGN -97 vann jag en sprillans Suzuki RMX 250... Hur lätt som helst... :rolleyes: Kommer nog förbi och köper en lott... med min tur så... :D

/Göran

TomK skrev:
En chans på tusen oavsett hur många som köper lotter ? Hur funkar det ? Om två personer köper lotter (2 st) är chansen 50/50 och om 100.000 personer köper varsin lott är chansen något mindre... Eller är det en ny hoj för varje tusende såld lott ? :D

"Totalt säljs ettusen lotter som kostar 200:-/styck"
attachment.php

Nightwish skrev:
Oh, vi ska visst vara konkurrenter imorn

Hur det än går köper jag en lott i alla fall
Japp :gnissla
Om jag låter dig komma före, så köper du två va? ;)

TomK skrev:
En chans på tusen oavsett hur många som köper lotter ? Hur funkar det ? Om två personer köper lotter (2 st) är chansen 50/50 och om 100.000 personer köper varsin lott är chansen något mindre... Eller är det en ny hoj för varje tusende såld lott ?
Säg nåt vettigt så säger jag nåt vettigt tillbaka :arsele :tungan
Den som allvarligt inte fattar hur det funkar kan säga till så skickar jag en instruktionsvideo med färgglada exempel och massa statistik (har redan din mailsdress Tompa).

Zana skrev:
Vill ha en lott, föffan!
Kom ner till Sviestad imorron då eller skicka nån annan att handla :tummenupp
Vilket som går lika bra...

Göran_Gullbro skrev:
Bara tipsa alla att köpa lotter... Ett sådant lotteri på GGN -97 vann jag en sprillans Suzuki RMX 250... Hur lätt som helst... :rolleyes: Kommer nog förbi och köper en lott... med min tur så... :D
/Göran
Och du vill såklart komplettera din 660 med en renrasig rejsmotard :7peta :tummenupp

:hördu KOM OCH KÖÖÖÖÖÖP LOOOOTTER.... :hihi

Nightwish skrev:
Japp, jag lovar köpa två då :-)

(jag är mutbar till 100%)
Fasen oxå :lol
Då blir det ju en solklar intressekonflikt ju....
Vi kan ta den diskussionen efter rejset, hehe

henrikkrueger skrev:
Vill ha en lott! Ge mig en lott nu sa jag. Eller ja, kan väl pröjsa 200:- om det är så.
Kommer du till Sviestad imorron så löser vi det på plats :tummenupp
Eller så kanske vi ses på nåt annat rejs i sommar??

Inte för att vara petig med heter det verkligen ettusen heter det inte ett tusen?

Ska fundera på lottköp.

Last edited:
SuperMicke skrev:
"Totalt säljs ettusen lotter som kostar 200:-/styck"
attachment.php

Måste jag läsa innantill också ? :va Jag slänger alla manualer och annat läsbart diRekCt så jag har aldrig lärt mig... :tomten

Hmm Låt se... 200.- är ca 5-6 öl eller 4 donken besök eller knappt 20 liter soppa eller ...... Det kan jag avvara.

Självklart ska jag ha en lott!
Checkar in tråden lite senare och ser hur det löser sig för folk som inte kommer komma i närheten av en bana på ett tag. (någon som är ansvarig och kör nåt enduro race så kan jag va där)

Hur går själva lottningen till? Menar med lotterna, hur de "ser ut" osv..

Jag har fått klart med att skicka lotterna per post :tummenupp

Då komer det gå till som så att ni sätter in pengar på TeknisMC's postgiro - 64 56 55-2.
Där anger ni vilket lottnummer ni fått av mig (tar vi via PM t.ex) så vi vet varifrån pengarna kommer och var de ska inom klubben. Finns plats så gärna även namn och telefon.

Skicka gärna PM om hur många lotter du vill ha och med riktigt namn (det din mamma kallar dig alltså ;)), telefonnummer och såklart adress så kommer de så fort jag tryckt fler (kan tyvärr inte få fram alla samtidigt) och pengar kommit till klubben.

Back