StockholmsSnurren lör 27 aug 2005!

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
DU hänger väl med på Rapido MCKs....
STOCKHOLMSSNURREN?
Lördag 27 augusti...

En skön dag på goa hojvägar, blandat lite större och mindre vägar. (Håll tummarna för SOL, TORRA och O-GRUSADE vägar!) Start kl 9-11 vid Shell Åkersberga och så hojåka i sitt eget tempo. Bara att vara ett gäng som kör tillsammans efter karta som ni får vid starten. Flest rätt svar på tipsfrågor vinner!

OBS! "Snurren" är INTE någon stor "Gruppkörning" eller lång kö som Mälaren Runt, utan man kör efter karta i mindre grupper/kompisgäng, i sitt eget tempo!

Förra årets "Snurr" var på sydsidan, så nu är det återigen dags ge sig ut på norrsidan! :)

Så... till sist.....

Lite bilder från StockholmsSnurren2005, HÄR!

Nytt deltagarrekord för "Snurren" i år!

I år gick Rapidos "StockholmsSnurr" av stapeln på norrsidan. Blev 227 startande, nytt deltagarrekord med bred marginal!

Ett stort tack till er som hängde med, det är ni som som kör "Snurren" som gör "Snurren" till vad den är, en skön dag med lite hojåka i sitt eget tempo, en massa kul folk, skitsnack och mingel vid start och mål, och lite hojkörning däremellan!

Rapido vill även passa på tacka dom företag som varit med och sponsra årets "Snurr": Specialchark i Stockholm för suveränt goda varmkorvar, Delicato för kondisbitar, MC-Varuhuset för en del av priserna, Castrol Sverige för en massa andra priser, OKQ8 för ännu fler priser, samt Shell Åkersberga för att vi kunde ha starten vid er bensinmack! :tummenupp

Nästa år är det 5:e året i rad för StockholmsSnurren, bara att boka in sista helgen i augusti 2006 redan nu!

//mvh RapidoStockholmsSnurrArrangörena2005, Bengt K, Tommy, Therese, Ahmet, Johan E

/B
 

Bifogat

  • StartSnurren2005webb.jpg
    StartSnurren2005webb.jpg
    93.2 KB · Visningar: 318
  • Snurren2005webb.jpg
    Snurren2005webb.jpg
    137.6 KB · Visningar: 264
Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Har inte missat det här höjdarevenemanget tidigare år och tänker inte göra det i år heller.

I år ska jag dock försöka undvika punktering, oljenivålampor etc och ta mig i mål.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
They're out to get you!
 

Bifogat

  • StartSnurren2005webb.jpg
    StartSnurren2005webb.jpg
    106.7 KB · Visningar: 281

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Rundningsmärke skrev:
Jag kanske ska åka. Eventuellt alltså.

/A

Kul! Men ingen anmälningsplikt... La upp Snurren här redan nu eftersom vi bokat startplats/datum... Kommer spamma mer när det börjar dra ihop sig... :)

/B
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Drakkvinnan skrev:
Ignite MC kommer !

Misstänkte nästan det... :) Trevligt! Ni var väl inte så långt ifrån att bli största deltagande klubb förra året (fast DET är en synnerligen inofficiell tävling, fast vete f...n om det inte är dags för ett sådant "Riktigt" pris, för största klubb/sammanslutning alltså).

/B
 
Last edited:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Slappa skrev:
Kunde ju kanske vara skoj, nån som har en sovplats över? Madde va säger du? :D

Ja!... nu börjar det bli dags för er att boka in lördag 27 augusti! Från starten i Åkersberga blir det 16 mil krokväg, en del helt suveränt, samt några bitar transport/guppigt.. , och så 4 mil transport in till slutmålet vid Rapidos Klubbkåk! Bara dansa lite sol-dans så att det blir en bra dag!

/B
 
Last edited:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Börjar ju närma sig... :) Hoppas verkligen att det blir mycket folk, var nästan 200 hojar förra året, hur många blir det via SH i år? Dags för en "lista" tycker jag, om inte annat för att hålla liv i tråden/inbjudan! :tungan

/B

1.
2.
3.
 

rikard1979

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2005
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha mt-09 2017
benkar skrev:
Börjar ju närma sig... :) Hoppas verkligen att det blir mycket folk, var nästan 200 hojar förra året, hur många blir det via SH i år? Dags för en "lista" tycker jag, om inte annat för att hålla liv i tråden/inbjudan! :tungan

/B

1.
2.
3.


Jag har aldrig varit med på en sånhär samåkning... So im in! :fyllisar
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Åker gärna, problemmet är väl övernattning men jag kanske kan ta med tältet och campa på slottets borggård :rolleyes:
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Slappa skrev:
Åker gärna, problemmet är väl övernattning men jag kanske kan ta med tältet och campa på slottets borggård :rolleyes:

Hittar du ingen bättre plats slå upp tältet på, så... finns det en stor gräsmatta vid Rapidoklubbkåken, ta lite sovmorgon, vem vet vad som händer på lördagskvällen... så blir det troligen titta på Moto GP från Brno i klubbkåken på söndagen :)

1. rikard1979
2. Slappa
3.
4.
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
benkar skrev:
Hittar du ingen bättre plats slå upp tältet på, så... finns det en stor gräsmatta vid Rapidoklubbkåken, ta lite sovmorgon, vem vet vad som händer på lördagskvällen... så blir det troligen titta på Moto GP från Brno i klubbkåken på söndagen :)

1. rikard1979
2. Slappa
3.
4.


Ske se om min man kan få ihop hojen, "bara", så kommer vi nog. :) Verkar ju skitskoj! :tummenupp
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Bikerbitch skrev:
När räknar ni ihop störst deltagande klubb? Vid start eller mål? :)

Givetvis vid slutmålet, antalet inlämnade tipsfrågelappar, kör man inte hela rundan, så kan man ju inte svara på alla tipsfrågorna :gnissla :7peta Och "största deltagende klubb/sammanslutning" har inget egentligt "pris", bara äran :tungan

/B
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Victor skrev:
Har ni många vurpfuckon i er klubb eller?

Hitills har ingen vurpat under en körning [peppar peppar] så det vill jag inte påstå.
Bara det att jag har andra saker att göra så jag var lite nyfiken på när det skulle räknas :)
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
benkar skrev:
Ja!... nu börjar det bli dags för er att boka in lördag 27 augusti! Från starten i Åkersberga blir det 16 mil krokväg, en del helt suveränt, samt några bitar transport/guppigt.. , och så 4 mil transport in till slutmålet vid Rapidos Klubbkåk! Bara dansa lite sol-dans så att det blir en bra dag!

/B

Har ni bokat in växlande molnighet och regnskurar som vanligt i år också? :näsblod
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top